עשו קופה: הרכבת הקלה הרוויחה 7 מיליון ש' מקנסות

בארבעת השנים האחרונות חילקה סיטיפס לנוסעים 68,635 דוחות בסך של 6,932,599 שקל. רק 137 דוחות בוטלו. ח"כ מקלב: "הקנסות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני ובחוסר אנושיות"

אסף גולן | 20/8/2017 13:48
תגיות: בארץ,הרכבת הקלה,קנסות
כשבעה מיליון שקלים הרוויחה חברת סיטיפס – מפעילת הרכבת הקלה בירושלים, מדוחות שניתנו לנוסעים בארבע השנים האחרונות, כך עולה מתשובת שר התחבורה ישראל כץ לשאילתה שהגיש ח"כ אורי מקלב. בתשובתו מציין השר עוד כי מתוך כשמונים אלף ערעורם התקבלו רק 137 בלבד.

מקלב כתב לשר התחבורה: "בשנת 2011 החלה חברת סטיפס את פעילותה בירושלים. מאז ועד היום ניתנו דוחות רבים לכלל ציבור הנוסעים שבחלקם אינם מוצדקים. כמה דוחות ניתנו עד היום? מהי העלות של הכוללת של הגביה שבוצעה עד היום? וכן כמה בקשות הוגשו לביטול הדוחות ומהם סיבות בקשות הביטול וכמה מהבקשות לביטול הדוחות התקבלו".
 
צילום: פלאש 90
גשם על מסילת הרכבת הקלה בירושלים צילום: פלאש 90

בתשובתו לח"כ מקלב פרט שר התחבורה כי בארבעת השנים האחרונות העניקה חברת סיטי פס 68,635 דוחות לנוסעים בסך של 6,932,599 שקל. השר מציין כי שנת השיא הייתה עד כה 2015, שבה ניתנו כמעט 26 אלף דוחות. בחמשת החודשים הראשונים של 2017 ניתנו 7,307 דוחות, קצב שנתי של כ־18 אלף דוחות בממוצע, השר מציין עוד כי מתוך שמונים אלף הדוחות שניתנו עד כה רק 137 דוחות בוטלו כאשר רק כשלושת אלפים בלבד ממקבלי הדוחות אכן הגישו ערר.

"הנתונים מלמדים כי הנקנסים ברובם הם אנשים ישרי דרך ששילמו אך נוצרה בעיה בתיקוף כרטיסים", אומר ח"כ אורי מקלב. "הרכבת הקלה היא כלי תחבורה מהחדישים בארץ, אך המערכות הטכנולוגיות מיושנות, החברה דורשת מהאזרחים לא מיומנים לשלם במכונות מיושנות ותקולות, ואם נוצרת בעיה על האזרח לשלם קנסות. זה שערורייה, הדוחות ניתנים בשרירות לב, באופן דרקוני, בחוסר התחשבות, ואפשר להגיד שבחוסר אנושיות, בצורה מבזה ואף אכזרית. לקנסות אין שום פרופורציה למחיר הנסיעה. מדובר ביותר ממיליון שקל בשנה רווח לחברה רק מקנסות. האחריות הישירה לנושאים אלה היא של משרד התחבורה", דברי ח"כ מקלב.

מחברת סיטיפס נמסר בתגובה: "סך מקבלי הקנסות הם מספר קטן יחסית לעומת עשרות מיליוני הנוסעים בשנה שמשלמים ומתקפים כחוק. במידה ונוסע טוען שקיבל חיוב שאינו מוצדק, הוא רשאי להגיש ערר. ועדה חיצונית מטעם המדינה היא שמטפלת ודנה בנושא העררים, והעובדה כי רוב רובם של העררים נדחים על ידי ועדה חיצונית של המדינה, מראה כי אנו פועלים על פי הוראות החוק ובהתאם להנחיות מפורשות של משרד התחבורה. ברכבת הקלה נוסעים מדי יום כ-145 אלף נוסעים, אשר מרביתם פועלים בהתאם לכללי הנסיעה. בסקרים שנערכים באופן שוטף, הרכבת הקלה זוכה באופן קבוע לשביעות רצון גבוהה בקרב הנוסעים".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך