הקרב על מסוק התובלה העתידי של חיל האוויר עולה שלב

חברת סיקורסקי/לוקהיד מרטין קיימה מסיבת עיתונאים במסגרת הכנס הבינלאומי ה-2 לעוצמה אווירית, והודיעה כי היא מקיימת פגישות עם נציגי חיל האוויר על רכישת מסוק התובלה הכבד CH-53K

דן ארקין, ישראל דיפנס | 4/5/2017 21:07
תגיות: צבא וביטחון,יסעור,חיל האוויר
"ממשלת ישראל טרם הגישה לסיקורסקי/לוקהיד מרטין מסמך דרישה לגבי מסוק התובלה הכבד העתידי CH-53K KING STALLION, אולם אנו כבר בשלב של חילופי מידע, והשבוע קיימנו פגישה בנושא זה עם נציגים של חיל האוויר. נשמח לקבל בקשה ונגיש הצעה. נהיה גאים לספק לחיל האוויר הישראלי מוצר כמו המסוק הזה", אומר ד"ר אנדריאס ברנארד, המהנדס הראשי של פרויקט המסוק "קינג סטליון" בסיקורסקי, השייכת ללוקהיד מרטין.

ד"ר ברנארד הרצה בכנס האוויר הבינלאומי של ישראל דיפנס ומכון פישר, וקיים מסיבת עיתונאים יחד עם מנכ"ל לוקהיד מרטין ישראל, שיקי שני – סימן לפתיחה מוקדמת של התחרות העתידית בין שתי ענקיות התעופה, סיקורסקי/לוקהיד מרטין ובואינג, על מסוק התובלה הכבד העתידי של חיל האוויר, שימלא את מקומם של מסוקי היסעור ההולכים ומזדקנים. סיקורסקי תציע כאמור את ה"קינג סטליון", ואילו בואינג תציע את מסוק ה"צ'ינוק" מתוצרתה - מסוק עתיר ניסיון קרב בשירות ארה"ב.
 
צילום: שאטרסטוק
מסוק יסעור של חיל האוויר. סוס עבודה אמין שמתחיל להזדקן. צילום: שאטרסטוק

אנשי סיקורסקי/לוקהיד מרטין מדגישים את 50 שנות הניסיון של החברה בפיתוח, ייצור ושיווק מסוקי תובלה כבדה, כולל היסעורים הוותיקים בחיל האוויר. אולם ה"קינג סטליון", מדגיש ד"ר ברנארד, הוא מסוק חדש ומתקדם ביותר. מהירותו 170 קשר "ואף יותר", חלקו עושי חומרים מרוכבים, הוא יכול לשאת מטען במשקל של יותר מ-20 טונות או 30 לוחמים על ציודם, וניתן להגדיל את המספר. למסוק שלושה מנועים ושבעה להבים ברוטור הראשי העליון. החימוש הסטנדרטי שלו הוא שני מקלעים בפתחי צד של המסוק, ומקלע שלישי מאחור. כבר בוצעו ניסויי ירי במטווח מסוקים. המסוק נמצא בשלבי פיתוח, טיסות ניסוי ובחינות, בעיקר של המארינס.

התכנית היא לייצר בשלב ראשון 200 מסוקים מדגם זה. מחוץ לגבולות ארה"ב גילתה עד כה גרמניה עניין במסוק החדש, ושם מכינים בימים אלה מסמכי דרישה מבצעית. חיל האוויר הגרמני מפעיל כיום דגם יסעור דומה לאלו של חיל האוויר הישראלי.
 
צילום: Shutterstok
דגם של המסוק העתידי CH-53K KING STALLION צילום: Shutterstok

תכונות נוספות של ה"קינג סטליון", שהופכות אותו למסוק חדש: הקוקפיט, תא הטייסים של המסוק, הוא מתקדם (GLASS COCKPIT), והוא בעל יכולת טיסה אל-חוט (FLY BY WIRE). ניתן לצייד את המסוק באמצעי הגנה אינפרה-אדום ול"א. מושבי הצוות והחיילים עשויים מחומרים מונעי התרסקות.

אלא שה"קינג סטליון" הוא מסוק יקר, מחירו כ-90 מיליון דולר. תשובת אנשי סיקורסקי/לוקהיד מרטין למחיר הגבוה היא כי המסוק שהם מציעים מסוגל לשאת פי שלושה מטען ממסוקים קיימים, ניתן לנצלו לפעילות מבצעית של כוחות מיוחדים, מהירותו גבוהה ויש לו תכונות טיסה מתקדמות ביותר בתנאים קשים כמו ערפל או סערות חול. תכונות אלו מאפשרות ללקוח לרכוש פחות מסוקים לביצוע המשימות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך