ראשי > הרשת > גאדגט וסלולר > כתבה
בארכיון האתר
ישראל במקום שני בעולם בשיחות בסלולר
הישראלים מדברים כמעט 5 שעות מדי חודש, רק 3 דקות פחות מהשיאנים הקוריאנים; שיעור הנטישה שלנו הוא מהנמוכים בעולם
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
אמיר טייג
26/8/2004 8:03
אם דיבור בסלולרי היה מקצוע אולימפי ישראל היתה זוכה במדליית כסף – כך עולה מסקר שביצע בנק ההשקעות הגלובלי מריל לינץ' במהלך הרבעון הראשון של השנה. הישראלים מדברים בממוצע כ-294 דקות בחודש (4 שעות ו-54 דקות) - 3 דקות בלבד פחות מאלופת העולם קוריאה.
 
לשם השוואה, הממוצע העולמי של דקות שיחה לחודש למנוי עומד על 221 דקות, שעה ו-10 דקות פחות מישראל. אחת הסיבות העיקריות ל"הישג" הזה היא העלות הנמוכה יחסית של מחיר דקת שיחה בישראל. עלות דקת שיחה עומדת על כ-11 סנט (כ-50 אגורות ), בהשוואה ל-10 סנט בקוריאה ו-20 סנט בפורטוגל ובאירלנד. הממוצע העולמי עומד על 13 סנט, כאשר במרבית מדינות מערב אירופה מגיעה העלות ליותר מ-20 סנט לדקה.
 
למרות המחירים הנמוכים יחסית בישראל, החשבון החודשי שלנו הוא מהגבוהים בעולם. לקוח ישראלי משלם מדי חודש לחברה הסלולרית כ-36 דולר (כ-160 שקל ), לעומת 29 דולר שמשלם איטלקי או 26 דולר שמשלם גרמני. קוריאני משלם סכום דומה של 35 דולר לחודש, אך יפני משלם סכום גבוה בהרבה- 66 דולר. הממוצע הכלל-עולמי עומד על 28 דולר לחודש, הרבה פחות מישראל.
 
החשבון החודשי הגבוה בישראל גורם לישראל
להתברג גבוה בתחום נוסף. סך הכנסות החברות הסלולריות בישראל מהווה כ-2.8% מהתוצר של מדינת ישראל - שיעור גבוה מאוד בקנה מידה עולמי. לצורך ההשוואה, באיטליה ובאירלנד מגיע שיעור זה ל-1.8% ול-2.2% בהתאמה . בארצות הברית הוא עומד על 1% בלבד, ובארצות מערב אירופה על פחות מ-2%. הממוצע העולמי עומד על 1.5% בלבד, כאשר קוריאה היא אחת החריגות, ובה מגיע היחס ל-3.1%.
 
ככל שהיחס בין ההכנסות של חברות הסלולר והתוצר גבוה יותר, תופסות חברות הסלולר חלק מהותי יותר מהכלכלה המקומית. היחס הגבוה בישראל מעיד כי תעשיית הסלולר הישראלית דומיננטית מאוד בכלכלה המקומית. למרות זאת, הרווחיות של חברות הסלולר בישראל נמוכה מהממוצע העולמי. הרווח התפעולי של חברות הסלולר בישראל עומד בממוצע על 31% מהמכירות , כלומר על כל שקל הכנסה של חברת סלולר נותרות בקופתה לאחר ניכוי הוצאות תפעול כ-31 אגורות . בעולם עומד השיעור הממוצע של הרווחיות התפעולית על 40%, כאשר באיטליה הו א עומד על 49% ובקוריאה וביפן על 33%. שיעור הרווחיות התפעולית הנמוך יחסית בישראל מהווה נקודה שבה נאחזות החברות הסלולריות במאבקן מול משרד התקשורת נגד הפחתת דמי הקישוריות.
לא משלמים מראש
נקודה מעניינת נוספת עולה מהדוח של מריל לינץ' – שיעור נטישת הלקוחות בישראל הוא מהנמוכים בעולם. כל חודש נוטשים כ-1.1% מהלקוחות הישראלים את מפעיל הסלולר שלהם, אם לטובת מפעיל אחר או לטובת חיים ללא טלפון נייד.
 
לצורך השוואה, הממוצע העולמי עומד על שיעור גבוה יותר של 1.9% בחודש , כאשר בארצות הברית הוא מגיע ל-2.4%, בקוריאה ל-2.2% ובאירלנד ל-2.6%. נתון נוסף מעיד על הקשר ההדוק יחסית בין הלקוח הסלולרי בישראל ו בין מפעיל הסלולר שלו. בישראל רק 30% מלקוחות הסלולר הם לקוחות המשלמים מראש (Pre-Paid). בעולם שיעור הלקוחות הללו גבוה יותר, כאשר הממוצע העולמי עומד על 62%.
 
לקוחות שמשלמים מראש נאמנים פחות לחברת הסלולר ועשויים לעזוב אותה בקלות יחסית כאשר הם מסיימים את דקות השיחה שרכשו. באיטליה, למשל, מגיע שיעור הלקוחות בשיטת Pre-Paid ל-91%, בשבדיה ל-58%, בפורטוגל ל-72% ובגרמניה ל-51%. יש לציין כי ביפן ובקוריאה שיעור הלקוחות בשיטה זו נמוך מאוד ועומד על 3% בלבד .
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

גאדג'ט
ישפאר ולייף בקרב על הנייד  
פלטינה סלולרי לעפיה וסרנגה  
שירים כבקשתכם ישירות דרך הנייד  
עוד...