יונייטד איירליינס: פוצה הנוסע שפונה באלימות

ד"ר דיוויד דאו בן ה-69, שתועד בעודו נגרר בכוח ממטוס בשיקגו, עורר סערה עולמית בנוגע למדיניות ה"אוברבוקינג" של החברה, שאף שונתה עקב כך. כעת, לאחר התנצלות המנכ"ל, גם הפיצוי הגיע

סוכנויות הידיעות | 28/4/2017 4:19
תגיות: יונייטד איירליינס, ארה"ב,
חברת התעופה "יונייטד איירליינס" הודיעה היום (ו') כי הנוסע שנגרר בכוח ממקומו והוצא מהמטוס לפני ההמראה בטיסה משיקגו מוקדם יותר החודש, פוצה על ידה. עורכי דינו של הנוסע, ד"ר דיוויד דאו בן ה-69, ציינו כי לא יחשפו את הסכום אותו יקבל מרשם.

נוסע מפונה בכוח מטיסת "יונייטד איירליינס" (צילום: רויטרס) 
 
קטעים נוספים


האירוע צולם ועורר סערה לאחר שהופץ ברשתות החברתיות ולאחר סירובה הראשוני של החברה להתנצל מפורשות, וגרם למניית החברה לצנוח ביותר מארבעה אחוזים באותו היום. בעקבות פינויו האלים ד"ר דאו סבל מזעזוע מוח, אף שבור, ובנוסף הוא איבד את שתי שיניו הקדמיות. עורך דינו הגדיר את המקרה כ"מזוויע ומפחיד יותר" מאשר חוויותיו של הד"ר במלחמת וייטנאם.

כל המהומה החלה לאחר שהתברר כי בטיסת "יונייטד איירליינס" הפנים אמריקאית, משיקאגו ללואיוויל, קנטאקי, יש "אובר-בוקינג" שביצעה החברה, וכי ארבעה נוסעים צריכים לרדת מהמטוס. אנשי החברה הציעו פיצוי כספי של 800 דולר לנוסעים שיסכימו לפנות את מקומם, אך איש לא התנדב.

בשלב זה, כך על פי נוסע שנכח בטיסה בשם טיילר ברידג'ס, שגם צילם את התקרית, נבחרו ארבעה נוסעים באופן אקראי בעזרת המחשב. שלושה אנשים מתוך הארבעה הסכימו לעזוב את המטוס, אך הרביעי סירב להתפנות בטענה כי הוא רופא וכי יש לו חולים שממתינים לו. לאחר ויכוחים בין צוות הטיסה ובין הנוסע, הגיע התערבות המשטרה שהסתיימה בפינוי אלים.

בעקבות האירוע, החברה שינתה את מדיניות ההזמנות שלה, וכעת עבור וויתור על כיסא בטיסה הנוסע צפוי להיות מפוצה בסכום של 10,000 דולר. בעקבותיה, חברות אמריקאיות נוספות שינו את מדיניותן. "ד"ר דאו גרם לשיפור חייהם של מיליוני נוסעים", ציין עורך דינו.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך

המומלצים

עוד ב''אמריקה''

כותרות קודמות
כותרות נוספות

פייסבוק