משתמשים בנייד בעת רכיבה? צפו לקנס גבוה
לאור ריבוי התאונות בתל אביב שבהן מעורבים כלי רכב דו-גלגליים, תחל העירייה באכיפה מוגברת, בדגש על הפרדת השימושים בסוגי הדרך. הקנס להולך רגל שיצעד על נתיב לרוכבי אופניים - 500 שקל
השבוע תחל עיריית תל אביב-יפו באכיפת חוק ארצי על כלי הרכב הדו-גלגליים. האכיפה נועדה לשמור על הולכי הרגל מפני פגיעות רבות מכלי רכב שונים הנוסעים על המדרכות, ובראשם האופניים החשמליים, ולהביא לצמצום מספר הפגיעות על ידי הקפדה על הפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים.
העירייה תחל באכיפת חוק ארצי. אופניים חשמליים
צילום: נאור רהב
ברחבי העיר יסיירו פקחים עירוניים שהוסמכו לאכוף את החוק, בין היתר באמצעות עיכוב ותפיסת כלי הרכב וכן באמצעות מתן הודעות תשלום קנס לעוברים על החוק. תחילה תבוצע האכיפה באמצעות רישום אזהרות בלבד, ובהמשך יחולקו קנסות כספיים.
שימוש בטלפון נייד בעת רכיבה יגרור אחריו קנס של אלף שקלים; שימושים במדרכות, שבילי אופניים, מעברי חצייה וכדומה ברכיבה על ידי מי שהכביש או השביל לא יועדו לו, יגרור קנסות בדרגות משתנות בטווח של 250-100 שקל; והפרעה לתנועת עוברי דרך במדרכה תגרור קנס של 250 שקל.

כמו כן, הולך רגל שייתפס צועד על נתיב המיועד לרכיבת אופניים צפוי לקנס של 500 שקל; עבירות הרכבה אסורות לרוכבים תגרורנה קנסות בדרגות משתנות בטווח של 250-100 שקל; ועבירה על איסור שימוש באוזניות לרוכב במדרכה תגרור קנס של 250 שקל.
במסגרת החוק שאושר תבוצע אכיפה במדרכות, בשבילי אופניים, בנתיבים שסומנו כשבילי אופניים, באזורים שהנסיעה בהם הוגבלה למהירות מרבית של 30 קמ"ש (אזור מיתון תנועה), בשבילים המיועדים להולכי רגל שסומנו בתמרורים וכן במעברי חצייה.

הקפדה על הפרדת השימושים בסוגי הדרך. רוכבי אופניים בתל אביב
צילום: דוברות עיריית תל אביב-יפו
מעיריית תל אביב-יפו נמסר: "העירייה פעלה ופועלת לקידום תחבורה בטוחה ויעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי. עם זאת, בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית".
רוכבים בטוח
במנשר שפרסמה העירייה נכתבו כללים לרכיבה בטוחה.
כללים לרכיבה על אופניים וקורקינט חשמליים:
חל איסור מוחלט לרכוב במדרכות. מותרת רכיבה באופניים וקורקינט חשמליים בשבילי אופניים. היכן שאין שבילי אופניים, החוק קובע שהרכיבה תהיה בצדו הימני של הכביש, בזהירות רבה ובהתאם לחוקי התנועה. בהתאם לחוק מותר לרכוב באופניים וקורקינט חשמלי מגיל 16 ומעלה.

גיל המרכיב באופניים יהיה מעל 14 שנים
צילום: אור ירוק
כללים לרכיבה עם אופניים רגילים:
ברחובות בהם קיימים שבילי אופניים חל איסור מוחלט לרכוב במדרכה. הרכיבה תהיה בשביל האופניים בלבד. ברחובות שהוגדרו וסומנו כממותני תנועה בתמרור מיוחד (30 קמ"ש), רכיבה באופניים במדרכה אסורה והיא תהיה בכביש בזהירות. הוראת החוק הנ"ל תקפה לרוכבים באופניים רגילים שגילם מעל 16 שנים. ברחובות בהם אין שביל אופניים והם לא הוגדרו ממותני תנועה לא תבצע העירייה אכיפה נגד רוכבי אופניים רגילים הרוכבים במדרכה.
כללים להרכבת נוסע על אופניים:
החוק קובע שמותר להרכיב ילד שטרם מלאו לו שמונה שנים על אופניים המצוידים במושב נפרד המבטיח את שלום הילד המורכב עליהם. גיל המרכיב באופניים יהיה מעל 14 שנים. חל איסור מוחלט בהתאם לחוק להרכיב על קורקינט חשמלי, "גלגינוע".
כללים בעת חצייה במעבר חצייה עם אופניים רגילים, חשמליים וקורקינט חשמלי:
חל איסור מוחלט לחצות בנסיעה מעבר חצייה ועל הרוכב לרדת מהאופניים ולחצות ברגל את מעבר החצייה. מותרת הנסיעה רק במעברי חצייה שיועדו וסומנו במיוחד עבור ציבור הרוכבים.
כללים לרכיבה עם אופנועים/קטנועים:
אסורה בהחלט נסיעה במדרכה. מותרת חצייתה בלבד, למטרת כניסה ויציאה מחצרות.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg