ראשי > מחשבים > החיים 2.0 > כתבה





סודות החיפוש של אלוף ישראל בגוגל
יואב נחום הוא אלוף החיפוש החופשי ל-2004; מה הסוד שלו, איפה היו הבנות ולמה פספסו אנשי גוגל את האירוע?
12/5/2004   19:05 עידו קינן
:עוד בכתבה
הטיפים של נחום לחיפוש באינטרנט
ארבעה אנשים בקיוביכלא משרדי, חמושים באוזניות. 16 שאלות בשעתיים וחצי, שנוזלות לאיטן בספרות ענק דיגיטליות. רק הם והמחשב, וקהל של עשרות אנשים שצופה בכל צעד הכי קטן שלהם על מסכי ענק בעזרת תוכנת מעקב. המחזה האורווליאני הזה נצפה באליפות החיפוש החופשי, שהתקיימה הבוקר במלון הילטון במסגרת כנס Info2004 של חברת טלדן.
 
ארבעה גברים הגיעו לגמר, עוד אחד הגיע למקום החמישי, ורק במקום השישי התברגה אישה. סער וילף, הזוכה במקום השני, תולה זאת בתחרותיות: ''אם שישית מהמובילים הן נשים, זה נראה לי יותר ממספר הנשים שהגיעו למוקדמות. התחרות אולי יותר משכה בנים''.
 
שעתיים וחצי על 16 שאלות. מושבי המתמודדים (צילום: עידו קינן)
איפה הבנות?
גם המנצח בתחרות, יואב נחום, לא חושב שיש לזה קשר לכישורי חיפוש: ''כשהייתי במוקדמות היו לא יותר מ-20 אחוז בנות. זה הפליא אותי – בנות שאני מכיר מחפשות מצוין''. נחום (27) עובד בחברה למודיעין עסקי, ולדבריו ''אצלנו בחברה הרוב בנות''.
 
אולי זה קשור לתכונות שאנחנו מייחסים למגדר, אינטואיציה אצל בנות מול אנליטיקה אצל בנים?
נחום: ''כישורים אנליטיים ומחשבה יותר לוגית מגבילים אותך ולא מקדמים אותך. צריך לפתוח את הראש ולהיות יצירתי, לירות בכל התותחים עד שמשהו פוגע, וכשאתה מוצא משהו טוב – אסור לעזוב אותו''.
 
תחרות החיפוש היא יוזמה של צבי שוורצמן, מומחה לפיתוח כלי עבודה באינטרנט ויוזם העלאת ספרי הלימוד של תלמידי ישראל לרשת האינטרנט. היא זכתה לתהודה מרשימה, סיפר יצחק פומרנץ, אחד מהמארגנים: ''גוגל כמעט שלחו נציג, אבל בגלל ההנפקה זה בוטל''.


הבריזו. נציגי גוגל (צילום: בן מרגוט, AP)
טיפים של אלוף
''תחרות חיפוש זה כמו עיתונות'', קבע מנחה האירוע, עיתונאי קול ישראל איזי מן. ''אומרים לך, 'תחפש מידע, תיכנס דרך הדלת. אם הדלת נעולה, בלי לפרוץ, תיכנס מהחלונות'. פה זה חלונות תרתי משמע''. הזוכה יואב נחום השתמש באותה טרמינולוגיה: ''בעבודה שלי גיליתי שאין דבר שאין עליו מידע. כשאתה עובד עם לקוח, אין דבר כזה לא להביא מידע. אם לא הולך דרך הדלת, להיכנס מהחלון''.
הטיפים של נחום לחיפוש באינטרנט
"דמיינו איך התשובה תיראה. אם אתם מחפשים כמה אופניים מוכרים במדינה מסוימת, חפשו <מיליוני אופניים נמכרו>.
 
זיהוי תבניות. כשהגעתם לאתר טוב, חפשו עוד אתרים כמוהו. חפשו מה היה טוב במסמך, שלא היה במסמכים אחרים, ואז חפשו את הדברים האלה במנוע חופשי.
 
להיכנס לסצינה. לרוב הנושאים שמחפשים ברשת יש לא רק דפי אינטרנט ספוראדיים, אלא גם סצינה – מנועי חיפוש מתמחים, directories, פורטלים, קבוצות דיון. אתם צריכים לזהות את הרגע שנכנסתם לסצינה, ולמצות אותה עד תום: לחפש את כל הלינקים באתר, להגיע לאתרים המקושרים ולחיפש בהם לינקים, לחפש אתרים שמקשרים לאתר הזה – להיות כמו גוגל.
 
אינטואיציה. מנועי החיפוש נהיים יותר ויותר אינטואיטיביים, עבור הדור שלא גדל בתקופה שהיית צריך להיות אשף בחיפושים בוליאניים, וצריך לזרום עם זה. אם אתם רוצים משהו – אל תתביישו לחפש את זה. אתם רוצים חתולים למכירה בגוש דן? חפשו <חתולים למכירה בגוש דן>, בלי סוגריים ובלי מרכאות.
ארגז כלים. גוגל הוא ארגז הכלים הכי גדול ברשת. יש כלים תוכניים – למשל, אפשר למצוא מנוע חיפוש מתמחה מתוך המנוע החופשי; ויש כלים לעיבוד מידע – אם אתם רוצים להפוך GIF ל-JPG, או להקליט מסיבת עיתונאים שמשודרת בסטרים, אתם יכולים למצוא בגוגל.
 
סבלנות. צריך לפתוח את הראש, ולצאת מנקודת הנחלה שכל מה שאתם מחפשים, מישהו חיפש לפניכם. אני מחפש כבר שמונה שנים – עוד לא מצאתי משהו שאין עליו מידע. הדבר הכי חשוב הוא סבלנות. מה שלא מצאתם בשש שעות, תמצאו בשש וחצי שעות".
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


טיפיםהון ושלטוןגיימינגהאקרים
גאדגט וסלולרטכנולוגיההחיים 2.0חדשות
  
  
   
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
  פירסום ב - nrg מעריב   אתרי מעריב   דרושים ל - nrg  תנאי שימוש   עזרה   כתבו לנו   מי אנחנו