ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
זינוק של 32% במכירת מחשבים ניידים ב-2004
בפעם הראשונה: הגידול במכירות המחשבים הניידים - פי 2.5 מהגידול במכירות המחשבים השולחניים
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
אלכס דורון
25/1/2005 9:13
התחושה שבזמן האחרון אנחנו מוקפים ביותר ויותר מחשבים אישיים בבתי-הקפה, באוטובוסים, באוניברסיטאות וברחובות הערים, אינה מנותקת מהמציאות. יותר ויותר ישראלים מעדיפים להתנתק מהחוטים, ומעוד כמה אלפי שקלים (הפער בין מחירו של מחשב רגיל למחשב נייד), וב-2004 נמכרו בישראל יותר מ-90 אלף מחשבים ניידים, זינוק של 31.6% לעומת 2003.
 
מסקר של חברת המחקר IDC עולה כי ב-2004 נמכרו עדיין
הרבה יותר מחשבים שולחניים, כ-490 אלף, אבל מכירותיהם עלו ב-13.6% בלבד לעומת אשתקד. זו הפעם הראשונה ששוק המחשבים הניידים גדל בשיעור גדול יותר מזה של המחשבים הנייחים.
 
מדוע זה קורה? בבתים רבים בישראל יש כיום כמה מחשבים, והמחשבים הניידים מצטרפים למחשבים שולחניים שנקנו בעבר ועדיין משמשים אותנו. מספר הישראלים שמתקינים בבתיהם רשתות תקשורת ביתיות עולה גם הוא.
יבמ מובילה במכירות
שוק המחשבים האישיים בישראל, ניידים ושולחניים, מוערך כיום ביותר מ-621 מיליון דולר. עוד עולה מהסקר כי יבמ היא שמובילה את שוק המחשבים האישיים, בפער ניכר על שתי מתחרותיה העיקריות, HP ודל.
 
שאר השחקניות בתחום מוכרות מעט מאוד יחסית לשלוש הגדולות . שוק המחשבים האישיים כולו גדל בשנה שעברה ב-16.1% לעומת 2003. יבמ הגדילה את הנתח שלה מ-17.2% ל-28.1%.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...