ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
הדור החדש של הפרסומות ברשת
הן מסתתרות כלינקים בתוך כתבות, הן קטנות להפליא וקופצות רק אם מבקשים מהן. תכירו את היורשות של הפופ-עף
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
אי-פי
15/6/2004 9:26
אם תבקרו בפורטל המשחקים IGN.com או באתר חדשות המחשבים BetaNews, תוכלו למצוא לינקים ירוקים במקום כחולים. אם תעבירו את העכבר שלכם על הלינקים האלה, פרסומות יקפצו על המסך.

IGN ו-BetaNews הם שניים מכמאתיים אתרים המשתמשים בטכנולוגיית פרסום ממוקד חדשה של חברת
Vibrant Media. השירות של החברה סורק אתרים בחיפוש אחר מילות מפתח, והופך אותן ללינקים מודגשים, מעליהן מרחפת קופסת טקסט קטנה ובתוכה קישורים לאתרי מפרסמים הקשורים למילה.
 
הפרסומות דומות מאוד לאלו הנמצאות בשימוש במנועי חיפוש ובאתרים המשתמשים בשירות הפרסומות של גוגל, AdSense, אלא שהן נטמעות בטקסט עצמו. Vibrant מקבלת את מרב המפרסמים שלה דרך יאהו.

"אנחנו יכולים לשאוב שלושה, ארבעה, חמישה קונספטים שונים מכתבה אחת, ולמצוא מפרסמים רלוונטים", אמר דאג סטיבנסון, אחד ממייסדי החברה. סטיבנסון טוען כי נכון לעכשיו, נמנעים האתרים מלהשתמש בשירות החדש במבזקי חדשות, כדי להימנע מטעויות כגון פרסום חבילות נופש בידיעה על התרסקות מטוס.

הדאגה העולה מפרסום בתוך טקסט היא היטשטשות נוספת של הגבול בין חומר פרסומי לחומר מערכתי. אנשי Vibrant מוסרים בתגובה שאנשי האתרים איתם הם עובדים דרשו שהלינקים הפרסומיים יתויגו ככאלה. גם המראה המובחן של המילים המפרסמות מונע, לדעתם, אפשרות של בלבול.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...