 |
10%-20% מהקלדות כתובות האתרים מסתיימות בטעות ובמפח נפש. ניתן היה לצפות שהטעות תוביל אותנו לעמוד שגיאה מטעם הדפדפן שלנו, אלא שעמוד השגיאה הזה הוא מכרה זהב עליו נאבקים היום כמה מהכוחות החזקים באינטרנט.
על פי כתבה של פול בוטין במגזין הרשת Slate, הראשונים לנסות ולתרגם את הטעויות שלנו לכסף הם המאכערים, הרוכשים דומיינים דומים לאלה של האתרים המובילים, ממתינים שנטעה, ואז מוכרים פרסום בעמודים האלה. ג'ון זוקאריני הרוויח למעלה ממיליון דולר בשנה מ-3,000 הדומיינים שרכש, לפני שנכלא כי מכר פרסומות פורנו למי שטעה בהקלדת שמות אתרי ילדים.
טריקים של דגי הרקק העשירים האלה כוללים קניית כתובות כמו wwwnrg.co.il, מתוך תקווה שנשכח את הנקודה אחרי ה-www; קניית דומיינים בהן משוכלות אותיות האתר המצליח, כמו ebya.com; וכמובן רכישת אתרי com לאתרים מצליחים שהסיומת שלהם היא org או net.
מי שחושב שמדובר במנהג נפסד, ישמח לשמוע שגם מיקרוסופט משתמשת בו. אלא שמיקרוסופט אינה צריכה לרכוש דומיינים – יש לה דפדפן משלה להשתעשע בו. כך המשתמשים באקספלורר של החברה, המגיעים לאתר שאינו קיים, מופנים למנוע החיפוש של MSN, המציע להם אפשרויות אחרות. בגרסאות קודמות של הדפדפן לא אפשרה החברה לשנות אפילו את מנוע החיפוש במקרה של טעות.
גם חברת VeriSign, האחראית על דומייני ה-com וה-net, ביקשה לאפשר לה להעביר את הגולשים הטועים אל אתרה, שם תציע להם אלטרנטיבות ותפציץ אותם בפרסומות. כוונת וריסיין סוכלה באיבה.
המילה האחרונה בתחום חליבת הטעויות מגיע מספקיות האינטרנט. חברת Paxfire מציעה לספקיות להתקין בשרתיהן תוכנה המפנה את הגולש הטועה אל אתרה, שוב לשם מכירת פרסומות.
|
 |
 |
 |
 |
|
|