נתניהו: כבישי יו"ש יכללו בתכנית התשתיות הלאומית

בתוכנית התשתיות הלאומית הוקצה ליו"ש תקציב בן אחוז אחד בלבד. ביו"ש זעמו ויוסי דגן הזהיר: "התוכנית עלולה להפוך את התושבים לאזרחים סוג ד'". לאחר הפרסום החליט רה"מ להכליל בה את הכבישים העוקפים בשטחים

שירית אביטן כהן ואריאל כהנא | 3/9/2017 10:46
תגיות: פוליטי,תשתיות,יהודה ושומרון
ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע הבוקר (א') בישיבת שרינו כי יכליל את הכבישים העוקפים ביו״ש בתכנית התשתיות הלאומית. זאת בעקבות הפרסום ב-360 כי רק אחוז מהתוכנית יוקצה לשטחי יו"ש. בישיבה העלו שר המדע והטכנולגיה אופיר אקוניס ושר התחבורה ח"כ ישראל כץ את הדרישה לתיקון התוכנית, לאחר פנייתו של ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן.

נתניהו: כבישי יו"ש יכללו בתכנית התשתיות הלאומית (צילום: לע"מ)
 
קטעים נוספים


מוקדם יותר היום שלחו חברי הכנסת יואב קיש ובצלאל סמוטריץ', ראשי שדולת ארץ ישראל בכנסת, מכתב לשרים בקריאה לשנות את ההחלטה. "הדבר אינו הולם לא את רוחב השטח, לא את היקף האוכלוסייה, ובוודאי לא את מצב התשתיות ביו"ש, שהוא מהמיושנים והגרועים ביותר", כתבו חברי הכנסת במכתב.
 
צילום: אבישג שאר ישוב
החליט להכליל את כבישי יו''ש בתכנית. נתניהו. צילום: אבישג שאר ישוב

"בוודאי שיחס כזה לחבלי יו"ש אינו הולם ממשלה לאומית שטובת פיתוח ההתיישבות לנגד עיניה. נבקשכם לברר את הנתונים, ובהתאם לכך לתקן את היחס הבלתי סביר הזה ולא לאשר את התכנית עד לתיקונו", נאמר בהמשך המכתב.

בעקבות ההחלטה לתיקון התכנית הגיב דגן: "אני מברך על התיקון. ואנחנו רוצים לראות שזה יקרה בטווח מיידי.  התוכנית לא יכולה לעלות בלי הכבישים העוקפים ביו"ש". זאת לאחר שמוקדם יותר הוא אמר:"היוזמה לשיפור התשתיות בכל מדינת ישראל היא יוזמה מבורכת. אולם כפי שהיא מוצגת היא עלולה להפוך את תושבי יו"ש לאזרחים סוג ד', ואת יו"ש למפגרת ברמת התשתיות אחרי כל מדינת ישראל, ואנחנו לא ייתכן ולא נסכים לדבר הזה".
  
צילום: מירי צחי
''התכנית תהפוך את התושבים לאזרחים סוג ד''', יוסי דגן. צילום: מירי צחי

"ביו"ש מתגוררים חצי מיליון יהודים ומצב הכבישים מחייב השקעה משמעותית", מסרה חברת הכנסת שולי מועלם רפאלי. "מדי יום אותם אנשים תקועים בפקקים בדרך לעבודה. חלק ניכר מהתשתיות אינו בטיחותי. זוהי ממשלת ימין ואני קוראת לשרי הממשלה להכליל בתכנית גם את המרחב בו מתגוררים מאות אלפי ישראלים".
  
צילום: מירי צחי
פקק תנועה בחיזמה. צילום: מירי צחי

מוקדם יותר היום פורסם שמדינת ישראל צפויה להשקיע 116 מיליארד שקל בפיתוח תשתיות בין השנים 2017 ל-2021. התוכנית מרכזת את כל 147 הפרויקטים המתוכננים בישראל – בביצוע, בתקצוב או באישור משרדי הממשלה ויחידות הסמך, כאשר מרבית הפרויקטים הם בתחום התחבורה והאנרגיה. חרף ההצהרות על רצון להשקיע ביהודה ושומרון, בתוכנית החדשה יושקע רק אחוז אחד בשטחים מחוץ לקו הירוק.


היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך