ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
הממשק של השתן בראש
גורו השימושיות ג'ייקוב נילסן יודע מה יביא לבוש או לקרי את הניצחון – עיצוב מחודש של הניוזלטר
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
4/10/2004 15:59
ג'ייקוב נילסן, האיש שעשה קריירה מלהגיד לאנשים שהאתר שלהם עמוס מדי, מספר שבשנת 96' פרסם בניו יורק טיימס סקירה של אתריהם של המועמדים לנשיאות דאז, בוב דול וביל קלינטון. "שבועיים אחרי שהכתבה פורסמה, אתרו של קלינטון עודכן כך שיישם את כל המלצותיי. לעומת זאת, אתרו של דול נשאר אותו דבר לאורך מסע הבחירות. כולנו יודעים מי ניצח בבחירות של 96', אז אולי הדוגמה הזאת תספק למטות הבחירות מוטיבציה להשקיע הפעם יותר בשימושיות".
 
את הסיפור מלא הנפחת העצמית הזה הביא גורו השימושיות כחלק מ
ניתוח שערך לאחרונה לניוזלטרים של שני המועמדים הנוכחיים. המסקנה המרכזית של נילסן, כמו זו של הסקרים, היא שמדובר במירוץ צמוד. לדבריו, שני המועמדים "מציעים ניוזלטרים עם תוכן טוב לעידוד תומכים, אבל ממשקי רישום גרועים ומספר בעיות שימושיות אחרות פוגעים בניוזלטרים הללו".
 
"שני מטות הבחירות תקועים בהבנת המדיה של המאה הקודמת", רושף נילסן. "בניוזלטרים שלהם חסרים באופן בולט משאבים מספיקים לעיצוב, יישום, עריכה ובדיקות משתמשים". הוא בחן את שניהם במדד של 127 כללי עיצוב, ונתן להם ציונים מאוד נמוכים: 58% לבוש ו-57% לקרי. עם זאת, לניוזלטר של בוש יש יותר ממיליון מנויים, ולזה של קרי יותר משני מיליון, מה שגורם לנילסן להודות בענווה ש"ברור שהמטות עושים משהו נכון".
 
נילסן גורס שלניוזלטר בחירות לנשיאות יש שתי מטרות. האחת, גיוס תרומות, נושא שתופס 33% מתכני הניוזלטרים של קרי ו-21% מאלה של בוש. והשניה, הכנסת רוח קרב בתומכים, כדי שישכנעו בני משפחה וחברים להצביע למועמד שלהם, "כמה אנשים משנים את הבחירה שלהם על בסיס פרסומת בטלוויזיה? ודאי פחות מאלה שמשנים את דעתם (או מחליטים להצביע מלכתחילה) בזכות טיעון משכנע של חבר. ניוזלטרים מספקים קו ישיר למשפיעים כאלה ברחבי המדינה", כותב נילסן. לדבריו, ניוזלטרים יוצרים קשר רגשי עם המנויים, ומאפשרים למטות להגיב על אירועים באופן מיידי.
 
לטענת נילסן, המטות שולחים יותר מדי ניוזלטרים, בין 2-7 בשבוע, מה שעלול לגרום לחוסר שביעות רצון אצל המנויים. הוא מציע להם לאפשר למנויים לבחור את תדירות קבלת האימייל. הוא משבח את מטה בוש, שמזמין את מנויי הניוזלטר לצ'טים רבים עם אישים בולטים במטה, מה שעוזר ליצור תחושה של קהילה סביב אתר הבחירות.
 
עוד נתון מעניין שהוציא נילסן מהסקירה שלו התייחס לטון שמייצרים שני המועמדים בניוזלטרים שלהם. בעוד שבניוזלטר של בוש 50% מהתכנים הם תעמולה חיובית, שמפארת את נשיאותו ומפלגתו, ורק 18% הם תעמולה שלילית המשמיצה את היריבים, אצל ג'ון קרי המצב הפוך, עם 49% של תעמולה שלילית, לעומת 14% תעמולה חיובית.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...