 |
/images/archive/gallery/128/957.jpg
צילום: אילוסטרציה  |
|
6 מיליון גולשים בארה"ב חוו "גניבת זהות" באינטרנט |
|
חברת המחקר פורסטר: זהותם של 9% מבתי האב המחוברים לאינטרנט בארה"ב, נגנבה |
|
|
 | דפדף בהרשת |  | |
שמוליק שלח 27/6/2004 17:18 |
|
|
|
|
 |
תשעה אחוזים מבתי האב המחוברים לאינטרנט בארה"ב חוו גניבת זהותם ברשת האינטרנט, כך עולה ממחקר חדש של חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ'. מספרם של אלה שזהותם נגנבה מוערך בכ-6 מיליון, כאשר הם מאופיינים בהיותם בגיל ממוצע של 45, ובעלי הכנסה בגובה של כ-70 אלף דולר, שהיא מעל הממוצע עבור בית-אב בארה"ב. לפי המחקר של פורסטר, למרות היחשפותם לפשיעה מקוונת ולגניבת זהותם – 69% מאותם נפגעים ממשיכים להיות אופטימיים לגבי הטכנולוגיה. בממוצע, מדובר בגולשים ותיקים ומנוסים באינטרנט, הגולשים באינטרנט מזה 5.6 שנים בממוצע, כאשר 52% מהם רכשו מוצרים דרך האינטרנט במהלך שלושת החודשים האחרונים. האנליסטית קייט דלהאגן מפורסטר מציינת במחקר כי כפי שניתן לצפות, אותם אלו שנפגעו מגניבת זהותם באינטרנט מביעים חשש רב בנוגע לפשיעה באינטרנט. 77% מהם מביעים חשש לגבי גניבת זהויות מקוונת ברשת האינטרנט, ו-78% מהם דואגים לגבי גניבת מספר כרטיס האשראי שלהם בצורה מקוונת. 55% הביעו חששות בנוגע לרכישת מוצרים מזויפים או להונאה ברכישת מוצר מאתר מכירות פומביות. מאפיין נוסף של קבוצת נפגעים זו הוא נקיטת צעדים בנוגע להגנה על פרטיותם. 55% אחוז מנפגעי גניבת זהויות חושבים שהפרטיות שלהם נמצאת בסכנה גדולה יותר ברגע שהם מחוברים לרשת האינטרנט. מכיוון שכך, הם נוקטים באמצעי זהירות שונים: 44% ביקשו מחברה אחת לפחות להסיר את פרטיהם מבסיס הנתונים של החברה, בהשוואה ל-24% בלבד שביצעו פעולה זו מקרב אוכלוסיית הגולשים הכללית. בנוסף, 29% משתמשים בתוכנה שמטרתה להגן על פרטיותם בעת שהם גולשים באינטרנט. 67% אחוז מהם מאמינים כי על הממשל לחוקק חוקים אשר ינחו חברות כיצד מותר להתייחס למידע של לקוחות. בפורסטר מסבירים כי מספר זה גבוה משמעותית מהנתון בקרב אוכלוסיית הצרכנים הכללית, בה רק 57% מקרב כלל הצרכנים מעונינים בתוספת חקיקה מצד הממשל בנושא הגנה על הפרטיות. דלהאגן מציינת כי הגנה מוגברת על סיסמאות, וכן הוספת אמצעי אבטחה הם פתרונות חיוניים: 63% מכלל נפגעי גניבת הזהויות אומרים שהם מוכנים בחפץ לב להקליד סיסמה מזהה בכל פעם שהם מבצעים רכישה מקוונת, ו-43% אומרים שהם מוכנים בחפץ לב להקליד פרטי זיהוי נוספים לצורך ביצוע עסקה מאובטחת בכרטיס אשראי.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|