דירוג התחבורה הציבורית: עיירות הפיתוח בתחתית

דו"ח '15 דקות' המדרג את היישובים בישראל על פי שירותי התחבורה הציבורית חושף נתונים מפתיעים. הערים הגדולות נמצאות בתחתית הרשימה. מודיעין עילית ונצרת עילית מעל ירושלים ותל אביב

ישראל היום
שלומי דיאז | 25/12/2017 13:33
תגיות: תחבורה ציבורית
דו"ח '15 דקות' המדרג את היישובים בישראל על פי שירותי התחבורה הציבורית חושף פערים גדולים בין היישובים בישראל. רמת התחבורה הציבורית איננה אחידה ויש יישובים בהם ההשקעה גדולה יותר – זאת  לעומת יישובים אחרים הסובלים מהשקעות  נמוכות.

ישובים המובילים במספר ההזדמנויות הרב ביותר לעלות על תחבורה ציבורית ביחס לכמות התושבים אינם היישובים המאוכלסים ביותר בישראל. כך למשל, מודיעין עילית ונצרת עילית מובילות ועוקפות ערים גדולות כגון תל אביב וירושלים.
 
צילום: יהושע יוסף
אוטובוס בין-עירוני של 'אגד'. תמונת ארכיון צילום: יהושע יוסף

מרבית היישובים בתחתית הדירוג הם יישובים ערביים ויישובי פריפריה, זאת למרות שתושבי יישובים אלו זקוקים במיוחד לתחבורה ציבורית זמינה ותדירה כדי לאפשר הזדמנויות תעסוקה וכדי להוזיל את עלויות המחיה ואת עלויות אחזקת רכב.

עשרת הערים עם זמינות התחבורה הציבורית הגבוהה ביותר הם: ביתר עלית, נצרת עלית, טבריה, נשר, עפולה, מודיעין עלית, חיפה, ראש העין, תל אביב ואופקים. בכל הערים האלו מתגוררים מעל 20 אלף תושבים. ירושלים אינה נמצאת בעשירייה הראשונה.

בתחתית הרשימה מככבות בין השאר: קלנסוואה, טייבה, באקה אל גרבייה, אום אל פאחם, נס ציונה, כפר קאסם וקריית מלאכי.

"הפערים הגדולים בשירותי התחבורה הציבורית בין היישובים בישראל מוכיחים היעדר מדיניות ברורה במשרד התחבורה", אמר גיל יעקב, מנכ"ל '15 דקות'. "התחבורה הציבורית בישראל יכולה להיות יעילה ומצוינת כמו בביתר עילית, מודיעין עילית ובערים נוספות בהן ראשי הערים פועלים למען תושביהם.

"משבר התחבורה והפקקים שמשפיע על כל אחד מאיתנו יכול להיחסך מאיתנו באמצעות תחבורה ציבורית נוחה ומהירה  המתוכננת על פי צרכי הנוסעים. בפועל תושבי הפריפריה הגיאוגרפית והחברתית של ישראל סובלים יותר מכולם מתחבורה ציבורית גרועה, כזו שמרחיקה אותם ממוקדי התעסוקה ומונעת מהם מוביליות חברתית".
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

כתבות נוספות שעשויות לעניין אותך