 |
האינטרנט הביא להפחתה משמעותית בזמן שהצרכנים מקדישים לצפייה בטלוויזיה, בקריאת עיתונים ומגזינים, ולהאזנה לרדיו, כך אומרת חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', בדו"ח חדש שפרסמה על סמך מחקר שערכה בארה"ב. מהמחקר עולה כי הלקוחות אשר נטשו את אמצעי המדיה המסורתיים ועברו לאינטרנט, הם לקוחות בעלי ערך גבוה - מדובר בלקוחות הנמצאים מעל הממוצע בכל הקשור להשכלה,
רמת ההכנסה ואוריינטציה טכנולוגית. הטלוויזיה, לפי הדו"ח של פורסטר, היא אמצעי המדיה המסורתי אשר נפגע בצורה הקשה ביותר. 24 אחוזים מכלל בתי-האב בצפון אמריקה אשר מחוברים לאינטרנט, אומרים כי הם הפחיתו את כמות הזמן שהם מקדישים לצפייה בטלוויזיה, מאז שהם התחברו לאינטרנט. הגולש הממוצע אשר הפחית את היקף הצפייה בטלוויזיה הוא זכר, משכיל, ובעל אוריינטציה טכנית.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
המסורתיים ננטשים, בעיקר על ידי צעירים
|
|
 |
 |
 |
 |
|
הרדיו מאבד את המבוגרים
|
 |
|
 |
 |
 |
|
העיתונות הכתובה מאבדת את פלח השוק של הצרכנים הצעירים. עשרים אחוז מבתי-האב בצפון אמריקה משקיעים כיום פחות זמן בקריאת עיתונים ומגזינים. הצרכנים אשר נטשו את העיתונות הכתובה מאופיינים בהיותם משכילים וצעירים - 31 אחוז מאלה שהפחיתו את היקף הזמן שהם משקיעים בקריאת עיתונים הם בגילאי 35 ומטה. הרדיו מאבד נתחי שוק בקרב שכבת האוכלוסיה המבוגרת יותר. פורסטר מציינת כי הרדיו הוא אמצעי המדיה המסורתי אשר מאבד את נתח השוק הקטן ביותר מקרב כל אמצעי המדיה המסורתיים שנבדקו - רק 12 אחוז מכלל בתי-האב בצפון אמריקה הקטינו את משך הזמן שהם מבלים בהאזנה לרדיו. בניגוד לעיתונים, הצליח הרדיו לשמור את כוחו בקרב מאזינים צעירים. הצרכנים אשר קיצצו את הזמן שהם מבלים בהאזנה לרדיו הם כאמור בממוצע בשכבת גיל מבוגרת יותר, מרוויחים פחות כסף, והם בעלי רמת השכלה מוכה יותר מהממוצע. מרלין שחם, מנכ"לית פורסטר ישראל, מעריכה שהמגמות בישראל דומות. |  |  |  |  | |
|