 |
בשבועות הקרובים אמור לעלות מסע פרסומי לאנציקלופדיה העברית הפתוחה וויקיפדיה. מסע הפרסום הוא חלק ממשימה אקדמית שקיבלו תלמידיה של מיכל כהן-גילת, מרצה בסדנה "שיווק ופרסום אינטראקטיבי" במכללה למנהל.
וויקיפדיה היא אנציקלופדיה מקוונת פתוחה, שכל גולש יכול לתרום לה ערכים, או לשפר ולתקן ערכים קיימים. לאנציקלופדיה הזאת יש גירסאות בשלל שפות, בהן עברית. "באחד המסמכים האקדמיים שכתבתי השתמשתי בוויקי, ואמרתי, 'למה שאני לא אתרום'?", מסבירה כהן-גילת ל-NRG. "יכולתי לבחור לפרויקט לקוח מסחרי, אבל החלטתי לקחת את וויקי. שלחתי למייסד הוויקיפדיה, ג'ימי וולס, אימייל. תוך 24 שעות הוא ענה לי בהתלהבות שלא היה קמפיין כזה באף אוניברסיטה, וביקש שאתרגם את הכל לאנגלית כדי שיוכלו לעשות את זה גם באוניברסיטאות בחו"ל".
הסטודנטים עושים שימוש באנציקלופדיה הזאת? "יש בהם כאלה שמשתמשים בוויקי, אבל רובם לא מודעים לוויקי. הסיטואציה שלנו כמרצים היא בעייתית, כי חלק מהחומרים שם טובים, וחלק לא ראויים לציטוט אקדמי. המטרה שלי היא שהחבר'ה יכירו, ויתחילו לתרום. כולם נרשמו לוויקי ולהעלות מונחים. בשבוע הבא הם יצטרכו להתחיל להזין באנרים".
כראוי לוויקיפדיה, פתחו הסטודנטים עמוד בוויקיפדיה שמתעד את הפרויקט שלהם, אותו הם מכנים "ויקימרקטינג". מטרות הפרויקט הן הגברת המודעות של הסטודנטים בישראל לוויקיפדיה, הגדלת מספר הערכים האיכותיים והגדלת מספר התורמים לאתר. במסגרת הפעילות תתקיים ביום ה' הרצאה של אחד מבכירי התורמים לאנציקלופדיה, דוד שי, בקמפוס המכללה למנהל. המשימה לשבוע הבא: לפרסם את הוויקיפדיה בפורומים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|