דיווח: רוסיה הפיצה 'פייק ניוז' במהלך הבחירות בארה"ב
עיתון ה'וושינגטון פוסט' פרסם כי סוכנים רוסים קנו פרסומות ביוטיוב ובג'ימייל. לא נראה שהרוכשים הם אלו שקנו פרסומות מפייסבוק, דבר שמרמז על הונאת 'פייק ניוז' רוסית רחבה יותר, וחושף מעורבות בבחירות 2016
גוגל גילתה כי סוכנים רוסים הוציאו עשרות אלפי דולרים על פרסומות ביוטיוב, מנוע החיפוש של גוגל, ג'ימייל ומוצרים אחרים של החברה, כך מדווח היום ה"וושינגטון פוסט".לא נראה כי הפרסומות נרכשו על ידי החברה הקשורה לקרמלין שרכשה פרסומות בפייסבוק, מה שעשוי לרמז על מאמץ הונאת רשת רוסית רחב יותר, נכתב בעיתון. גוגל היא בעלת עסק פרסום הרשת הגדול ביותר בעולם, ויוטיוב הוא אתר הוידאו המקוון הגדול ביותר בעולם.

גוגל
צילום: שאטרסטוק
נזכיר כי לפני פחות משבוע מסרה פייסבוק לחוקרים מטעם הקונגרס האמריקני ולוועדת המודיעין של הסנאט פירוט של 3,000 מודעות שפורסמו ברשת החברתית במימון חברה רוסית, במטרה להשפיע על הפוליטיקה בארצות הברית.
"מודעות רבות מנצלות את המחלוקת הגזעית והחברתית ומנצלות סטריאוטיפים מכוערים", כתב דובר פייסבוק בבלוג של החברה. "אנו מוצאים התערבות זו פוגענית מאוד".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg