ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
הפרסום באינטרנט עובד
השנה יגלגל הפרסום האינטרנטי תקציבים גדולים יותר מפרסום החוצות
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
דרור גלוברמן
13/3/2005 9:45
הבאנרים והפופ-אפים אולי מעצבנים, אבל מישהו עושה מהם ערימות של כסף. בשנת 2005 יגלגל הפרסום האינטראקטיבי באינטרנט תקציבים גדולים יותר מענף פרסום החוצות, ששלטיו פזורים לצד הכבישים והצמתים. בשנה הנוכחית הוא צפוי לגלגל 40 מיליון דולר, שהם כ-5% מתקציב הפרסום הכולל בישראל, המגיע ל-800 מיליון דולר (עיתונים, טלוויזיה, רדיו וכו'), ולאט-לאט הוא מתקרב לתקציבי הפרסום ברדיו, העומדים על 7% מעוגת הפרסום ונמצאים במגמת ירידה.

לדברי ערן גפן, מנכ"ל Y&R אינטראקטיב, חברה-בת של שלמור-אבנון-עמיחי, בשוק הפרסום בולטת מגמה ברורה: 5 משרדי הפרסום הגדולים מתמקדים בתחום האינטרנט, מה שיגרום לחברות האינטראקטיב שלהם להשתלט על יותר מ-50% מנתח השוק. משרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי, האחרון מ-5 המשרדים הגדולים שעוד לא הקים חברה-בת לפרסום אינטראקטיבי, עושה זאת בימים אלה ומקים חברה שתיקרא סאצ'י אינטראקטיב.

במקביל, גם הפורטלים ממשיכים להתפתח מבחינה כלכלית: היקף ההכנסות של אתרי התוכן באינטרנט, שרובו נובע מתקציבי פרסום, יגיע ל-200 מיליון שקל בשנה הקרובה. על פי הערכות בענף, הפורטלים המובילים ירוויחו כמעט 20 מיליון שקל בשנת 2005.

לטענת גיא אליאב, מנכ"ל הפורטל תפוז, הפורטלים וואלה ותפוז הם הרווחיים ביותר, וירכזו ב-2005 כ-70% מהרווחים של כלל הענף. כל הפורטלים המובילים בישראל -- וואלה, תפוז, נענע ו-MSN -- כבר עברו לרווח בשנה שעברה, אם כי מדובר ברווחים מהוססים. השנה הרווחים שלהם צפויים להמשיך לגדול, ובהחלט צריך לצפות מהם להרחיב ולשכלל את השירותים שהם נותנים לגולשים, ולספק יותר תכנים מקוריים ותוכני מדיה. יש להם את הכסף.
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...