ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
930,000 מנויי אינטרנט מהיר בישראל
600,000 מחוברים דרך בזק, השאר דרך HOT. השוק גדל, זמן החיבור עולה, והתוכן הוא שדה הקרב הבא
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
צביקה בשור
18/10/2004 17:19
מספר מנויי האינטרנט המהיר בישראל הגיע ל-930,000, כך מדווחות היום חברות בזק ו-HOT. לבזק 600,000 מנויים, ול-HOT יש 330,000. לפי בזק, 45% מ-1.7 מיליון משקי הבית בישראל כבר מחוברים לאינטרנט המהיר (נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ל-03' מדברים על 54.6%).

מבזק נמסר כי קצב הגידול נותר אחיד כבר תקופה ארוכה, וכי בחודשים מסוימים הצטרפו 20,000 איש ויותר מדי חודש. מנכ"ל בזק, אמנון דיק, מסר בהודעה לעיתונות כי "שאלת השאלות היא מתי יגיע השוק לרוויה. כל הסימנים מראים שאנחנו עדיין רחוקים מאוד מהנקודה הזו והשוק גדל בהתמדה".

גוסטבו טרייבר, דובר חברת הכבלים HOT, אמר כי קצב גדילתו של השוק איטי מזה שהיה לפני שנה, והדבר מצביע על כך שהשוק דווקא כן מתקרב לנקודת הרוויה שלו. ההערכות הן כי השוק עד ל-1.1 מיליון משקי בית מנויים.

החדירה המרשימה של האינטרנט המהיר לישראל אינה נובעת רק מנטייתו של הציבור הישראלי לאמץ טכנולוגיות חדשות, טוען טרייבר, אלא גם בשל שוק תחרותי להפליא, בו קיימת תחרות כפולה, הן בקרב ספקיות שירותי האינטרנט (נטוויז'ן, בזק בינלאומי, אינטרנט זהב וכו') והן בקרב ספקיות הפלטפורמה הטכנולוגית (בזק ו-HOT). כתוצאה מתחרות זו הגיעו המחירים בישראל לרמה נמוכה יחסית לאירופה, ולמעשה הפכו את שוק האינטרנט האיטי ל"מת", כדברי טרייבר.

מבזק נמסר כי זמן הגלישה הממוצע גדל באופן מתמיד, בשל הנוחות והידיעה כי המחיר אינו תלוי בזמן השהייה באינטרנט.

החזית הבאה במאבק בין שתי חברות התקשורת הגדולות תמיה פחות על נתח שוק ויותר על "נתח לקוח" – כלומר הצעת שירותים מוספי ושירותי רשתות ביתיות.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...