ראשי > הרשת > צרכנות רשת





שרשרת של רשלנות
הזוג קוצב קנה כיריים באתר גדול, אבל פיטורי טכנאי אצל קבלן משנה של קבלן משנה של הספק של האתר כמעט הביאו לאסון בטיחותי
  ערן טל
23/11/2004  15:32
:עוד בכתבה
גם אתם נתקלתם בבעיה? יש כתובת
סופי ושמואל קוצב מאזור הצפון רכשו מערכת כיריים חברת Schaub Lorenz בנטאקשן. השניים ביקשו לתאם את התקנת הכיריים שהובטחה להם בחינם. " הפנו אותנו לספק, חברת טלל. מהחברה הפנו אותנו לחברת השירות בצפון על מנת לסכם עמם על הגעת הטכנאי", הם מספרים. קבעו תאריך, חיכו לטכנאי, אז זה לא בא. רק כשפנו לחברת ההתקנה התברר להם כי הטכנאי שלהם חלה.

"כעסנו כי הם אפילו לא טרחו להודיע לנו שהטכנאי לא מגיע", הם ממשיכים את סיפורם." אז לאחר סדרת טלפונים מייגעת עם הטכנאי, ועם החברה, הם הציעו לנו לפתוח את האריזה, משום שההתקנה לדברי הפקידות מאוד פשוטה, והטכנאי יכול להסביר בטלפון כיצד להתקין. בהנחיית הטכנאי, פתחנו את האריזה וגילינו כי הכיריים נראים כאילו הם יד שנייה כאשר שתי נורות ההצתה היו שבורות. על כן המליץ הטכנאי לנסות לתאם מועד התקנה חדש".

במשך שלושת השבועות הבאים לא הצליח הזוג לקבוע מועד להתקנה. " שלחנו מכתב תלונה זועם לנטאקשן שבעקבותיו התקשר בחור סמפטי בשם יגאל שהקשיב, הביע סימפטיה ואף הסדיר ביקור טכנאי אחר". אבל גם יגאל והנחמדות לא הצליחו להושיע, כשהטכנאי הנוסף הגיע, באיחור, בלי ציוד מתאים, ועוד דרש כסף על התקנה שמגיעה בחינם.

בנוסף למקצועיות החסרה " גם דין ודברים שהתנהל בינו לבין אשתי, נעשה בגסות ובארוגנטיות כלל דרישה שלו שהיא תפרק את הכיריים הישנות מאחר והוא רק מגיע בכדי להתקין את החדשות". הטכנאי גס הרוח בדק עם מעסיקו ובעצה אחת עמו הסתלק כמות שבא.


דליפת גז
איך קרה שהזוג קוצב קנה כיריים וקיבל כאבי ראש ולב? כצפוי, ריבוי גורמים, שאין האחד יודע מה קורה עם השני, והיעדר כתובת אחת ברורה ללקוח, הם שהביאו לסיוט. בירור שלנו העלה כי ספק הכיריים נעזר בחברה קבלנית האחראית על ההתקנה, וחברת ההתקנות עצמה החזיקה בקבלן במיוחד לאזור הצפון. כשהקבלן הצפוני פיטר את אחד הטכנאים שלו, הפך הטכנאי בעצמו לספק שירותי ההתקנה בצפון, ובני הזוג קוצב מצאו את עצמם למעשה עובדים מול חברה חדשה שלא זוכרת אותם.

יתרה מזאת, בין הברזת הטכנאי הראשונה והביקור המתסכל בפעם השנייה, פג תוקף מבצע ההתקנה בחינם. חברת ההתקנה לא ידעה כי הזוג עדיין זכאי לתנאי המבצע, וביקשה להשית עליהם תשלום.

וכאילו הטרטור עצמו לא הספיק, חברת אלקטרו סנטר, שטיפלה בענייני ההתקנה של הזוג בתחילת הסיפור, וביקשה מהם להתקין את הכיריים בעצמם, עברה על החוק וסיכנה את השניים בטיחותית. (עו"ד ירון לוינסון, יועץ ההסתדרות הצרכנית: "חייבים להתקין את הכיריים על פי תקן 158 של תקני הבטיחות. ישנם כללים לכך וצריך לזה איש מקצוע. כלומר החיבור עצמו חייב להיות לאחר בדיקת טכנאי. אפילו במידה והתשתית מוכנה בהתאם לתקנות, אפשר להתקין בעזרת טכנאי או בהשגחתו. כאשר החשוב מכל, שהחיבור הראשוני יפוקח על ידי איש חברה. כי בנושא גז לא צריך לשחק עדיף שהחיבור יהיה ממקור מוסמך").
התגובות:
תגובת הספקית, חברת טלל, מפי הסמנכ"ל יוסי חנין: "היה כאן מקרה יוצא דופן. לצערי קיבלנו הודעה מחברת השירות שהם מפסיקים לעבוד איתנו. חברת השירות "שירות מוסמך" נקלעה לקשיים כלכלים והפסיקה את הפעילות המקצועית שלה איתנו וכך גם עם הקבלן שלהם בצפון. אך לגופו של עניין ההתנהלות במקרה זה לא הייתה בסדר. ועל כן אני מדגיש כי יש לשים לב אם תחנות השירות לא פועלות על פי ההוראות, צריך לפנות חזרה ליבואן בלבד. אני יכול לבשר שעד יום ראשון הכיריים יהיו אצל המשפחה. ואז ההתקנה תהיה תוך כמה ימים".

אשר לסיכון הבטיחותי הבהיר חנין: "זה חמור מאוד שבחברת ההתקנה אמרו לה לפתוח את האריזה לבד ולא להתקין את זה בעזרת טכנאי. ישנם מומחים שקבעו תקנים להתקנת גז וזה אמור להיות בעזרת מתקין מומחה אשר מוסמך להתקנות. כי במקרה של דליפת גז אף אחד לא ייקח אחריות. קח לדוגמה את מה שקרה במסעדת ג'ירף  בת"א, שהתקינו לבד תנור גז. בגלל דליפת גז המקום התפוצץ, והם לא קיבלו כלום מהביטוח כי לא הייתה להם האחריות של חברת אמישראגז משום שלא נקראו להתקין".

מחברת נטאקשן נמסר: עם פנייתו של מר קוצב לנטאקשן, פנה האתר באופן מיידי אל הספק בדרישה שיישלח אליו טנאי וכך אכן היה, גם על-פי תיאור המקרה על-ידי הלקוח. למרבה הצער הלקוח לא שב ופנה לנטאקשן לאחר שלא היה מרוצה מביקור הטכנאי. הפעם השנייה בו נודע לנטאקשן על חוסר שביעות רצונו של מר קוצב היתה רק בעקבות פניית NRG. ברגע שהדבר נודע שוב פנה אתר נטאקשן לספק בדרישה לשלוח טכנאי אחר שיתקן את המוצר וטכנאי אכן נשלח אל הלקוח. נטאקשן דואגת, למול הספק, כי המוצר של הלקוח יתוקן. יתר על כן, ומלפנים משורות הדין, יקבל מר קוצב פיצוי על עגמת הנפש שעברה עליו".
גם אתם נתקלתם בבעיה? יש כתובת
המדור, המתפרסם מדי יום שלישי, מטפל בצרכנות רשת ומוצרי מחשוב. מעכבים לכם מוצר שהזמנתם ברשת? מסרבים לתמוך בתוכנה או מחשב? ספק האינטרנט שלכם מתעלל בכם? אין סיבה לוותר. שלחו אלי דואל לכתובת erant@maariv.co.il ואבדוק את העניין בשבילכם. 
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
עו"ד ירון לוינסון, יועץ ההסתדרות הצרכנית: "חייבים להתקין את הכיריים על פי תקן 158 של תקני הבטיחות. ישנם כללים לכך וצריך לזה איש מקצוע. כלומר החיבור עצמו חייב להיות לאחר בדיקת טכנאי. אפילו במידה והתשתית מוכנה בהתאם לתקנות, אפשר להתקין בעזרת טכנאי או בהשגחתו"