 |
012 נט הגישה השנה תביעה נגד ספאמר על כרבע מיליון שקל. מעניין לגלות שדווקא חברה זו מטרידה לקוחות בספאם הרבה יותר מעצבן: הודעות שיווקיות מוקלטות בטלפון.
פעיל הרשת הלמו פרסם היום בקבוצת הדיון דואר זבל הקלטה של הודעה שיווקית כזאת מ-012, שהגיעה ב-18:36 והציעה לו להצטרף לאינטרנט המהיר שלה תמורת 39 שקלים לחודש. מכיוון שהשיחה הגיעה לתא הקולי שלו, מה שמנע ממנו להקיש 1 לקבלת נציג מכירות, ההודעה הושמעה פעם נוספת לפני שהשיחה התנתקה. [להאזנה להודעה הקליקו כאן].
השימוש שעושה 012 במה שאין לתארו אלא כספאם טלפוני מצביע על דו-פרצופיותה של החברה, שהציבה את עצמה בחזית המאבק נגד הספאם האימיילי בישראל. בתביעה שהגישה ביולי נגד הספאמר אמיר גנס, הדגישה 012 שהיא נלחמת את מלחמתם של הגולשים המוטרדים מפרסומות בלתי קרואות, ומנכ"לית 012, סטלה הנדלר, מסרה אז כי "מטרתה של תביעה זו אינה כיסוי נזקים בלבד שנגרמו לחברה. הכוונה ליצור פעולת הרתעה אפקטיבית כלפי הזבלנים. ידוע שכיום כ-65% מתעבורת הדואר האלקטרוני הינה דואר זבל, דבר המקשה מאוד על הגולשים ברשת. [...] המחוייבות שלנו היא בראש ובראשונה ללקוח שלנו. ואנו מתכוונים להמשיך ולתבוע זבלנים שיפגעו בנו ובאיכות השירות שאנו מעניקים ללקוח 012 קווי זהב". הספאם הטלפוני מרגיז יותר מהספאם האימיילי, משום שהוא מטריד אותנו בטלפון הנייד, הביתי או המשרדי ובזמן הנוח לו, ודורש התייחסות מיידית. המעצבנות ביותר הן השיחות המוקלטות, שלא מאפשרות אפילו לבקש מנציג המכירות להעביר למעסיקיו את דעתנו על שיטת השיווק החודרנית שלהם. הצעת חוק של ח"כ רומן ברונפמן לתיקון חוק הגנת הפרטיות, שעולה היום לקריאה טרומית, מתייחסת לספאם הטלפוני כאל מטרד חמור במיוחד, וקובעת שחברות לא יוכלו לפנות כך לאנשים שביקשו שלא לקבל שיחות כאלה. "טכנולוגיות חדשות שפותחו בשנים האחרונות הקטינו באופן משמעותי את היחס בין המאמץ הנדרש מהמשווק לבין רמת ההטרדה הנגרמת ללקוח [...] כדוגמה ניתן להזכיר חייגנים אוטומטיים המסוגלים לחייג לאלפי לקוחות ולהטריד אותם במסרים שווקים שונים", נכתב בהצעת החוק. "טלמרקטינג וסקרי דעת קהל הפונים בטלפון [...] גוזלים מהנמען משאבים, וזאת בניגוד לרצון של חלק ניכר מציבור הצרכנים". מ-012 נמסר בתגובה: "פעילות שיווקית זו פונה ללקוחות 012 קווי זהב, המקבלים מהחברה מידע באופן שוטף בנוגע להטבות ומבצעים חדשים שהיא מציעה להם. לא מדובר בספאם אלא בפעילות שיווקית לגיטימית וחוקית". אולם נוסח ההודעה המוקלטת, "החלטנו לתת לכם סיבה מצוינת לגלוש ב-012 נט", פונה לאנשים שאינם לקוחות של 012 נט. הלמו, שאליו הגיעה ההודעה המוקלטת, אמר ל-NRG: "לא הייתי לקוח שלהם אף פעם".
|
 |
 |
 |
 |
|
|