 |
חששות מפני וירוסים, סוסים טרויאנים, רוגלות (Spywares) ותוכנות מזיקות נוספות מביאות להפחתה ולהאטה בפעילות המקוונת באינטרנט של צרכנים בצפון אמריקה. כך עולה ממחקר חדש שביצעה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', בקרב מדגם מייצג של כ-6,600 גולשים, שנוהגים לבצע גם רכישות או פעולות בנקאיות ברשת.
מהמחקר של פורסטר עולה, כי החששות מפני וירוסים ותוכנות מזיקות שמקורן באינטרנט הביאו לשינוי בהרגלי הגלישה של הצרכנים. 6% מהנשאלים אומרים כי הם אף-פעם לא פותחים קבצים מצורפים להודעות דואר אלקטרוני שהם מקבלים. 35% נוספים טענו, כי הם פותחים הרבה פחות קבצים המצורפים להודעות דואר אלקטרוני, מכפי שנהגו בעבר.
החששות מפני נזקים שמקורם בשימוש באינטרנט משפיעים, לפי תוצאות המחקר של פורסטר, על הרגלי הקניה באינטרנט וביצוע פעולות בנקאיות ברשת. 31% מבין הצרכנים המבצעים קניות באינטרנט, ו-26% מבין אלה המבצעים פעולות בנקאיות דרך הרשת, מציינים כי הפחיתו את כמות השימוש בשירותים אלו, מתוך חשש לנזקים שונים שעלולים להיגרם.
פורסטר מציינת כי ההפחתה בהיקף הפעילות המבוצעת באינטרנט מתבצעת למרות שרוב הנסקרים דווקא דואגים לעדכן באופן תדיר את תוכנות האנטי-וירוס שלהם. 79% מהנשאלים דואגים לעדכן את תוכנות האנטי-וירוס שלהם במרבית הזמן, ורק 5% הצהירו כי הם אינם מעדכנים אף-פעם את תוכנות ההגנה. כמו-כן, התברר כי הגולשים בצפון אמריקה מודעים לחשיבות של עדכון מערכות ההפעלה, ו-74% מהם מריצים את שירות Windows Update ברוב הפעמים שהם מתבקשים לעשות כן על-ידי מערכת ההפעלה.
עוד מציינים בפורסטר, מתוך ניתוח נתוני המחקר, כי חלק גדול מחששות הצרכנים אינו בהכרח מבוסס, וכי ככל שהגולש הוא בעל ותק גדול יותר באינטרנט, כך רמת החששות יורדת.
פורסטר צירפה לסקר המלצה, לפיו על ממשלות ובתי-עסק לבצע מספר פעולות, כדי להפחית את רמת החששות מהאינטרנט, וכדי לעודד מסחר בטוח באמצעות הרשת. החברה טוענת, כי על ספקיות האינטרנט להציע את שירותי ההגנה השונים, כגון סינון דואר אלקטרוני מפני וירוסים, כחלק אינטגרלי מהחבילות שהן מוכרות, ולא בתשלום נוסף, כפי שהן נוהגות כיום.
|
 |
 |
 |
 |
|
|