ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
הסקר סופג הכל
MSN ונענע מכרו סקר לאולוייז שבדק מהי התחבושת בעלת ההגנה הטובה ביותר; הזוכה בסקר: אולוייז; עורך נענע: למפרסם אין גישה למערכת ניהול הסקרים; ב-MSN לא מגיבים
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
30/8/2004 14:28
בימים האחרונים, הסקר בעמוד הראשי של נענע היה: "מהי לדעתך התחבושת בעלת ההגנה הטובה ביותר?"
אולוייז, התשובה הראשונה בסקר, הגיעה לרוב סורי במהותו של 69%. הבאנרים בעמוד
תוצאות הסקר שייכים לאולוייז. דבר דומה התרחש באתר MSN ישראל, רק ששם זכתה אולוייז ל-75.1 אחוזי תמיכה.
 
אתרים ישראליים נאבקים על עוגת הפרסום, שמממנת את פעילותם. הגולשים חוסמים פופ-אפים, מתעלמים מבאנרים, ושיעורי ההקלקה לא מספקים את המפרסמים, מה שמוביל את האתרים לחפש דרכים חדשות למשוך את תשומת לבו של הגולש, בהן פרסומות מרעישות, באנרי ענק, באנרים שמתחפשים לכתבות ועכשיו, מסתבר, פרסומות שמתחפשות לסקרים.
 
בנענע יש כבר סקר חדש: "מה השיקול העיקר שלך בבחירת תחבושת הגיינית?". גם כאן,
התוצאות מוקפות באנרים של אולוייז. הקלקה עליהם מובילה לעמוד מבצע של מותג התחבושות, שכדי להשתתף בו צריך למלא פרטים שונים ולענות על שתי שאלות. השאלות, בניסוח שונה, הן אותם שאלות של שני הסקרים בנענע.
 
תבנית ההצבעה בשני האתרים דומה: אולוייז במקום הראשון בהפרש עצום, אחריה קוטקס בשיעור דו-ספרתי, "אחרת" ולילי בשיעור חד-ספרתי. "יש לי תחושה מוזרה שכל עובדי אולווייז ובני משפחותיהם המורחבות עסקו בימים האחרונים בהצבעות בסקרים (התפנה להם זמן אחרי הצבעות ב- SMS ב'כוכב נולד')",
כתב הבלוגר עגנוניסימו, שפרסם את הסקרים בבלוגו. "האלטרנטיבה היא שאולווייז קנתה לא רק את הסקר אלא גם את התוצאות וזה כבר ממש מטריד, אז אני מעדיף להדחיק".
תוצאות הסקר בנענע. אולוייז שולטת
המפרסמים מרוצים
"הסקר בשער נחשב לאחד הפופולריים בנענע", מסביר העורך הראשי של נענע, רונן שמיר. "יש כמה אלפים שמקליקים ועונים עליו כל יום – מינימום 6000-8000 מצביעים ביום. כבר הרבה זמן יש דרישה ממפרסמים לנצלו לטובתם. זו הפעם הראשונה שאמרנו 'ננסה את זה', ואנחנו בודקים את השלכות העניין. המפרסמים מרוצים".
 
שמיר מספר שהיוזמה לסקר הזה הגיעה מיוניליוור, יצרנית אולוייז, שביקשה לפרסם מוצרים שונים שלה באמצעות סקרי נענע, ולהרוויח על הדרך סקרי דעת קהל בעלות נמוכה. "נכון, יש כאן התערבות פרסומית", מודה שמיר, אבל מדגיש ש"השליטה אצלנו ואנחנו קובעים ניסוחים. הם ניסחו את השאלה בכפוף אלינו – עשינו שינוי בשאלות וגם בתשובות. אולויז מופיע ראשון, אבל בשום סקר שעשינו לא היתה השפעה למי שמופיע ראשון".
 
אולויז, המוצר המתפרסם, זכה לשיעור עצום מהקולות. היתה הטיה מכוונת של הסקר?
"למחלקת הפרסום שלנו אין שום גישה לשער. למפרסם אין שום גישה לסקר ולהחלטת הקהל. זה גם מה שהבהרנו למפרסמים – הם לא יוכלו להשפיע, ואם תוצאות הסקר לא מוצאות חן בעיניהם, זו בעיה שלהם. הסקר שלנו, שהוא בעצם משאל לא מייצג, בדרך כלל מאוד מדמה את מה שקורה בסקרים המדוייקים של מכוני הסקרים בעיתונים. לגבי הסקר המסוים הזה, אני מאמין שאולוייז זה השם שהגולשים מכירים הכי טוב".
 
אתה חושב שנשלחו אנשים להצביע כדי להטות את התוצאות?
"הכמויות של המצביעים הן הכמויות הרגילות. אדם יכול להצביע פעם אחת, אם הוא לא מוחק את הקוקיז שלו".
 
שיטת הפרסום הבעייתית הזאת עשויה להמשיך, לפי שמיר. "זו עיסקה חד-פעמית. את ההמשך נקבע על פי תגובות הגולשים. בינתיים קיבלתי תגובה אחת מגולש, שלא אהב את הסקר. בדרך כלל כשסקרים מעצבנים, אנחנו מקבלים כמה עשרות תגובות".
 
ב-MSN, כנהוג, סירבו להתראיין לכתבה זו.
תוצאות הסקר ב-MSN. אולוייז בראש
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...