ראשי > הרשת > גיימינג > כתבה
בארכיון האתר
סופר מאריו עם כובע טמבל
החל מהשנה הבאה ילמדו סטודנטים ישראלים איך לעצב משחקי מחשב. המורים חולמים לייסד כאן תעשיית גיימינג
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
דיויד רפפורט
20/3/2005 16:11
לאחרונה
פורסם כי חברת המשחקים Ubisoft מקימה במונטריאול שבקנדה אוניברסיטה להכשרת מפתחים ומעצבים למשחקי מחשב. התקציב להקמת הקמפוס מומן בחלקו ע"י החברה הצרפתית עצמה, ובחלקו ע"י ממשלת מחוז קוובק, בו יוקם בית הספר. במדינת ישראל, אידיליה תקציבית כזו היא חלום נוטף של לא מעט חבר'ה צעירים שהיו רוצים לקחת חלק בתעשיית הגיימינג הענפה, אשר מגלגלת מיליארדים רבים של דולרים בשנה, בכל העולם.  

בית הספר ללימודים רב תחומיים במכללה האקדמית "בית ברל" ייפתח בשנת הלימודים הקרובה מסלול ראשון מסוגו בארץ. בתכנית הלימודים הזו, "
משחקולוגיה", יוכשרו מעצבי ומתכנתי משחקי מחשב. התכנית תכשיר אנשי תכנה ועיצוב לפיתוח משחקי סלולר, טלוויזיה אינטראקטיבית, מולטימדיה ו- Edutainment – משחקי העשרה לימודיים. בסיום הלימודים יתבקשו התלמידים במגמה ליצור משחק מחשב מלא.  

"אנחנו רוצים שגיימרים ואנשים שאוהבים את תחום משחקי המחשב יבואו ללמוד איך עושים משחקים" אומרת
ד"ר דיאנה סילברמן-קלר, ראש ביה"ס ללימודים רב תחומיים במכללה ובעלת החזון להקמת התכנית. "לא מובן איך עדיין לא קיים בישראל מסלול לפיתוח היצירתיות אצל אנשים שרוצים לפתח משחקי מחשב". סילברמן-קלר טוענת שאין צורך ללמד את הסטודנטים שישתתפו במסלול איך לתכנת, אלא ללמדם את מלאכת היצירתיות. "יש להכשיר את התלמידים לתכנון ועיצוב, אין בארץ בעיה ברמת התכנות. הבעיה היא ברמת הקריאייטיב, למרות שאם תלמיד מסוים ירצה לעבור התמחות נוספת בתכנות, המכללה תספק עבורו את המסלול הזה".  

בשלב הראשון מתכננת סילברמן-קלר על 20 תלמידים בהדרכת 7 מורים, שייקחו חלק בלימודי תעודה החל משנת הלימודים הקרובה. "השלב הבא הוא להפוך לתכנית אקדמאית שתארך כ-3 או 4 שנים. אנו רוצים לפתח תחום חדש, ככה יזמים עובדים בעולם, נעצור כשנגיע לגבול היכולת שלנו, אך בינתיים יש לנו כלים רבים להצלחה, והזדמנות לעשות דברים מדהימים", היא מוסיפה. 

טקן 5. את השישי יתכננו בארץ?
הד-ארצי כבר בעניין
המגמה המתוכננת כבר קיבלה את תמיכתם של ארגונים וחברות שונות אשר מעוניינים לתמוך בה. חברת הד-ארצי, אשר משווקת משחקי מחשב בארץ, הודיעה שתפיק את המשחק הטוב ביותר מבין אלו שפותחו ע"י התלמידים במגמה. גם ה-IGDA, איגוד מפתחי המשחקים העולמי, הביעו תמיכה בתכנית, ויארח סטודנטים שייקחו בה חלק בתערוכות וכנסים ברחבי העולם. Interactive TV, חברת התוכן של ספקית הכבלים HOT, הודיעה אף היא שנציגים מטעמה יבואו להרצות לתלמידים במגמה.

לפי סילברמן-קלר, התלמידים שישתתפו בתכנית יוכלו להשתלב על בסיס הידע שירכשו בלימודיהם, בחברות פיתוח משחקים מובילות בעולם. "צריך לסייע ולתמוך באנשים כאלה" אומרת קלר בהתייחסה לגיימרים הרוצים לפתח משחקים. "זה קריאטיביות, לכל משחק יש סיפור, אם זה באנימציה שלו, אם זה בסאונד שלו, או אם זה בסיפורת שלו".

חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

גיימינג
מעובד למשחק  
לירות עם האויב  
עונת הציד  
עוד...