
המכשול הקרקעי בעזה: קיר סלארי בשיטת ההידרומיל לעומק עשרות מטרים
לפי מידע שמסרה דניה סיבוס לבורסה, בניית שלושת המקטעים של המכשול התת קרקעי שהיא בונה לא יסתיימו לפני 2020. במקטעים אלו המכשול יגיע לעומק עשרות מטרים

בתחילת נובמבר האחרון דיווחה חברת דניה סיבוס לבורסה על זכייה בשלושה מקטעים של המכשול התת קרקעי בגבול עזה.
"החברה מעדכנת בזאת על זכייתה של דניה בשלושה פרויקטים שונים במכרז להקמת שלושה מקטעים של קיר סלארי בשיטת ההידרומיל לאורך כולל של כ- 16.8 ק"מ, וזאת כחלק מהקמת המכשול בגבול רצועת עזה, במסגרת מכרז שפרסם משרד הביטחון", נכתב בהודעה.
"בהתאם לתנאי המכרז, בגין העבודות המפורטות לעיל, תהיה זכאית דניה לתמורה בסך כולל של כ- 770 מיליון ש"ח (בתוספת מע"מ כדין), אשר תשולם בהתאם לקצב ביצוען של העבודות האמורות. תקופת הביצוע הנה כ- 26.5 חודשים, זאת החל מהמועד שיקבע בצו התחלת העבודה.
"יצוין, כי חלקן של העבודות המפורטות לעיל (בהיקף כספי של כ- 454 מיליון ש"ח) תבוצענה על ידי חברה כלולה של דניה (חלקה של דניה בחברה הכלולה הינו 50%). כמו כן, דניה (לרבות באמצעות החברה הכלולה) תעמיד ערבויות ביצוע כמקובל בפרויקטים מסוג זה."
כלומר, הבניה של המקטעים תגמר רק בשנת 2020 לפחות.
חברת הבת היא גיאו דניה המתמחה בפרויקטים כאלו שהוקמה בשנת 2011. לפי מודעת דרושים, החברה מבצעת קידוחים של אלמנטים סלאריים לעומק עשרות מטרים עם מכונות מיוחדות. בראיון שערך מנכ"ל החברה בעבר, רועי כלב, לאתר civileng.co.il הוא הסביר כי "החפירה שם מגיעה לעומקים שונים, באמצעות מכונת חפירה (מסוג הידרומיל)".
עוד הסביר כלב כי : "מערכת הידרומיל טוחנת את הקרקע, שואבת את העפר ויוצרת את החלל מתחת לאדמה. גלגלי השיניים במכונה מסתובבים בכיוונים מנוגדים (סביב ציר אופקי) חותכים את הקרקע וחופרים בה בעוצמה ובדיוק רב. תמיסת הבנטונייט מוחדרת לבור בעת הקידוח, יוצרת לחץ על הדופן ובכך שומרת על יציבותו ללא התמוטטות הקרקע. השיטה הזו נקראת סלארי, ונסמכת על חפירת אלמנטים מלבניים בקרקע, תוך תמיכה בדפנות הקירות באמצעות תערובת הבנטונייט. השימוש בשיטה זו הוא במקרים שבהם שטח המבנה חודר לאזור מי תהום, ובאמצעות קיר הדיאפרגמה מתבצע איטום מפניהם."
לכתבות נוספות באתר ISRAEL DEFENSE היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg