ראשי > הרשת > החיים 2.0 > כתבה
בארכיון האתר
השיק של הקליק
אתר המכירות הפומביות eBay הפך לזירת המסחר הלוהטת ביותר בתחום האופנה. מעצבים צעירים, בגדים נדירים ודגמים שעוד לא יצאו לחנויות - מי שלא שם כבר לא קיים
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
רובין גיוון, וושינגטון פוסט
20/7/2004 15:55
מספר ימים בלבד לאחר תום תצוגות האופנה של הסתיו בניו-יורק,
כבר הוצעו למכירה באתר המכירות הפומביות
איביי (eBay.com) פריטים של פרואנזה סקולר. בית האופנה הזה עוד לא בן שנה, והוא לא מתקרב אפילו לרמת המודעות המותגית של ראלף לורן או דונה קארן. ובכל זאת, מי שקוראים במגזיני האופנה ומקפידים לעקוב אחר הסלבריטאים שעל השטיחים האדומים, יודעים שפרואנזה סקולר הוא השם הלוהט ביותר.
 
את הבגדים של סקולר מאפיינים פאייטים נוצצים, מחוכים מוקפדים ותפירה חלקה. אתם לא מצפים למצוא את הסחורה של בית האופנה הזה בין נגני הדיסקים המשומשים, פריטי האספנים וכל מיני פיצ'פקעס אחרים שנמכרים באיביי. אבל האתר הזה, שרשם השנה הכנסה נקייה של ‭2.17‬ מיליארד דולר, עובר תהליך של אבולוציה. איביי פרש את חסותו על תצוגת האופנה של נרסיסו רודריגז והציע למכירה פומבית פריטים מהקולקציה המודרניסטית, לצד בקבוקונים של הבושם החדש שלו, בחתימת המעצב. התחככות בתעשיית האופנה והתמקדות בלקוחות שלה הפכו חלק מהאסטרטגיה של האתר.
 
הלוגו של אי ביי. הכנסה נקייה של 2.17 מיליארד דולר
לקוח לכל מוצר
"עם 105 מיליון משתמשים, אנחנו יכולים למצוא לקוח לכל מוצר‭,"‬ אומרת מנהלת חטיבת הסגנון באיביי, קונסטנס ווייט, שצורפה לחברה בקיץ שעבר במיוחד כדי לשוות לאתר אמינות בתחום האופנה.
אחת מהתרומות הראשונות של ווייט בתפקידה החדש היתה העלון האלקטרוני
"סגנון אישי",‬ העוקב אחרי מגמות אונליין, כולל קישורים למכירות הפומביות הרלוונטיות. מטרת העלון היא לתת למוכרים פוטנציאלים רעיונות מה כדאי למכור, ומצד שני לתת לקונים פוטנציאלים מידע על מה שכדאי להם לקנות.

איביי מקווה שנוכחות מודגשת יותר בתחום האופנה תעזור לחברה להגדיל את ההיקף הכללי של הפעילות בקטגוריות הביגוד, ההנעלה והאביזרים הנלווים. מותגים יוקרתיים ובגדי מעצבים אמורים להקנות לאתר נופך יוקרתי ונוכחות. בין משתמשי איביי יש כבר עכשיו לקוחות שמבינים באופנה, ואין ספק שרבים עוד יותר מרחרחים סביב האתר. אם יוצעו להם המוצרים הנכונים, יבואו יותר קונים כאלה, ואיתם גם קונים פחות מתוחכמים, לצד ציידי מציאות.

במקרה של פרואנזה סקולר, איביי כיוונה ישירות ללקוחות האופנתיים ביותר, ובמקביל גם התהדרה בחוש אופנתי מפותח. המעצבים של המותג הצעיר הזה, לזארו הרננדז וג'ק מקקולו, מכרו את הקולקציה שעיצבו כעבודת סיום בבית הספר לעיצוב פרסונס לרשת החנויות בארניז ניו-יורק. תצוגות האופנה שלהם הפכו להיט כמעט בן-לילה, ואיביי היתה הספונסרית של תצוגת סתיו ‭.2004‬ חברות רבות, החל ביצרניות של עוגיות וכלה ביצרניות של טלפונים סלולריים, מציעות סיוע כספי למעצבים, במטרה להתחבר עם תעשיה אפופת זוהר. אבל איביי מחפשת יותר מסתם אבק כוכבים.
 
קונסטנט ווייט. הובאה במיוחד כדי להרים את רף הסטייל. צילום: יחסי ציבור
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

חיי רשת
דוקטור פי.סי מחזיר יישומים  
הכירו אתר חסידי יידישאי: שטורעם.נט  
גולשים ישראליים מספרים לעולם  
עוד...