ראשי > הרשת > חדשות > כתבה
בארכיון האתר
קניות לחג: אפשר גם דרך האינטרנט
מפחדים מהתורים ברשתות לקראת לחג? באינטרנט הישראלי ניתן לרכוש את כל מה שצריך בשביל החגים. רשתות השיווק מחכות לכם גם בצד הווירטואלי
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
טל פמסון
10/9/2004 10:30
לקראת החגים כמעט כל בית בישראל יגיע לאחת מרשתות השיווק כדי לרכוש את המוצרים הנחוצים לארוחת החג. אך מה קורה עם אין זמן וסבלנות להגיע לחנות? רשתות השיווק מצאו פתרון לכך. לפני כשנתיים השיקו שתי החברות הגדולות, הריבוע הכחול ושופרסל, אתרי אינטרנט המאפשרים לציבור להזמין את המוצרים מרשתות השיווק.

רשת שופרסל השיקה את האתר "נט-סל", הריבוע הכחול השיקה את האתר "blue center" ורשת קלאבמרקט את האתר "ג'מבו". אתרים אלו, המאפשרים הזמנת המוצרים עד לבית הלקוח, פועלים 24 שעות ומקלים על הצרכנים שלא יכולים להגיע לחנות עצמה.

איציק אברכהן, סמנכ"ל תפעול וממונה על "נט-סל" מסביר כי "במסגרת החיפושים להגיע ללקוח בדרכים נוספות מלבד הגישה לחנות או הטלפון החלטנו להשיק אתר אינטרנט". אברכהן הוסיף כי "הציבור הישראלי כבר הבשיל ולמד כיצד לעבוד עם האינטרנט".

אברכהן מפרט את פרופיל המשתמש באתר: "זו אוכלוסייה בחתך סוציו-אקונומי בינוני-גבוה. לרוב מדובר באנשים שעובדים במקצועות החופשיים – כמו אנשי עסקים. המשתמשים באתר הם אנשים
שמדויקים בבקשות, מאוד קפדניים. אחד הנתונים היותר משמעותיים להם בקנייה היא - איכות השירות".

ב"נט-סל" מתגאים לומר כי מאז השקת האתר הצטרפו כ-20 אלף משתמשים. הפדיון של האתר ממחזור קבוצת שופרסל עומד על 3% מסך המכירות (כ-200 מיליון שקל בשנת 2003), כאשר ישנו גידול של כ-10% משנת 2003. אחוז הקניות דרך האינטרנט מסך קניות הישירות (טלפון, פקס ואינטרנט) עומד על 35% וסל המכירות הממוצע, כפי שנמסר מ"נט-סל", עומד על 500 שקל.

אודליה לבנון, ראש אגף טכנולוגיות מידע ברשת הריבוע הכחול, מוסרת כי אלפי משתמשים הצטרפו מאז השקת האתר והפדיון ממחזור הרשת עומד על 2% מסך המכירות (כ-100 מיליון שקל בשנת 2003), כאשר ישנו גידול של כ-17% בשנה. בריבוע הכחול מציינים כי אחוז הקניות דרך האינטרנט, מתוך סך הקניות הישירות ברשת עומד על כ-50% והסל הממוצע בקנייה מקוונת עומדת על כ-350 שקלים. לבנון טוענת כי אין מאפיין מיוחד למשתמש בקנייה מקוונת. לדבריה, אחוז הנשים והגברים זהה, והמשתמשים מתפרסים על כלל מגזרי האוכלוסייה השונים.
 
האתר של קבוצת שופרסל
מה מציעים האתרים?
באתר בלו סנטר, לדברי לבנון, יש את כל המוצרים כפי שקיימים ברשתות השיווק של החברה. כך גם אצל "נט-סל". לדברי אברכהן, כל מוצרי המזון שנמצאים ברשתות השיווק נמצאים גם באתר וניתן להזמין אותם ללא כל בעיה. כמו כן, "בתחום הנאן-פוד (מוצרי המותג ONE שהושק לפני כשלושה שבועות בקבוצת שופרסל – ט.פ.) אנחנו נמצאים בשלב משלים לקראת ההפצה גם דרך אתר האינטרנט". אברכהן מציין גם כי האתר נמצא בשלבים מתקדמים להשקת קו מוצרים לשומרי משקל.

מבחינת המחירים מסביר אברכהן כי "המחירים דומים למחיר של חנויות הקבוצה, אך יכולים להימצא הבדלים במחירים מבין מגוון המוצרים, וזאת משום שישנם גם הבדלים בין המחירים ברשתות השונות". לדבריו, ישנם רשתות שיווק זולות יותר מאחרות ולכן, יכול להיווצר מחיר שונה מהמחיר באתר האינטרנט (קבוצת שופרסל מחזיקה ברשתות שופרסל, היפרנטו, קוסמוס, יוניברס קלאב, מחסני מזון, "נט-סל" וזול למהדרין). לבנון מסבירה כי "המחירון של המוצרים באתר הוא של החנויות השכונתיות. לעומת זאת תעריפי הפירות והירקות זולים יותר", לדבריה המחיר לא תמיד יהיה תואם לרשת השיווק קו-אופ.

ש: מה קורה מבחינת המבצעים? האם הם תואמים לרשתות השיווק?

ב"בלו סנטר", מציינת לבנון, כי באתר האינטרנט קיימים המבצעים המשווקים גם ברשת השיווק קו-אופ. בנוסף לכך, לאתר האינטרנט יש מבצעים הייחודים רק לו. לדוגמא: לוח שנה שמופץ בימים אלו בין כל המשתמשים הרשומים במאגר האתר.

ב"נט-סל", הקופאית לובה, המשתתפת בפרסומי המבצעים בקבוצת שופרסל, דואגת לשמור על שוויון בין רשתות הקבוצה. ל"נט-סל", אומנם אין מבצעים ייחודים רק לה, אך לדברי אברכהן, ניתן לקבל את כל המבצעים שקיימים בקבוצת שופרסל גם באתר. כמו כן, הוסיף אברכהן, כי ייתכן בעתיד, כאשר יראו לנכון, ישווקו מבצעים ייחודים לאתר האינטרנט.

לאחר שהמשתמש שוטט באתר האינטרנט ומילא את עגלת הקניות הוירטואלית שלו במלוא המוצרים, הוא מגיע לקופה. בשלב זה האתר "נט-סל" מאפשר למשתמש לשלם בשלושה אמצעים: כרטיסי אשראי (הדרך הנפוצה ביותר), מזומן ותווי קנייה (מזומן ע"י מסירה לשליח ותווי קניה ע"י מסירת הבר-קוד באתר). לעומת זאת, ב"בלו סנטר" ניתן לשלם אך ורק על ידי כרטיס אשראי. כמובן שבשני האתרים ניתנת האפשרות לפרוס את התשלום למספר תשלומים.

באותו שלב, כאשר אנו נמצאים מול הקופה הוירטואלית, המחשב מוסיף לחשבון הסופי את עלות המשלוח עד לבית המשתמש. לבנון: "המשלוח הראשון ב"בלו סנטר" הוא חינם. לאחר מכן, כל משלוח יעלה 15 שקלים". ב"נט-סל", מציין אברכהן, עלות המשלוח היא 15 שקלים בקנייה מעל 150 שקלים ו-26 שקלים בקנייה מתחת ל-150 שקלים. 
אתר רשת הריבוע הכחול
איך המשלוח מגיע?
לאחר שלב ההזמנה והתשלום, המזמין צריך להחליט מתי הוא מעוניין לקבל את המוצרים לביתו. אברכהן ולבנון טוענים כי זמן המינימום בין ביצוע ההזמנה ועד להגעת המוצרים הוא 4 שעות. לעומת זאת קיימים הבדלים בזמני המשלוח. אברכהן: "זמני המשלוחים של האתר מתפרסים במהלך השבוע בין השעות 10 בבוקר ועד לחצות בלילה. הלקוח יכול לבחור על פי זמנים קצובים את הזמן המתאים לו ביותר לקבל את המשלוח לביתו". אברכהן ציין כי "הפריסה היא ארצית מדן ועד אילת. כאשר בשטחים לא הייתה דרישה ולכן כרגע אין, אם יצטרכו יישקלו".

מנגד, לבנון מציינת כי פריסת המשלוחים של האתר כיום היא רק באזור המרכז הרחב (כולל רעננה והשרון) וירושלים. לדבריה, זמני המשלוחים מתחילים כל יום מ-7 בבוקר ועד 11 בלילה. בימי שישי מסיימים קצת לפני כניסת השבת.

לבנון מדגישה כי עיצוב המשלוח הוא מבין השלבים היותר חשובים באתר. "האתר דואג מאוד לכך שהמשלוח יגיע לבית הלקוח ארוז היטב. כלומר, אם יש מוצרים כבדים הם יהיו בתחתית האריזה, המוצרים שצריכים להישמר בקירור או בהקפאה יהיו עטופים בקרח יבש. כל האריזות מגיעות סגורות עם סרט תעשייתי".

"ב'נט-סל' האריזה מתבצעת בקופסאות המאפשרות הסעת מיצים ומוצרים מקוררים. יש גם אריזות להסעת מוצרים קפואים שמוחזקים באריזה ע"י קרח יבש", מסביר אברכהן.

מה קורה אם המוצר לא מוצא חן בעיני הלקוח?

אברכהן: "כל מה שלא מוצא חן בעיניי הלקוח הוא בר-החזרה. כל מה שהמזמין צריך לעשות הוא ליצור קשר עם שירות הלקוחות, לאחר מכן יגיע השליח לבית הלקוח ויקח את המוצר. ללקוח ינתן זיכוי הניתן לשימוש בקנייה הבאה".
 
לבנון: "ניתן להחזיר כל מוצר, אך צריך להגיע לאחת מרשתות השיווק של הרשת. אולם אם התקלה היא של האתר עצמו, אז יגיע שליח עד לבית הלקוח ויחליף את המוצר".

חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

חדשות
חדש בסלולרי: צילומי רנטגן  
SC Magazine בחר בשלמה קרמר למנכ"ל השנה  
האקרים מוסלמים הפילו את אתר בנק ישראל  
עוד...