 |
/images/archive/gallery/361/994.jpg טאקס, הפינגווין של לינוקס.
איור: לארי יואינג  |
|
הקוד הפתוח בונה סטארט-אפים |
|
קוד בחינם, הוצאות נמוכות על שיווק ומכירות, פיתוח מהיר ויכולת למכור שירותים בזול – הקוד הפתוח "מעצב מחדש את חברת התוכנה המודרנית" |
|
|
 | דפדף בהרשת |  | |
NRG מעריב 2/8/2004 16:58 |
|
|
|
|
 |
"קוד פתוח הוא פשוט מודל עסקי יעיל יותר לחברות תוכנה. זה יותר מסתם תוכנה זולה. זו תזוזה, תנועה שמעצבת מחדש את הדינמיקה של חברת התוכנה המודרנית". את הדברים האלה אמר ג'ון רוברטס מחברת SugarCRM לאתר CNET. רוברטס יודע כנראה על מה הוא מדבר: בזכות הקוד הפתוח הצליחה החברה שלו להוציא לשוק מוצר שזוכה לאמון המשקיעים בתוך חמישה חודשים מרגע הקמתה.
רוברטס, כמו יזמים רבים בעת האחרונה, משתמשים במאגר הקוד הפתוח כדי לשבור את החוקים ולהיאבק בענקיות תוכנה. ההשקעה החיצונית ב-SugarCRM היתה בת 2 מיליון דולר בלבד – סכום פעוט יחסית לחברה שתנסה להתחרות מול אורקל, SAP ואחרות.
אלא שגם 2 מיליון דולר היורדים לטמיון הם הרבה. חברות הקוד הפתוח חייבות להוכיח כי השוק מוכן לקבל את מוצריהן. מחקר של פורסטר מתחילת השנה מצא כי יותר ממחצית החברות שנסקרו משתמשות או מתכננות להשתמש בתוכנות קוד פתוח. לינוקס ותוכנות שרתים פורצות את הדרך לתוכנות בתחומים אחרים בתוך הארגון, כמו למשל ניהול יחסי לקוחות (CRM).
SugarCRM, למשל, בנתה את היישום שלה מחבילת הקוד הפתוח הסטנדרטית: לינוקס, אפאצ'י, MySQL ו-PHP. גם הוצאות השיווק והמכירות של תוכנות הקוד הפתוח נמוכות הרבה יותר, בשל האופי הקהילתי של עולם פיתוח הקוד, המכנס סביבו אנשי IT רבים, המהווים גם עמיתים-מפתחים וגם לקוחות פוטנציאליים. ההוצאות הנמוכות הללו מאפשרות גם לחברות קטנות להיות אגרסיביות ביותר בתמחור שלהן.
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|