 |
אחרי שארבע חברות הסלולר העלו כולן יחד את התעריפים ב-20 אחוזים, התעוררה מחאה ספונטנית. יום אתמול הוכרז כחרם צרכנים שבו כולם ישתדלו לדבר פחות, ולקוח הסלולר הישראלי שגילה בגרות מפתיעה שיתף פעולה. כעת נותר לראות מה יעשו החברות.
נכון לאמש, ניתן להכריז על חרם צרכני הסלולר שנערך אתמול כהצלחה. כמעט שליש מקהל צרכני הסלולר בישראל טוענים כי השתתפו בחרם, כך מסר איציק רוזנבלום מנכ"ל מכון הסקרים פורי. מהסקר עולה כי 63 אחוזים מהישראלים הבוגרים שמעו על החרם, ו-49 אחוזים מהם לקחו בו חלק. מדובר ב-30 אחוזים מכלל האוכלוסייה – אלה ששמעו על החרם ואלו שלא גם יחד – שדיברו פחות בסלולרי שלהם. הסקר נערך לבקשת מעריב בקרב 503 נשאלים.
"לא דרשנו מהאנשים לכבות לחלוטין את המכשיר", אומר יריב נחשון, ממארגני מרד הצרכנים, "יש אנשים עובדים שצריכים לדבר בטלפון, ואני ביניהם. ביצעתי רק שיחות בודדות והורדתי את התצרוכת ב-80 אחוז . חברות הסלולר יודעות שאנחנו צודקים, ולכן הן שותקות. דמי הקישוריות צריכים לרדת, ואנחנו צריכים עוד מפעילים סלולריים בארץ כדי להגביר את התחרות. בכל מקרה השביתה מתחדשת ב-5 במאי , ב-6 ביוני , וכך הלאה".
שרת התקשורת דליה איציק אמרה אתמול כי "זה מרד צרכנים מבורך וחשוב". גם אהוד אולמרט, עד לא מכבר שר התקשורת וכיום שר התמ"ת, אמר כי "החרם הוא אמצעי לגיטמי של מי שאיננו מוכן לשלם מחירים מופרזים".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
 |
נחשון. צילום: קוקו
|
|
|