ראשי > הרשת > מגרש משחקים





הנדחים
עונת החגים תמה, וכל המשחקים המשובחים שלא הספיקו לצאת בזמן מגיחים עכשיו ועושים שמייח
  עמיעד טאובר
13/1/2005  17:43
מי שמכיר את האומה האמריקאית יודע שעונת הקניות האמריקאית מתחלקת לשני חלקים בלבד – חג-המולד ושאר השנה. באופן מעניין, למרות חוסר הפרופורציה בכמות הזמן, כמות המכירות של שני החלקים פחות או יותר שווה, בעיקר בזכות כל המתנות שמחכות מתחת לעץ האשוח. תודה לאל, לנו היהודים אין ריכוז שכזה, וניתנו לנו חגים ומתנות שמתפרשים על כל השנה, מדמי חנוכה ועד האפיקומן. אך לרוע המזל, הרוב המוחלט של יצרניות המשחקים מכוונות את תאריך היציאה של משחקיהן ללפני חג המולד מסיבות מובנות. כך יוצא שבעוד שבחודשים האחרונים של השנה הלועזית אנחנו זוכים למבול משחקים, בתחילת השנה המספר יורד לאפס עגול וגדול.

כמעט.

מה לעשות ולא תמיד משחק מצליח לעמוד בלוח הזמנים שנקבע לו, ולכן קורה לא פעם שמשחקים שנדחו בכמה שבועות בודדים יוצאים, לרוע מזלם, בתקופה היבשה הזו. למרבה ההפתעה, פעמים רבות אלו משחקים מוצלחים עד מאוד שסתם חוסר מזל גרם לתאריך היציאה שלהם. היום נסקר שני משחקים כאלו, כותרים מעולים ואיכותיים שאיתרע מזלם "להיוולד" בזמן הלא נכון. האחד מפחיד ביותר והשני קליל ומלא פיצוצים צבעוניים.

Resident Evil 4 – ל-Gamecube (בהמשך מתוכננת גם גרסה ל-PS2)
Resident Evil 4 הוא המשך לאחת מסדרות המשחקים הידועות ביותר. Resident Evil המקורי היה משחק אימה מגוף שלישי ששוחרר לקונסולות ה-Playstation לפני כמעט עשור וזכה להצלחה אדירה. למעשה הכותר היה אחד הגורמים החשובים בהצלחתה של הקונסולה החדשה (דאז) של Sony, ומשחק מיוחד בפני עצמו. במשחק, ולמעשה בכל הסדרה, אנחנו מגלמים דמות בודדה במאבקה בעיר רפאים מלאת זומבים. במהלך השנים ידעה הסדרה עליות ומורדות מבחינת איכות הכותרים שיצאו בשבילה, ואחרי הכישלון האחרון עם RE3 – העתיד נראה שחור מתמיד. אבל הנה מגיע אלינו משחק חדש בסדרה שמבטיח לחזור למקורות ולהחזיר עטרה ליושנה.
 

דבר המבקרים:
האם הוא הצליח? אני לא יודע – אבל יכול להיות שהציון הבא יעזור לכם קצת כדי להחליט:
97.5 קיבל המשחק בממוצע, אחד הציונים הגבוהים אי פעם! ניחוש שלי הוא שאם המשחק היה יוצא רק חודש אחד לפני – הוא היה זוכה בלא מעט פרסים בסיכומי משחקי השנה.

המבקרים מתמוגגים מהסיפור הרענן, הממשק המשופר, זווית המצלמה הנוחה לשליטה (בעיה קשה בכל משחקי הפעולה מגוף-שלישי), הגרפיקה, הסאונד ובעצם ממה לא? בעיקר מזכירים את העובדה שהמשחק הוא פשוט כיף אחד גדול (ובאמת תסכימו שקשה להביס טבח אדמדם של מאות זומבים). מצד שני, המבקרים טוענים ש... ובכן, אין באמת משהו שווה לאזכר כאן.

Gamespot: 9.6
אתם בטוח תמצאו שרק מלשחק קצת, או אפילו לצפות, ב-Resident Evil 4 תגיעו למסקנה שכל השבחים נכונים. אם כי, ראוי לומר שזהו מסוג המשחקים שאתם חייבים להגיע אליהם עם כמה שפחות דעות קדומות על סגנון הז'אנר. אנחנו בטוחים שאם נהניתם לאחרונה מאיזשהו משחק אקשן אלים, אתם תתלהבו עד פיצוץ מהמשחק הזה. הוא עד כדי כך טוב. [
לביקורת המלאה]

Gamespy: 5/5
מי שקרא את הביקורת המלאה בוודאי שם לב לחוסר בביקורת שלילית מכל סוג שהוא וזה בגלל שמעבר לכמה הערות מינוריית – פשוט אין על מה להתלונן. המשחק כולל כמה מסצינות הפעולה המותחות והמרתקות ביותר שנתקלנו בהם אי פעם. אתם יכולים להיות בטוחים שלמרות שהמשחק יצא עכשיו, ממש בתחילת השנה, הוא יזכה להופיע גם בסיומה, בכתבת משחקי השנה של 2005.
הניחו הצידה את מה שסיפרו לכם על הסדרה ונסו את המשחק. הסדרה נולדה מחדש ותסמכו עלי – אתם לא תאמינו לתוצאות. [
לביקורת המלאה]

Mercenaries – ל-Xbox ו-PS2
Mercenaries הוא משחק אקשן מגוף שלישי שמציג את העתיד הקרוב כפי שיתכן מאוד ואכן יקרה. גנרל מטיל אימה משתלט על צפון-קוריאה ומאיים על העולם בפצצה גרעינית שברשותו. הקהיליה העולמית מרכיבה צוות פעולה מובחר כדי להרגיע את האזור, אך הפעולה מדרדרת ביחד עם כל האזור לבלגן (כמעט) אטומי. אנחנו נשלוט על אחד מציידי הראשים שנשלחים לאזור כדי למצוא את 52 ה"מבוקשים ביותר" כשבראשם עומד כמובן הגנרל.

המשחק מגיע מחברת Lucas Arts שידועה כיום בעיקר בזכות משחקי Star Wars שלה. האם הכותר הזה, שאינו קשור כלל אל מלחמת הכוכבים, יצליח להתרומם גם בלי מותג גדול ומצוחצח מאחריו?
 
 
דבר המבקרים:
ובכן, אפילו שלא מוזכר בו Star Wars בשום מקום, המבקרים התלהבו מאוד מהמשחק באופן כללי. הם נהנו במיוחד מההתקפות האוויריות שיכולות למעשה למחוק אזורים שלמים בשלבים (אתגר טכנולוגי לא פשוט בכלל), מהגרפיקה, המוזיקה ומההומור המשובח הפזור לכל אורכו של הכותר.

הטענה המרכזית היחידה, מעבר לכמה טעויות של ה-AI (בינה מלאכותית), היא שאין אפשרות למולטיפלייר למרות שהמשחק ממש צועק למצב שכזה.

IGN: 9.1/10
למרות שאין למשחק סיפור אמיתי או אישיות עצמית, Mercenaries הוא נסיעה פרועה של אקשן והרס. זהו משחק ארוך ועמוק שממשיך לספק כיף הרסני בעזרת עוצמה צבאית וגיוון. אולי לא יהיה לכם איכפת יותר מדי מהדמות שתגלמו, אבל ללא ספק תמצאו את עצמכם מעבירים את הזמן במשימות משניות, סתם בשביל הכיף, ומנסים בלי הפסקה לשלוח עוד התקפות אוויריות על האויב. גם אלמנט גניבת הרכבים עשוי בצורה מוצלחת מאוד.
 
לא משנה איזו קונסולה מהשתיים (Xbox ו-PS2) יש לכם, אתם חייבים לקנות את Mercenaries. הוא עשוי היטב, מלוטש, ייחודי ומציג זווית חדשה על משחקי "ארגז חול" (בהם אנחנו יכולים לשוטט כאוות נפשנו ולעשות מה שבא לנו, כמו Simcity ו-GTA). למעשה, אחרי GTA, זהו המשחק הטוב ביותר מסוגו וללא ספק הדבר הגדול הבא. [
לביקורת המלאה]

File Front: 5/5
Mercenaries הוא הכותר הטוב ביותר שיצא השנה לקונסולות – מה שלרוע המזל לא ממש נחשב מכיוון שהשנה רק בת שבועיים. ההחלטה של LucasArts להוציא את הכותר כל-כך מוקדם אחרי חג המולד משמעותה שיתכן וגיימרים לא הספיקו עדיין להתאושש מהשעות הארוכות מול Halo 2 ושאר הלהיטים שנחתו עלינו. וזה ממש עצוב, מכיוון שאם היה יוצא לפני חודש,  Mercenariesהיה הופך את דילמת הקניה של מתנת כריסמס להרבה יותר קשה. למרות שבוודאי שעד שיגיעו משחקי סוף השנה, Mercenaries יעלם כבר מהתודעה, הוא בהחלט ראוי להופיע בהם. חובבי אקשן צריכים לא להסס ולקחת את המשחק האיכותי הזה. מי יודע, אולי אחרי שגל משחקי Star Wars: Episode III  יעבור, נזכה לעוד משחקים מהנים כאלו מ-Lucas Arts. [לביקורת המלאה]
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה    עבור לפורום כתוב לעורך


  
  
  
שמור במזוודה שלח לחבר הדפסה
הוסף תגובה  עבור לפורום כתוב לעורך
IGN: "למרות שאין למשחק סיפור אמיתי או אישיות עצמית, Mercenaries הוא נסיעה פרועה של אקשן והרס. זהו משחק ארוך ועמוק שממשיך לספק כיף הרסני בעזרת עוצמה צבאית וגיוון. אולי לא יהיה לכם איכפת יותר מדי מהדמות שתגלמו, אבל ללא ספק תמצאו את עצמכם מעבירים את הזמן במשימות משניות, סתם בשביל הכיף"