 |
 |
|
 |
ואף על פי כן, לא נצא פראיירים |
 |
|
 |
 |
אין קל מללכלך על הצרכן הישראלי, אבל גם החברות כאן לא מי יודע מה. מדור הצרכנות שלנו ממשיך לבדוק, והפעם: בזק בינלאומי |
 |
|
 |
 |
|
 |
 |
כולנו בוכים על כך שספקיות שירותי האינטרנט אינן מספקות לנו שירותי אנטי-ספאם בחינם. ובצדק אנחנו בוכים. אלא שלפעמים, כשנתקלים בסיפור כמו זה של יורם עקרי, אנחנו תוהים אם לא כדאי לנו להיזהר במה שאנחנו מבקשים.
לפני כארבעה חודשים החלה חברת בזק בינלאומי, בצעד קטן לקראת הלקוח, ובצעד חשוב לקראת המלחמה בדואר הזבל, לשווק את חבילת האנטי-ספאם שלה. עקרי, לקוח ותיק (כ-6 שנים), שידרג את רוחב פס הגלישה שלו ל-2 מ"ב, חבילת האינטרנט המהירה ביותר, ויחד עם החבילה קיבל כבונוס את שירות האנטי-ספאם של החברה. לאחר כחודש עבודה עם השירות החדש פחתו כמויות דואר הזבל, אך באותה מידה גם המכתבים עצמם.
עקרי לא חשד במאום, עד היום בו ציפה לאימייל חשוב, וזה בושש לבוא. עקרי ביקש מהשולח לשלוח עוד מספר פעמים, אך לשווא. חשבון קצר בינו לבין עצמו הביא את עקרי להתקשר אל מרכז התמיכה של בזק בינלאומי ולברר אם ישנו קשר בין השירות החדש לבין המכתבים הנעלמים.
במרכז התמיכה נאמר לו לראשונה כי ניתן לעבוד עם שירות האנטי-ספאם דרך אתר אינטרנט מיוחד של בזק ולהוציא משם מכתבים שאולי נופו בטעות. עקרי אכן עשה כך ובדק את האתר. התוצאה, כפי שלבטח ניחשתם, הוכיחה כי הדואר החשוב נופה והועבר אל מחלקת הספאם. האירוניה הגמורה בסיפור, עקרי מצא גם את המכתבים שנשלחו אליו מחברת בזק עצמה המברכת אותו על הצטרפותו לשירות האנטי-ספאם. כלומר, בזק הוגדרה כשולחת ספאם מקצועית על פי כל ההגדרות.
עקרי המאוכזב ביקש מיד להתנתק מהשירות הכושל. למרבה הפלא נענה בשלילה על ידי שירות הלקוחות. בצר לו פנה אלינו, ואנחנו הפנינו את התמיהה הגולמית שלנו ישירות לבזק בינלאומי. |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
תגובת החברה
|
 |
 |
 |
 |
בזק בינ"ל, מה קורה אצלכם, צריכים אנשי תמיכה חדשים? "לצערנו לא הצלחנו לאתר את המקרה ואת האדם. שירות האנטי-ספאם של בזק בינלאומי הוצע לראשונה בישראל ללקוחות החברה ומונה כיום אלפי לקוחות מרוצים. השירות מציע לגולשים להתגבר בקלות על מטרד 'דואר הזבל' בעזרת מנוע סינון ופילטרים מתוחכמים, הבודקים חלקים שונים בתוך הודעת הדואר והצלבת המידע המתקבל מהדואר האלקטרוני מול בסיסי נתונים קיימים, המאפשרים להבחין בינו לבין דואר לגיטימי."
"לאחר התחברות לשירות האנטי ספאם, מופנה הלקוח על ידי נציגי התמיכה שלבזק בינלאומי לאתר אינטרנט ייעודי של בזק בכתובת www.my-mail.co.il, שם הוא יכול לקבל הדרכה מפורטת כיצד יש לנהל את תיבת הדואר כולל ניהול דואר זבל, צפייה בדואר שסונן והחזרתו לדואר הנכנס או מחיקתו לצמיתות, וזאת בנוסף להגדרת 'רשימה לבנה' – כתובות שלעולם לא יסוננו על פי החלטת הלקוח. חשוב לציין שההודעות, גם אם הן מסוננות, אינן נמחקות אלא אם כן הלקוח ביקש זאת באופן מפורש כך ששום דואר אינו הולך לאיבוד. כמובן שבכל בעיה או שאלה, עומד לרשות הלקוח צוות התמיכה של בזק בינלאומי. שירות האנטי-ספאם הינו שירות ערך מוסף המוצע ללקוחות החברה ללא כל התחייבות. לפיכך, יכול הלקוח לבטל את השירות בכל עת על פי שיקול דעתו. כל לקוחות בזק בינלאומי יכולים ליהנות מהשירות בעלות 9.90 שקל לחודש (כולל מע"מ). בנוסף, מקבלים הלקוחות חודש התנסות בשירות ללא תשלום".
הייתכן ששירות האנטי-ספאם של בזק בינלאומי העלים גם את מקרהו של יורם עקרי? הקורא שיידע באיזו תיבה ניתן למצוא את המקרה, מוזמן להודיע לנו. |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
השורה התחתונה
|
 |
 |
 |
 |
טוב, סליחה על הישראליות ה"ברברית", אבל אנחנו עדיין מתקשים להבין למה שירותי האנטי-ספאם אינם ניתנים ללא תשלום. בבזק בינלאומי אמרו לנו שספקיות האינטרנט הן חברות עסקיות אשר רווחיהן מגיעים מנתינת שירותים כמו אינטרנט ובינן גם אנטי-ספאם. שירות האנטי-ספאם עולה כסף לחברה ועל כן הוא מתומחר ונמכר כשירות ללקוח.
כנראה שבעתיד, עם השתפרות חשבונות האימייל שנמצאים ברשת, יהפוך שירות האנטי-ספאם לשירות סטנדרטי. כרגע השירות עדיין חדש, ויש לשים לב לכל הפרטים הקטנים כאשר נרשמים לסוג כזה או אחר של שרות. בשורה התחתונה, לא להתבייש ולא לשכוח לשאול על כל דבר שלא מבינים ואפילו, להקליט את השיחה. כדי שלא תלכו לאיבוד. |
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
 |
 |
נתקלתם בבעיה? יש כתובת
|
 |
 |
 |
 |
מעכבים לכם מוצר שהזמנתם ברשת? מסרבים לתמוך בתוכנה או מחשב? ספק האינטרנט שלכם מתעלל בכם? אין סיבה לוותר. שלחו אלי אימייל ל-erant@maariv.co.il ואבדוק את העניין בשבילכם. |  |  |  |  | |
|
 |
 |
 |
|
 |
|
|

|
|
 |
|