 |
וואלה הפגינה הרבה חוצפה ישראלית בשנתיים האחרונות, כשמיצבה את עצמה מול גוגל העולמית – בהשקת מנוע חיפוש שהציגה כמוצלח יותר לגולש הישראלי מאשר גוגל, ובהשקת תיבת ג'יגהמייל כשג'ימייל של גוגל עדיין בשלב הבטא הניסויי. בסקר TIM של TNS טלסקר לסתיו 2004, אשר פורסם היום, עברה גוגל את וואלה לראשונה, עם 62% חשיפה לעומת 57.4% של וואלה. "אני לא מתרגש מזה, ולא ממעיט בחשיבות של זה", אומר מנכ"ל וואלה, אילן ישראלי. "מה שחשוב באמת זה שוואלה חזקה מתמיד בקרב הישראלים ושומרת על הפער מול המתחרים – פער של 15% מהבא בתור [ynet – ע"ק]. זה מה שמעניין אותי בשלב זה. גוגל זה מגה ברנד עולמי, שנמצא בפיק של כל הזמנים, שקיבל חשיפה רבה נוכח ההנפקה וכל מה שמסביב. זה אתר שהוא מנוע חיפוש, לא צריך לשכוח". מנוע חיפוש, ואימייל, וקבוצות דיון.. "ממש לא, גוגל הוא מנוע חיפוש. הוא עדיין לא אימייל, הוא בבטא. בתחום החיפוש הוא חזק, אין ספק. החוכמה היא לתת ספקטרום מספיק רחב ומספיק ממוקד של תכנים ושירותים. לפני כמה שנים, גם יאהו בשיא ההייפ שלה עברה אותנו, זה קרה לאורך שנה ועבר. אני מניח שזה מה שיקרה עם גוגל. העוצמה שלנו נמדדת בריצה למרחקים ארוכים. כשמשווים אותנו לגוגל, זה מחמיא לנו". גוגל פוגעת בעסקי החיפוש שלכם? "לא. אנחנו כל הזמן מזהים עליה בכמות האנשים שמחפשים במנוע של וואלה. חשוב לזכור שבחיפוש לוקאלי אנחנו טובים יותר. יש לנו עליה מתמדת, מעל 1.3 מיליון יוניקים שעושים חיפוש בחודש". יש סכנה שגוגל יפגע בהכנסות וואלה והאתרים הישראליים? "ממש ממש לא. בוא לא נשנה את כל האסטרטגיות בגלל שיש מנוע חיפוש מצליח בעולם. אם כן, גם יאהו ו-AOL יצטרכו לשנות את המודלים העסקיים. לפי סקר TIM, כל חודש נכנסים לוואלה 2.3 מיליון גולשים. זה מספר חזק שאומר הכל".
|
 |
 |
 |
 |
|
|