 |
ההנפקה של המאה תופסת תאוצה. חברת גוגל - מפעילת מנוע החיפוש הפופלרי בעולם, צפויה לגייס עד 3.3 מיליארד דולר בהנפקת מניות ובהצעת מכר של בעלי המניות, בהנפקה הראשונית הצפויה. החברה, שתסחר תחת הסימול GOOG, צפויה להנפיק 14.1 מיליון מניות, כשבעלי מניות בחברה צפויים למכור 10.1 מיליון מניות. שווי המניות יעמוד על 108-135 דולר, ובסך הכל יימכרו 24.6 מיליון מניות על ידי החברה ובעלי המניות. גוגל אף דיווחה כי ברבעון השני של השנה רשמה החברה הכנסות של 700 מיליון דולר - עליה 7.5% לעומת הרבעון המקביל שנה קודמת. הרווח הנקי הסתכם ברבעון ב-79 מיליון דולר, לעומת 64 מיליון דולר ברבעון הקודם. בהנפקת גוגל ישתתפו, נכון להיום, כ- 28 חתמים שונים. הנהלת גוגל בחרה בשיטת המכרז להנפקת מניותיה, מה שמונע בעצם מהחתמים לנתב הזמנות ללקוחות ולמקורבים. שיטת המכרז צפויה להביא לחלוקה צודקת יותר של המניות, אולם היא מקטינה את המוטיבציה של החתמים לשווק היטב את המניות בעת ההנפקה, מה שעלול להוות אבן נגף בהשלמת המשימה. מעבר לכך, התנהגות המניה ביום ההנפקה הינה קריטית, שכן ביום זה נקבע האם המשקיעים בהנפקה הרוויחו או הפסידו. לעובדה שגוגל בחרה בדרך המכרז יש משמעות נוספת, שכן אופי בעלי המניות משתנה, ומשקל המשקיעים המוסדיים, עלול לרדת על חשבון משקיעים יצבים פחות, שיבחרו לממש כבר ביום הראשון.
על פי השווי האמור, וצפי למכירות של כ- 2.9 מיליארד דולר בשנה, גוגל מונפקת לפי מכפיל מכירות של 12. על פי הרווח הנקי (316 מיליון דולר בקצב שנתי) מדובר במכפיל גבוה של 114 (!)
|
 |
 |
 |
 |
|
|