 |
הבוקר הוגשה בבית משפט השלום בכפר סבא התביעה של 012 נט נגד הספאמר אמיר גנס. החברה, באמצעות עו"ד חיים רביה, מגוללת סיפור של תרמיות ושימוש לרעה בשירותיה, ותובעת מגנס קצת יותר מ-255 אלף שקלים. לפי כתב התביעה, גנס נרשם לשירות האינטרנט של החברה לפחות שש פעמים בשנה האחרונה, בכל פעם באמצעות שם משתמש אחר, ולפחות שלוש פעמים באמצעות איש קש. הוא השתמש בחשבונות לשלוח דואז (דואר זבל, ספאם), למרות שהוצג לו הסכם המשתמש האוסר זאת. לאור זאת, חשבונותיו נותקו בפרק זמן שבין יממה לחודש אחרי פתיחתם, והוא קיבל הסבר מדוע החשבון נסגר. במאי השנה, נטען בתביעה, שלח גנס 510 אלף הודעות דואז בפחות מ-18
שעות, תוך שהוא מסווה את זהותו ואת הכתובת ממנה נשלחו המכתבים. תור ההודעות בשרתי 012 גדל פי שישה ויותר מיום ממוצע, מה שהאט את פעולתם וגרם לעיכובים של שעות רבות בשליחת דואל. בנוסף, הוכנסו שרתי 012 נט לשתי רשימות שחורות בינלאומיות, מה שמנע ממאות אלפי הודעות דואל שנשלחו מלקוחות 012 נט להגיע ללקוחות חברות אחרות, בהן נטוויז'ן ואינטרנט זהב. מתקפת הדואז הובילה לשורה של פעולות לתיקון המצב, בהן איתור הספאמר, טיפול בלקוחות שהודעותיהם עוכבו, התקנת שרתי דואר נוספים, התקנת רכיב רשת להגנה על שרתי הדואר מפני התקפות דואז, פניה לרשימות השחורות בבקשה להסיר מהן את 012 וטיפול בפניות התקשורת בנושא.
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
0.246 אגורות לספאם
|
 |
|
 |
 |
 |
|
הפופולריות של השימוש בספאם מיוחסת לעלויות הנמוכות של שליחתו, לעומת אמצעים חלופיים כמו דיוור בדואר פיזי, פקסים, באנרים באינטרנט, קמפיינים בטלוויזיה וכיוצא בזה. התביעה מראה כי דואז מטיל על ספק האינטרנט עלויות גבוהות, ומפרטת: 8885 ש"ח – 96 שעות עבודה של צוותי פיתוח וטיפול בתלונות לקוחות.
9438 ש"ח – 30 שעות עבודה של יועץ חיצוני לפתרון התקלות שיצרה המתקפה.
6827 ש"ח – עליה של 26% בכמות העבודה של נציגי שירות לקוחות ותמיכה.
17,550 ש"ח – 65 שעות עבודה של מנכ"ל החברה, סמנכ"ל מערכות מידע, סמנכ"ל שירות לקוחות, סמנכ"ל שיווק והיועמ"שית של החברה.
3896 ש"ח – עבודה של חברת יחסי הציבור של 012 נט.
100,000 ש"ח – פגיעה במוניטין החברה.
1254 ש"ח – 510,000 הודעות דואל בעלות שליחה של 0.246 אגורות להודעה. בנוסף, ביקשה החברה פיצוי על לשון הרע בסך 100,000 ש"ח, ואת רווחי הנתבע משליחת הדואז, המוערכים ב-7500 ש"ח.
|  |  |  |  | |
|