 |
/images/archive/gallery/225/279.jpg
ניקי קאהן, KRT; עיבוד מחשב: ד. רפפורט  |
|
נהנית? ספר לחבריך, קבל פוסטר |
|
אולפני האחים וורנר בשיווק גרילה: מציעים לגולשים פרסים תמורת פרסום ביקורות חיוביות על סרטיהם |
|
|
|
|
|
 |
רויטל סלומון הלכה ביום שישי לסרט "אושן 12", נהנתה עד מאוד ופרסמה ביקורת אוהדת באתר הסרטים של יאהו. בתוך יומיים קיבלה אימייל מהאחים וורנר, האולפנים שהפיקו את הסרט, עם הצעה עסקית מפתה: פרסמי את הביקורת החיובית שלך באתרים נוספים וקבלי פוסטר או כובע של הסרט. האימייל הגיע מג'ייסון רוס ממחלקת השיווק האינטראקטיבי של האחים וורנר. "נתקלתי בהודעה שלך ביאהו ואשמח לשלוח לך פוסטר או כובע של אושן 12 חינם, בתמורה לכך שתפרסמי את הביקורת החיובית שלך במספר אתרים נוספים", כתב. "אם את מעוניינת, אנא פרסמי את ההודעה שלך במספר אתרי קולנוע ושלחי לי אימייל עם שם המשתמש שלך והלינק להודעה. זה יהיה נהדר אם תוכלי לפרסם אחת או שתים מהביקורות באתרים moviefone.com או movies.com". השיטה היא פרסום גרילה, אסטרטגיה פרסומית שתופסת תאוצה בשנים האחרונות בעולם הפרסום בכלל ובאינטרנט בפרט. החשיפה ההולכת וגדלה לפרסומות בחברה הקפיטליסטית גרמה לאנשים לפתח חסינות וחשדנות כלפי מסרים שמזדהים כפרסומיים, ולכן מנסות חברות הפרסום להעביר את המסרים הללו בצורות חלופיות, כמו שיווק ויראלי (פה לאוזן, או אימייל שעובר מאיש לחבריו ומכריו), שליחת סוכנים מוסווים לאירועים המוניים ושתילת מסרים תוך התחזות לאדם הרגיל (למשל, בפורומים אינטרנטיים). בישראל הוקמה לאחרונה חברה בשם Red Head, שתתמחה ביצירת דיונים ורשמים חיוביים על לקוחותיה בפורומים ובצ'טים. כך, אם יש דיון על נתב"ג 2000 בפורום בנושא אדריכלות, יכול מפרסם סמוי לכתוב בשם בדוי הודעה כמו "אם כבר מדברים על עיצוב שדות תעופה, אתם חייבים ללכת לראות את 'טרמינל', שם דנים בשדה התעופה כמקום מגורים". במכתבו לסלומון, רוס מהאחים וורנר מפרט את השיטה בגלוי: "כחלק מיוזמות הפרסום המקוון שלנו, אנחנו מחפשים אנשים שפרסמו ביקורות חיוביות על הסרטים, ומבקשים מהם לנסות ולהפיץ את הבשורה באינטרנט. זה מאפשר לנו להפיץ באז חיובי באמצעות ציבור צופי הקולנוע הרחב". ולמה שסלומון, וגולשים אחרים כמותה, ירצו לעבוד בקידום מכירות, מלבד התמורה המינימלית של הפוסטר או הכובע? בכתבה בניו יורק טיימס על BzzAgent, חברה שמפעילות סוכני פרסום מתנדבים, הסביר אחד הסוכנים למה הוא מוכן לקדם את המוצרים בקרב מכרים בלא כל תמורה (מלבד המוצרים עצמם): "זה להיות חלק מדבר גדול. אני חושב שזה דבר כל כך גדול עד שהוא הולך לעצב את השיווק. עבורי, להיות אחד האנשים המעורבים בעיצוב הזה זה דבר גדול".
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
 |
|
|
|
|