ראשי > הרשת > האקרים > כתבה
בארכיון האתר
רוב שולחי הספאם – גולשים תמימים
מתוך אלפי תלונות על ספאם ביום, הרוב הוא ספאם שנשלח מחשבונות של גולשים בלי ידיעתם. כך סיפרה נציגת 013 בכנס שעסק בדואר זבל
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
21/12/2004 16:08
"80% מפניות ה-abuse של 013 מדברות על ספאם. מדובר ב-80% מכמה אלפי פניות ביום. רוב הלקוחות שאנחנו פונים אליהם לא מודעים לכך שהם משמשים תחנת ממסר לשליחת דואר זבל". כך סיפרה מנהלת תחום תמיכה טכנית בספקית האינטרנט 013 ברק, דורית גוטרמן. הדברים נאמרו בכנס "דואר או זבל?" שערכה בשבוע שעבר הפקולטה למשפטים של אוניברסיטת חיפה.
 
במסגרת תפקידה אחראית גוטרמן על מחלקת ה-abuse, המטפלת במקרים של שימוש לרעה באינטרנט, כמו שליחת וירוסים, הטרדות וכד'. כאמור, הספאם תופס שם מקום עיקרי. "רוב הפניות מגיעות ממי שהוטרדו על ידי לקוחות 013. יש יותר תלונות על ספאם שמגיע מלקוחות 013 מאשר שמגיע אל לקוחות 013", סיפרה גוטרמן. כלומר, מעטים מלקוחות החברה טורחים להתלונן על ספאם שהגיע מבחוץ. ייתכן שיש להם די ידע טכני לנתח את המידע ולשלוח את התלונה לספק שממנו הגיע הספאם, ויכול להיות שהם פשוט לא טורחים להתלונן, מתוך ייאוש או כי לא מדובר בטרדה גדולה כל כך.
 
"רוב הלקוחות שאנחנו פונים אליהם לא מודעים לכך שהם משמשים תחנת ממסר לשליחת דואר זבל", סיפרה גוטרמן. 013 דורשת מלקוחות כאלה להקשיח את המחשב, כלומר לדאוג לכך שיחדל לשמש תחנת ממסר לספאם. בנוסף, בשנה האחרונה החלו ספקיות האינטרנט, ו-013 בתוכן, ליישם מנגנון SMTP Authentication, המחייב הזנת שם וסיסמה של הלקוח לשם שליחת אימייל, כדי לחסום את התופעה של שליחת ספאם באמצעות לקוחותיהן.
 
גוטרמן אומרת שהספאם גורם לספקיות האינטרנט נזקים כלכליים בדמות הכורח להגדיל את נפח תיבות האימייל, גידול בנפחי התקשורת, פגיעה בביצועי שרתי הדואר והגדלת כוח האדם המטפל בספאם – לדבריה, "עובד יכול לטפל בשש תלונות בשעה".
 
גוטרמן אומרת שספקיות האינטרנט נמצאות בדילמה: "הלקוחות דורשים דברים שיכולים להיות מנוגדים: תיבת דואר נקיה מדואר זבל, וחופש פעולה באינטרנט – 'אל תסתכלו לי בתיבה, תנו לי לשלוח מה שאני רוצה'. אני יכולה להצביע על התפתחות בשנתיים-שלוש האחרונות: אם בעבר לא היינו רוצים לוותר על ביזנס של לקוח למרות התלונות, היום האצבע יותר קלה על ההדק. אנחנו מעדיפים לא לייצר זבל לַעולם ולא לספוג תלונות על לקוחות שלנו. הטיפול הוא חוזי לחלוטין, משום שאין חוק שמטפל במישרין בעניין הזה".
 
013 ברק מנהלת מעקב אחר היסטוריית ה-abuse של לקוחות ששלחו ספאם, אולם גוטרמן מודה שאין שיתוף פעולה יומיומי בין הספקיות במלחמה בספאם. שת"פ אסטרטגי כזה קיים בפורום ספקיות האינטרנט, שהקימה מיקרוסופט ישראל ואשר אחת ממטרותיו היא מלחמה בספאם.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

ספאמרים ישלמו קנס של מיליארד דולר
"אנחנו עושים ספאם לספאמרים"
"קניתי מספאם, ואני לא אידיוט"
האם השנאה לדואר זבל נובעת מהמטאפורה הלא-נעימה?

חוק ורשת
שוב מפרים זכויות יוצרים  
פיצוי כספי בשל מכירת תוכנת ניווט  
האופוזיציה בזימבאבווה: המוסד עוזר למוגאבה  
עוד...