ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
מצעד התחמנים
התחרות שהאיצה את הביטוי הסתום Nigritude Ultramarine מאפס לחצי מיליון אתרים חושפת את השגעת שמאחורי גוגל
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
6/6/2004 16:39
חשיבותו של צירוף המילים Nigritude Ultramarine היתה שאי אפשר היה למצוא אותו בגוגל עד החודש שעבר, אז יצאה לדרך תחרות SEO Challenge. מטרת התחרות היא למצוא
את השיטה האולטימטיבית להגיע לראש תוצאות החיפוש של הביטוי גוגל, שיטה ששווה הרבה כסף בעידן בו מנוע החיפוש הוא הפסקת הפרסומות של העולם.
 
ב-7 במאי
הכריזה חברת הפרסום המקוון DarkBlue על תחרות ה-SEO Challenge (ר"ת של Search Engine Optimization, אופטימיזציה של מנועי חיפוש). "כולם יודעים שגוגל שינו את הדרך בה הם מדרגים אתרים", נכתב באתר התחרות. "האם אתם יכולים להעלות אתר למספר 1, וחשוב מכך, האם אתם יכולים להשאיר אותו שם?"
 
על המתחרים להביא את אתריהם גבוה ככל האפשר בתוצאות חיפוש צירוף המילים המוזר בגוגל. מי שאתרו יופיע בראש הרשימה ב-7 ביוני יזכה ב-iPod נחשק. מי שיצליח לגרום לאתרו לשהות במקום הזה חודש נוסף, יקבל מסך LCD בגודל 17 אינץ'.
האקשן מתחיל
כדי שתוצאות התחרות יהיו מעניינות, בחרה DarkBlue בצירוף המילים נטול המשמעות המסחרית, אשר החזיר אפס תוצאות בגוגל לפני פתיחת התחרות. אחרי שבועיים, עלה המספר ל-260 אלף אתרים, ובתוך פחות מחודש הגיע ליותר מחצי מיליון אתרים, שהתייחסו בדרך זו או אחרת לצירוף המילים חסר המשמעות הזה. יצרנית תוכנת FeedDemon הרחיקה לכת וקנתה מודעה על מילות החיפוש הללו בגוגל, שאומרת: "תפסיקו לחפש את Nigritude Ultramarine ותנסו את FeedDemon".
 
שיטות תחמון האלגוריתם רבות מספור. האתר בראש
תוצאות החיפוש של Nigritude Ultramarine בשעה זו הוא אתר פורומים שרובם מוקדשים ל-Nigritude Ultramarine בדרך זו או אחרת. בעל האתר קורא למתחרים אחרים להצטרף אליו ולהתחלק בפרסים. 
 
יש מי שחושב שהאלגוריתם מייחס חשיבות רבה לכתובת האתר, ולכן פתח אתר שכתובתו מכילה את צירוף המילים
שלוש פעמים
 
אתר WebProNews
מזהיר מפני ניצול לרעה של אתרי Wiki כמו וויקיפדיה. אתרים כאלה, המאפשרים לכל גולש לערוך ולשנות את הטקסט המופיע בהם, הם מקום מצוין לשתול הפניות לאתר המשתתף בתחרות.
 
אפילו הווארד דין, לשעבר מתמודד על תפקיד המועמד הדמוקרטי לנשיאות בארה"ב, נכנס לתחרות. איך זה קרה? Smugmug, החברה שאחסנה את
תמונות מסע הבחירות שלו, פתחה עמוד "Nigritude Ultramarine" ולינקקה אליו מכל האתרים של לקוחותיה. "סמאגמאג היא חברה שאוהבת לכייף, אשר הוקמה על ידי אנשים כיפיים, עם הלקוחות הטובים ביותר בעולם", כתבה החברה באתר. "אנחנו אוהבים את גוגל והשקענו זמן רב באופטימיזציה של אתרנו, במסגרת הכללים של גוגל [...] זו נראתה לנו כמו הזדמנות כיפית לראות כמה הצלחנו, ומה עוד יש לשפר".
 
מייסדי גוגל, Nigritude (מימין) ו-Ultramarine. צילום: בן מרגוט, AP
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...