ראשי > הרשת > גאדגט וסלולר > כתבה
בארכיון האתר
ה-iPod קול, אתם כבר לא
ככל שנגן המוזיקה המרהיב של אפל הופך למוצר המוני יותר, המשתמשים הוותיקים שלו מנסים להילחם בעממיות שנכפתה עליהם
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
צביקה בשור
12/10/2004 18:02
לכולם, לפחות לכולם בארה"ב, יש כבר iPod, כך זה נראה. נגן המוזיקה של אפל הפך ללהיט גדול כל כך, שכשחברת האנליסטים Piper Jaffray & Co. בדקה מה רוצים התיכוניסטים של אמריקה, הדבר שהם רצו הכי הרבה, אחרי בגדים, כסף ומכונית היה iPod.

הנערים והנערות לא בחרו את ב-iPod מתוך אופציות אחרות, שכן שהנגן לא הוצב בכלל ברשימת השאיפות, אלא כתבו את שמו המפורש. "הם לא אמרו נגן מוזיקה. הם אמרו iPod", מספר ג'ין מאנסטר מחברת האנליסטים
לבלומברג. "נערים רוצים להיות קול, הם רוצים את המוזיקה שלהם, וה-iPod הוא הדרך הקולית לקבל את המוזיקה שלהם".
 
הקוליות אפפה את ה-iPod מרגעיו הראשונים. העיצוב החלקלק והמוקפד, הממשק האנטי-טכני כמעט, הכל בנגן של אפל אמר אופנתיות. מה הפלא שעכשיו, כשהוא תופעה אופנתית גורפת ומדבקת, כשיותר מ-80 אחוזים משוק נגני המוזיקה שייך לו, שהשאלה "האם ה-iPod נותר קול למרות שלכולם יש אותו?" עולה לסדר היום התרבותי,
והגיעה לאתר Wired.

מסבר שאחד מסימני הזיהוי הבולטים ביותר של ה-iPod, האוזניות הלבנות שלו, הפך לפריט שאינדיבידואליסטים מוצהרים מסרבים לתקוע באוזן. הסופר סת' גודין נמנע מהזוג הלבן כדי שלא להראות כמו עוד אחד בקהל. "אני לא רוצה שיזהו אותי ברחוב", אמר לאתר, "אני לא יודע למה. אני לא אוהב את זה". אותו גודין שמח מאוד להציג לראווה את ה-iBook שלו, המחשב הנייד של אותה אפל בדיוק.

תושב ניו יורק אחר טוען כי ההליכה עם האזניות הלבנות גרמה לו להרגיש "כמו פרסומת מהלכת ל-iPod".

חוקר ההתנהגויות הצרכניות טום אוגווין טוען שמסירי האוזניות לא רוצים שיחשבו שהם באו עם העדר שהתאהב לאחרונה בנגן. "לתופעה הזו קוראים 'שוליות רצויה'". חוקר התרבות מייקל בול טוען כי "ככל שה-iPod נעשה פופולרי יותר, הסימון התרבותי שלו נעשה פחות שווה".

אבל לובשי האוזניות השחורות רחוקים מלהפוך את ה-iPod לפאסה, טוענים כמעט כל הדוברים בכתבה המרתקת. מדובר כרגע במוצר שאין דומה לו ואין לו כל תחליף. אם באפל ידעו לתת לאנשים את היכולת להפוך את המוצר ההמוני למשהו אישי (ומחליפי האוזניות עושים בדיוק את זה), החותמת המגניבה תישאר מוטבעת על הצעצוע של סטיב ג'ובס לשנים רבות, ביחד עם זרם ההכנסות המרשים.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

גאדג'ט
ישפאר ולייף בקרב על הנייד  
פלטינה סלולרי לעפיה וסרנגה  
שירים כבקשתכם ישירות דרך הנייד  
עוד...