 |
עלייה חדה בניצול האינטרנט לצורך ביצוע פעילויות בנקאיות. מספר הפניות לקבלת מידע בנקאי דרך אינטרנט הכפיל את עצמו בשלוש השנים האחרונות: בסוף 2003 מספר הפניות הסתכם ביותר מ-35 מיליון, לעומת כ-17 מיליון בסוף 2002 וכ-8 מיליון בלבד בסוף 2001. כך עולה מפרסום מידע שנתי על התאגידים הבנקאיים של המפקח על הבנקים בבנק ישראל. מהפרסום עולה עוד, כי לקוחות הבנקים הגדילו באופן משמעותי את השימוש באינטרנט לצורך קבלת מידע על החשבונות בבנקים בשנתיים האחרונות. משקל הפניות לקבלת מידע דרך האינטרנט, מתוך סך פניות הציבור, עלה ל-72% בסוף 2003, לעומת 38% בסוף 2001. על פי נתוני הפיקוח על הבנקים, גם סכומי העסקאות שבוצעו באינטרנט עלו לאורך התקופה, ובשנת 2003 בוצעו עיסקאות בכ-5 מיליארד שקל, סכום המהווה 40% מסך פעילות הלקוחות ללא הפעילות בניירות ערך. במקביל, מסתמנת על פי הפיקוח על הבנקים ירידה הדרגתית בשימוש בכלים המסורתיים לקבלת מידע - עמדות לקוח, תקשורת מחשב למחשב ומכשירי בנק אוטומטיים (כספומטים). יצויין, כי המשיכה הממוצעת דרך כספומטים בחודש דצמבר 2003 היתה 333 שקל, לעומת 349 ששקל ו-319 שקל בחודשי דצמבר שנת 2002 ו-2001, בהתאמה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|