 |
פעמיים בחודש האחרון פרסם בשערו העיתון ההולנדי הנפוץ ביותר תמונות שצילמו חובבים בעזרת המצלמה הדיגיטלית שבטלפון הסלולרי שלהם.
De Telegraaf, שתפוצתו מגיעה לכדי 800,000 עותקים ביום, פרסם ביום רביעי את תמונת גופתו המתה של הבמאי תאו ואן גוך, שנרצח ככל הנראה בידי מתנקש איסלאמי קיצוני. את התמונה צילום עובר האורח ארון בוסקמה. צלמי העיתונות הגיעו למקום הרצח רק לאחר שגופת הבמאי נלקחה מזירת הרצח, ותמונתו של בוסקמה היתה היחידה שהנציחה את מראהו של ואן גוך המוטל ברחוב, כשסכין נעוצה בו.
"התמונה הזו היתה הסיפור. היה דיון אם אנחנו צריכים להשתמש בה, אבל כל אחד שהיה משיג את התמונה היה מפרסם אותה", אמר פטר שונן, העורך הראשי של הטלגרף.
בעבר, צילומים וסרטי וידאו שצילמו חובבים סיפקו עדויות באירועים חשובים, כמו בסרטון שתיעד את ההתנקשות בראש הממשלה יצחק רבין, אבל התפוצה הגדולה של מצלמות דיגיטליות, ועוד יותר מכך של מצלמופונים, מגדילה את הסיכוי שאדם מן היישוב יפרסם תמונה שלו בשער עיתון המעסיק צלמים מקצועיים.
כך הגיעה תמונתו של קרב יריות ליד אנסחדה שבהולנד לעמודים הראשונים של העיתונים, דרך סוכנות הידיעות ANP. מחוץ להולנד, פורסם סרטון וידאו של התנגשות מעבורות בשבדיה, שצולמה בטלפון סלולרי.
"אנחנו מציעים את התמונות האלה אם אין לנו אותן, ואם מדובר בחדשות גדולות באמר", אמר לאו בלום, עורך תמונות ב-ANP. בלום הוסיף כי גם הוא היה מפרסם את תמונתו של ואן גוך המת.
את התמונות החובבניות מקבלת ANP באמצעות שיתוף פעולה עם אתר האינטרנט Nu.nl, המציע כסף ופרסים לצלמים חובבים השולחים את תוצרתם.
ביפן, אחת מהמובילות העולמיות בתפוצת מצלמות דיגיטליות ומצלמופונים, הפכה מכירת תמונות חובבניות לכלי תקשורת עניין שבשגרה.
על פי מנכ"ל נוקיה יורמה אולילה, 200 מיליון מצלמופונים צפויים להימכר רק השנה.
|
 |
 |
 |
 |
|
|