ראשי > הרשת > החיים 2.0 > כתבה
בארכיון האתר
מועדון הלבבות האמיתיים
בקמפיין החדש של קופידון הוחלפו הדוגמנים בפנויים ופנויות אותנטיים. עוד דרך להתפרסתֶם
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
5/10/2004 12:08
בפעם הבאה שתראו באנר של קופידון, התעכבו לרגע על הפנים של הפנויים והפנויות שמופיעים שם – לירז מתל אביב, צביקה מהרצליה ויעל מרמת גן. בניגוד לעבר, כשהתמונות הגיעו
ממאגרים מסחריים, הפעם מדובר בסינגלים ישראליים אותנטיים, שמופיעים שם במסגרת מסע הפרסום "אנשים אמיתיים, אהבה אמיתית 2004".
 
בסוף אוגוסט פורסמה בשער "הארץ"
ידיעה שסיפרה שהבחורות בבאנרים של אתר ההכרויות JDate הן דוגמניות פורנו מוכרות. אהוד לוי, מנכ"ל מאצ'נט ישראל שמפעילה את ג'יידייט ואת קופידון, אמר שהתמונות נלקחו ממאגר תמונות רשמי. בהמשך נשלחה ללקוחות ג'יידייט הודעת הבהרה והתנצלות. חבר'ה-דייט, אתר ההכרויות של "חבר'ה", חגג את החשיפה עם דואל פרסומי בו ניסה לטעת את התחושה שגם כרטיסי המשתמשים בקופידון פחות אמינים מאלה שאצלו.

אבל למרות סמיכות השקת קמפיין "אנשים אמיתיים" לפרסום ב"הארץ", מכחיש מנהל קופידון,
אלדד בן תורה, שהסיבה למהלך היא הפורנו. "הסיפור של ג'יידייט אולי חיזק את הצורך להעלות את זה", הוא אומר, אבל מדגיש ש"מבחינתנו זה מהלך אל-חזור, שבו מעתה והלאה כל התמונות והאנשים שנציג במודעות ובבאנרים יהיו אמיתיים. לא נעשה יותר שימוש בדוגמנים".

דוגמנית הפורנו של ג'יידייט. צילומסך: הלמו
כמו להיות בחדשות
המהלך לגיוס סינגלים מקופידון להשתתפות בקמפיין החל לפני חצי שנה, בהשראת מהלך דומה של אתר ההכרויות של יאהו לפני שנה. "ההשראה היא לעשות אאוטינג מלא לתחום, לנער את שארית האבק האחרונה ולצאת עם זה החוצה הכי אמיתי שיש", מסביר בן תורה. "זה בעיקר נובע מהתבגרות של מותג ושל שוק ההכרויות באינטרנט". הקמפיין הושק עם תשעה סינגלים, שלושה גברים ושש נשים, ובהמשך יגוייסו עוד 27 מקרב מנויי קופידון, שמוזמנים להירשם למיונים. ההטבות למשתתפים: סדנת הכרויות, שלושה חודשי חברות באתר וצילום קטע וידאו לכרטיס האישי.
 
"רמת החשיפה עצומה – זה כמו לשים אותם בחדשות", טוען בן תורה, שמספר שמאז השקת הקמפיין ביום ראשון, זכו הכרטיסים האישיים של תשעת המשתתפים הנוכחיים בקמפיין ללמעלה מ-40 אלף כניסות. הוא לא רוצה להיכנס למספר הפניות שהם קיבלו כדי לא לפגוע בפרטיותם, אבל מעריך שמדובר בעשרות ביום. כוכב הקמפיין
צביקה רייטר (27), רווק, יו"ר אגודת הסטודנטים במכללת רעננה, מאשר את המספר הזה, ויעל (34), רווקה, עובדת בחברת תרופות, מספרת שקיבלה למעלה ממאה פניות.
 
"הם יוכלו לאפשר לעצמם לא רק למיין בין כמות הפניות שבאה באתר, אלא גם ליהנות מקהל שלא נמצא באתר בשגרה", אומר בן תורה. "יכול להיות מצב שאתה לא בקופידון כרגע, אבל ראית מישהי שבשבילה אתה מוכן להצטרף. הם יהיו מוצפים במובן הטוב של המילה, אני מקווה שהם ידעו לעשות מיון חכם". הוא גם לא חושש מגולשים בעייתיים שיציקו לסינגלים: "הפניה אליהם היא רק דרך האתר – שום פרט שלהם לא חשוף, הם לא יכולים להיות מוטרדים בהיבט האישי".
 
יעל, שלא מעוניינת לחשוף את שמה המלא, נמנעה עד היום מהכרויות באינטרנט בגלל הטרדות כאלה. "ההכרויות שלי היו דרך אנשים שאני מכירה. לא האמנתי בקטע של האינטרנט – חששתי מכל האתר הפרוץ הזה. שלא ייפול איזה מישהו שהוא סוטה וכאלה".
 
לקמפיין היא הגיעה דרך חבֵרה שהזמינה אותה לשיט שארגן האתר. "היו שם אנשי קופידון וחברת ההפקות, הם ראו אותנו ושכנעו אותנו להשתתף בקמפיין. אני לא הייתי כל כך קלה בקטע הזה, לא רציתי את הפרסום".
 
איך הגיבו מכרים שלך, שראו אותך בקמפיין?
"אנשים שמכירים אותי לא מאמינים. הם ראו אותי, התקשרו ושאלו 'מי הצליח לשכנע אותך? זה ממש לא את'. קיבלתי הרבה פרגון. יכול לצאת מזה רק טוב".
 
רייטר הגיע בעקבות שיחה עם מנהל השיווק של קופידון. "בדיוק סיימתי קשר של ארבע שנים עם החברה שלי. לא אכפת לי להיות שפן נסיונות. אני מתכתב באימייל, עדיין לא התקשרתי לאף אחת. אני מאמין שלסופשבוע הזה אני כבר אקבע". ההיסטוריה שלו בהכרויות אינטרנט זניחה: "לא רציני, אולי נרשמתי פעם אחת. אבל היתה לי חברה".
 
איור: דימיטרי קילסקי
אהבוני, מפורסם אני!
בן תורה מאמין שהשוק הישראלי עבר כברת דרך ארוכה, "ממצב בו מודעת הכרות היתה פתרון נישתי של מעטים, ללב הלגיטימציה עם מאות אלפי משתמשים שיוצאים עם זה החוצה, ועד גאוות יחידה – אנשים לא רק מוכנים לספר ולחשוף את החוויה שלהם, אלא גם להיות גאים בזה ולנצל את הפלטפורמה להכרויות".
 
מצד שני, יכול להיות שהם פשוט רוצים להיות מפורסמים, ושהקמפיין הגיע בדיוק בזמן לרכב על גל הריאלטי והמפורסתמות הישראלי ששוטף את הטלוויזיה (
רצים לדירה, קחי אותי שרון) והאינטרנט (היאכטה). עוד לפני שנודע על הקמפיין, הגיעו הצעות של מנויי קופידון שביקשו להופיע בבאנרים. מספר ימים אחרי השקתו, הגיעו מאות פניות, כולל "סלבריטאים שרשומים באתר ומוכנים לקחת חלק בפרויקט. אל תתפלא אם בעתיד תראה גם אותם בבאנרים – גם הם אנשים אמיתיים", צוחק בן תורה.
 
"אני מאמין שהמשתתפים יהפכו להיות סלבריטיז בפני עצמם, כמו בתוכניות הריאלטי. זה דבר שאנחנו יודעים איך הוא מתחיל, אבל אנחנו רק יכולים לחלום איך הוא ייגמר", הוא מעריך. גורם נוסף שיגדיל את סלבריטאותם הוא בלוגים מצולמים, בהם יתעד צוות של קופידון חלק מהמשתתפים בשלבים השונים של תהליך הדייטינג.
 
יעל, שכאמור חששה בעבר מהכרויות אינטרנטיות, מודה שיכול מאוד להיות שנראה אותה בבלוג דייטינג מצולם: "אני לקחתי את זה כהרפתקה, ואני זורמת. החלטתי לצאת מעורי".
 
רייטר נחשף תקשורתית בתוקף תפקידו כיו"ר אגודת הסטודנטים של מכללת רעננה, ואומר שהפרסום לא עושה לו כלום. הוא אף נתקל בטענה שפרסום מסוג זה עלול לפגוע לו בתדמית. "חבר אמר לי: יחשבו שקשה לך להשיג בחורות'. "זה ממש לא ככה. אני נהנה שפונות הרבה בחורות, אני יכול לעשות סלקציה ולהיפגש עם מי שאני רוצה, ובסופו של דבר אולי זה יוביל לחתונה. זאת הרי המטרה, אני בא לקשר רציני, לא לסטוצים או להעביר את הזמן. אני כבר לא ילד".

מתוך אתר הקמפיין
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

חיי רשת
דוקטור פי.סי מחזיר יישומים  
הכירו אתר חסידי יידישאי: שטורעם.נט  
גולשים ישראליים מספרים לעולם  
עוד...