 |
מבחני התאמה, מסוגם של הפסיכומטרי וה-GMAT, הם אימתם של המנסים להתקבל למוסדות לימודיים. לאחרונה הוסיף המוסד האמריקני שהמציא את שתי הבחינות האמורות עוד בחינה אחת, שתפקידה הוא לבחון את יכולתו של המועמד להתמודד עם אתגרים של קבלת והפצת מידע בעידן ההייטק והרשת.
שירות הבחינות החינוכיות האמריקני (ETS) בוחן בימים אלה את בחינת ה-Information and Communication Technology literacy, "אוריינות טכנולוגית ותקשורתית", אשר מוגדרת על ידי המכון כ"יכולת להשתמש נכונה בטכנולוגיה דיגיטלית, כלים ורשתות תקשורת, כדי לפתור בעיות מידע". בין שאר היכולות הנדרשות כוללים אנשי ה-ETS שימוש בטכנולוגיה כדי לחקור, לארגן, להעריך ולתקשר מידע, וכן הבנה בסיסית של נושאים אתיים וחוקיים הקשורים לגישה למידע.
בניגוד לבחינות אחרות של השירות, כאן אין מדובר בבחינה "אמריקאית", אלא בשאלות הדורשות שימוש בכלים טכנולוגיים כגון מנועי חיפוש, תוכנות אימייל וכדומה, שכולם מדומים בתוך מערכת HTMLית של השירות. בדמו הניתן באתר הבחינה מתבקשים הנבחנים לייצר ייצוג גראפי של נתונים על מנת לענות על שאלות מחקריות, לבנות שאילתות חיפוש מתקדמות כדי להגיע למידע מורכב ולסכם מידע ממספר מקורות.
הכלים המסופקים על ידי השירות אינם הכלים המוכרים לנו. על מנת למנוע יתרון למשתמשים בתוכנה זו או אחרת, יצרו אנשי השירות כלי אימייל וחיפוש משלהם. בראיון ל-Wired אמר איש המחקר של הישרות דיויד וויליאמסון כי "התאמצנו מאוד כדי שזה לא יהיה כמו מוצר מסחרי כלשהו. אנחנו מנסים לספק רק את פונקציונליות התוכנה המינימלית הנדרשת כדי לעמוד במשימות".
ולמרות זאת, מהמבחנים הניסויים שהועברו באמרונה בקמפוסים שונים ברחבי ארה"ב, עולה כי המשימות הניתנות למבחנים דורשות ידע, שאינו קשור ליכולות הנבדקות, ומעניקות יתרון לא הוגן לנבחנים הבאים מרקע מקצועי מסויים.
|
 |
 |
 |
 |
|
|