 |
אם תבקרו בפורטל המשחקים IGN.com או באתר חדשות המחשבים BetaNews, תוכלו למצוא לינקים ירוקים במקום כחולים. אם תעבירו את העכבר שלכם על הלינקים האלה, פרסומות יקפצו על המסך.
IGN ו-BetaNews הם שניים מכמאתיים אתרים המשתמשים בטכנולוגיית פרסום ממוקד חדשה של חברת Vibrant Media. השירות של החברה סורק אתרים בחיפוש אחר מילות מפתח, והופך אותן ללינקים מודגשים, מעליהן מרחפת קופסת טקסט קטנה ובתוכה קישורים לאתרי מפרסמים הקשורים למילה. הפרסומות דומות מאוד לאלו הנמצאות בשימוש במנועי חיפוש ובאתרים המשתמשים בשירות הפרסומות של גוגל, AdSense, אלא שהן נטמעות בטקסט עצמו. Vibrant מקבלת את מרב המפרסמים שלה דרך יאהו.
"אנחנו יכולים לשאוב שלושה, ארבעה, חמישה קונספטים שונים מכתבה אחת, ולמצוא מפרסמים רלוונטים", אמר דאג סטיבנסון, אחד ממייסדי החברה. סטיבנסון טוען כי נכון לעכשיו, נמנעים האתרים מלהשתמש בשירות החדש במבזקי חדשות, כדי להימנע מטעויות כגון פרסום חבילות נופש בידיעה על התרסקות מטוס.
הדאגה העולה מפרסום בתוך טקסט היא היטשטשות נוספת של הגבול בין חומר פרסומי לחומר מערכתי. אנשי Vibrant מוסרים בתגובה שאנשי האתרים איתם הם עובדים דרשו שהלינקים הפרסומיים יתויגו ככאלה. גם המראה המובחן של המילים המפרסמות מונע, לדעתם, אפשרות של בלבול.
|
 |
 |
 |
 |
|
|