ראשי > הרשת > הון ושלטון > כתבה
בארכיון האתר
JDate נכנס לתחום ההכרויות לנכים
ירכוש 50% מאתר LoveDavka, ויפנה את הרווחים ממנו חזרה לקהילה. LoveDavka עשוי להתחיל לגבות כסף על השימוש בו
לכתבה הקודמת דפדף בהרשת לכתבה הבאה
עידו קינן
21/4/2005 12:48
רשת אתרי ההכרויות ספארק נטוורקס, שמפעילה בין השאר את ג'יידייט וקופידון, נמצאת במגעים מתקדמים לרכישת 50% מאתר הכרויות הנכים העצמאי LoveDavka. כסף לא יחליף ידיים: ספארק תסייע בהפעלת האתר, ותקבל 50% מרווחיו העתידיים, כשכל הכסף הזה יופנה חזרה לקהילת הנכים.

LoveDavka הוקם באוקטובר 2004 על ידי
אפרת אליהו. כשהיא נרשמה לאתרי הכרויות, היא גילתה שהדייטים שלה נעלמים אחרי הפגישה הראשונה, לאחר שהם שומעים שהיא חולה במחלה כרונית של חולשת שרירים. כשראתה שבעלי מוגבלויות נוספים נאלצים להתנצל על מוגבלויותיהם באתרי ההכרויות, החליטה להקים אתר שבו, לדבריה, "אנחנו מנטרלים את גורם ההפתעה. כשבנאדם נכנס לכאן, הוא יודע שהוא עשוי לפגוש אדם עם מוגבלות".

החיזור ההדדי בין הגופים נולד עוד בימיו הראשונים של LoveDavka. "ביני ובין יעקב נצר, המנכ"ל של ynet, נוצר קשר", סיפרה אליהו ל-NRG. "דיברתי איתו בדיוק לפני שהאתר עלה. ואז הוא עשה שידוך עם
אהוד לוי, מנכ"ל ספארק, שהיה לפני כן הסמנכ"ל שלו ב-ynet". לוי סיפר היום ל-NRG: "רצינו להקים אתר למוגבלים עוד לפני LoveDavka, וכששמענו עליהם, החלטנו לשתף פעולה. מאוד חשוב לנו כספארק לתרום לקהילה הזאת, שהיא קהילה עם צרכים מיוחדים, וההכרות דרך האינטרנט אינה טריוויאלית עבורם. זה אחד האמצעים היחידים שלהם להכיר אנשים, כי המקומות האחרים להכרויות פחות נגישים מבחינתם".

חתונה עוד אין – עורכי הדין עוד משייפים את הפרטים הקטנים של הסכם הממון – אבל הזוג כבר עבר לגור ביחד. מזה שבוע ש-LoveDavka פועל ממשרדי ספארק בהרצליה פיתוח. "אנחנו מקבלים מהם את השיווק, שאפשר לתרגם את זה לכסף, אבל זה לא מזומנים ביד. הם הולכים לתת לנו גב, הם מרימים אותנו מאתר שפועל על פי אינטואיציות למשהו מקצועי", פירטה אליהו. "בתמורה אנחנו ניתן להם חמישים אחוז מהאתר, אבל שקל לא ייכנס להם לכיס – כל הרווחים העתידיים שיהיו ייתרמו לקהילת הנכים, למשל דרך אירועים חברתיים שהם יקיימו. המטרה פה היא הומניטרית.".

LoveDavka, שהרישום אליו חינם, עשוי לעבור למודל של מנויים בתשלום, אומרת אליהו. "השאיפה שלי היא שהאתר יהיה כמה שפחות בתשלום, ואולי אפילו בכלל לא – שיהיו ספונסרים, מפרסמים. אבל אנחנו מאמינים שזה יקרה, ומקווים שיעלה כמה שפחות. זה לא יקרה בחודשים הקרובים. זה תלוי במספר המנויים – היום יש 1300". מצד שני, התשלום נותן, לדעתה, יתרון למשתמשים: "ברגע שאתה משלם על משהו, אתה יותר רציני לגבי זה".
חדשות
חיי רשת
טיפים
גאדג'ט
גיימינג
סלולר
  מדד הגולשים
ויאקום תובעת...
                  15.49%
פלאפון מצטרפת...
                  9.86%
לעקוף את חוק...
                  8.45%
עוד...

צרכנות
יאהו מתכוננת לגל תביעות מבעלי המניות  
תמונות של ויקה ומנו הורדו מפייסבוק בלא אישור  
חיילים מעלים תמונות לפייסבוק  
עוד...