ראשי > כלכלה > היי טק > כתבה





קושילאמאשלכם
אתר המכירות NNN נסגר לאחר שהלקוחות הישראליים "התנהגו כמו חיות ברבריות"; הבעלים האמריקאי, חובב ציון, פותח ת`ג`ורה על הרגלי הצריחה של כולנו
  עידו קינן
14/6/2004  20:01
"לקוח ישראלי יקר, החל מה-10 ביוני 2004, אתר NNN.co.il לא יעבוד יותר. נמאס לנו מהעבודה עם לקוחות שמתנהגים כמו חיות ברבריות. זה פשוט לא שווה את זה. נמשיך לעשות עסקים עם ארה"ב ומדינות אחרות, אבל נסרב לכל עסק עם ישראלים. אתם לא חכמים כמו שאתם חושבים"
(מתוך הודעת הסגירה של NNN.co.il)
 
 
NNN דומה להרבה חנויות אלקטרוניקה מקוונות שאתם מכירים – מחשבים, מצלמות דיגיטלית, צורבים וכאלה. NNN פעלה מארה"ב וביצעה משלוחים לארץ, נקבה במחירים בשקלים ושפתה היתה עברית מנומסת. אבל הודעת הסגירה של האתר נכתבה באנגלית זועמת. מה גרם לפרץ הזעם הזה, מה יש בנו שהביא לאמריקנים המנומסים את הסעיף?
 
במונולוג מיוחד ל-NRG מעריב, מסביר כריסטופר ווינפילד, בעלי האתר, למה הוא לא מוכן לעבוד עם שכמותנו.
 
נמאס לנו. ההודעה באתר NNN
המונולוג
שמי כריסטופר ווינפילד, ואני הבעלים של NNN.co.il. ראשית כל, אני רוצה להבטיח לכם שלְמה שכתבנו באתר אין שום קשר לפוליטיקה או כל דבר מסוג זה. אני יודע שהמדינה שלכם עוברת זמנים קשים, ואני לגמרי תומך בישראל.
 
החברה שלי רכשה את nnn.co.il מישראלי שהקים אותה. הייתי מוכר לו את כל הסחורה שלו, והיתה לי הזדמנות לדבר איתו לעיתים תכופות. הוא כל הזמן היה מספר לי כמה זה קשה ומתסכל לעשות עסקים בישראל. הוא תמיד היה מספר לי סיפורי זוועה על איך הלקוחות התנהגו. לא משנה כמה טוב היה השירות שהוא סיפק, הם תמיד עשו לו חיים קשים. הם תמיד רצו לקבל משהו בחינם, תמיד התלוננו. האתר שלו ציין בפירוש שמשלוח הסחורות לוקח 14 יום. אחרי היום השלישי, הלקוח היה מתחיל להתקשר ולצעוק על העובדים שלו. היו לו בערך 20 הזמנות ביום, ובערך 150 שיחות טלפון ביום. אנשים רבים היו מתקשרים ומאיימים עליו אפילו לפני שקנו משהו. לא היה יום בו הוא לא קיבל איום מלקוח. היה אפילו לקוח שבא אליו למשרד ואיים עליו באלימות כי הלקוח רצה תיק למצלמה חינם, והוא לא רצה לתת את זה בחינם. חשוב לשים לב שכל אחד מהלקוחות שלו קיבל את הסחורה.
 
בזמנו, כשהוא היה מספר לי את הסיפורים האלה, לא האמנתי שזה יכול להיות כל כך גרוע. בכל אופן, הוא רצה לצאת מהעסק ואני הצעתי לקנות ממנו את האתר. יש לי כמה עובדים ישראלים, אז החלטתי לקנות את האתר, ולתת לעובדים הישראלים שלי לעבוד בו.
 
להפתעתי, נאלצנו להתמודד עם אותה התנהגות שהבעלים הקודם קיבל מהלקוחות שלו. אנא שימו לב לעובדה שיש לנו ארבעה אתרים אחרים (הייתי מעדיף לא להזכיר את שמותיהם), ובאף אחד מהם לא היו בעיות כמו שהיו ב-nnn.co.il. כל אתר קיבל בערך 30 הזמנות ביום. Nnn.co.il קיבל בערך 10 הזמנות ביום. אנחנו מקבלים בערך 100 שיחות טלפון ביום. בערך 70 מה-100 הן מלקוחות ישראליים.
שימו לב למה שאמרתי: 130 הזמנות ביום, רק 10 מהן מישראל. 100 שיחות טלפון ביום, 70 מהן מישראל. וכדי להחמיר את המצב, מתוך 70 השיחות, בערך 50 היו אנשים שהתקשרו לאיים ולהתלונן.
 
אני לא מתכוון להעסיק עובדים נוספים כדי לענות לטלפונים של אנשים שרוצים להתקשר ולצעוק כל היום. לעובדים הישראליים שלי לגמרי נמאס מלעבוד עם nnn.co.il. הם תמיד אומרים לי שההתנהגות הזאת היא חלק מהסיבה שהם עזבו את ישראל ובאו לארה"ב.
 
אם לסכם, עבדתי עם עסקים ואנשים מכל רחבי העולם, והיו לי בעיות עם אנשים, אבל זה לגמרי מגוחך. הדרך בה הלקוחות הישראלים מתנהגים היא כמו של חיות. אם להיות כן לגמרי, הייתי אומר שבערך 70% מכל הלקוחות הישראליים שהיו לנו התנהגו ככה. מקרב כלל הלקוחות שלנו, אולי מקסימום 10%.
 
הלוואי וזה לא היה קורה, אבל למרבה הצער זה קרה. 10 ההזמנות היומיות מ-nnn.co.il בטח לא שוות את הבריאות שלי, או את הבריאות של העובדים שלי.
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
"לעובדים הישראליים שלי לגמרי נמאס מלעבוד עם nnn.co.il. הם תמיד אומרים לי שההתנהגות הזאת היא חלק מהסיבה שהם עזבו את ישראל ובאו לארה"ב"