ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
דה מרקר
שיטת פרסום חדשה באתר "הארץ": מילה בכתבה מודגשת בצהוב, וריחוף מעליה פותח מודעה שקשורה למילה
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
17/3/2005 16:34
שיטת פרסום חדשה נוסתה ביממה האחרונה באתר "הארץ": מילים מודגשות. מילים מסוימות בתוך כתבות מודגשות בצהוב, וריחוף מעליהן פותח מודעה רלוונטית למילה. בניסוי הודגשו המילים "שיניים" ו"ניתוח", ואלה הובילו למודעות של מרפאות אריאל. 

שיטת הפרסום מכונה JumpWord, ומאחוריה עומדת חברת אוק אינטראקטיב. בחודש שעבר דיווחה החברה על קמפיינים ניסיוניים בשיטה זו ב-MSN ישראל, ומסרה כי הם זכו לפי 30 הקלקות מבאנרים רגילים.

"מה שעשינו עכשיו זה ניסוי טכנולוגי", אמר ל-NRG ראש מערכת האינטרנט של "הארץ",
אליחי וידל. "זה התחיל אתמול, ועלה למשהו כמו 24 שעות. בערב זה אמור לרדת". 

לדבריו, אין מגבלה טכנולוגית על מספר המילים שאפשר להדגיש בכל כתבה. "אלה מילים שעוברות אישור שלנו לפני שהן משתלבות כפרסומת. יש לנו גם אפשרות לחסום מילים ספציפיות בכתבות ספציפיות, כדי שלא יקרו מקרים בעייתיים – למשל, במקרה הזה יש את המילה 'שיניים'. אם המילה 'שיניים' תקפוץ בכתבה על זיהוי גופה לפי השיניים שלה, זה יהיה בעייתי". 

לשאלת האתיקה שבטשטוש ההפרדה בין תוכן מערכתי לתוכן פרסומי, השיב וידל: "תשמע, זה פרסומת. שני תנאים שאני חושב שהם הכרחיים, לדעתי, והם יבוצעו, זה שהמילה שמודגשת תודגש רק בפעם הראשונה שהיא מופיעה בטקסט, ושלגולש תהיה אפשרות לכבות את ההדגשה הזאת". 

שיטת פרסום דומה, המתאפיינת בלינקים עם קו תחתי ירוק במקום כחול,
מוצעת מזה מספר חודשים על ידי חברת Vibrant Media הבריטית. שיטות אלה הן חלק ממגמה אינטרנטית של התאמת הפרסומות לתוכן האתר.נושאת הדגל של מגמה זו היא גוגל, המפעילה תוכניות פרסום תלויות תוכן הן במנוע החיפוש שלה והן באתרי תוכן אחרים. 
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...