 |
/images/archive/gallery/298/930.gif
עיבוד מחשב  |
|
"זה לא אתה שדפוק, זו התוכנה שדפוקה" |
|
הרגשתם פעם ממש טיפשים מול תוכנה או חומרה שכשלתם להפעיל? יום השימושיות הבינלאומי יסביר לעולם שזו לא אשמתכם |
|
|
|
|
|
 |
אם הווידאו שלכם מהבהב חצות, אם אתם תמיד לוחצים על הכפתור הלא נכון בשלט של הטלוויזיה,
אם אתם אף פעם לא זוכרים באיזה צד מיכל הדלק באוטו ואיך צריך להיכנס לתחנת הדלק, אם שלחתם בטעות אימייל או סמס לנמען הלא מתאים, אם אתם לא מבינים למה לוחצים "התחל" כדי לסיים עבודה על המחשב – כנראה שנפלתם קורבן לבעיית שימושיות (usability).
ב-3 בנובמבר ייערך לראשונה יום השימושיות העולמי על ידי ארגון מומחי השימושיות העולמי UPA (ר"ת של Usability Professionals’ Association). מטרת היום, שיתקיים תחת הסיסמה "Making it easy", היא לקדם עיצוב ממוקד-משתמש – כלומר, שהמוצר יתאים את עצמו למשתמשים ולצרכיהם, ולא להיפך.
יום השימושיות יתקיים במקביל גם בישראל על ידי IsraCHI, הארגון הישראלי לאינטראקציית אדם-מחשב. תומר שרון, יו"ר IsraCHI ומומחה השימושיות של חברת צ'קפוינט, סיפר ל-NRG: "קהל היעד הראשון הוא הקהל הרחב של צרכני הטכנולוגיה, אליו נפנה עם המסר 'זה לא אתה, זו הטכנולוגיה'. קהל היעד השני הוא ארגוני פיתוח תוכנה, אליו נפנה עם המסר 'עשו זאת פשוט'. ייתכן ותתבצע פעילות מתואמת זהה בכל רחבי העולם, שמטרתה היא להדגים כיצד הטכנולוגיה בכל העולם משמשת בתפקיד מפריע במקום עוזר".
בחודש שעבר התקיימה פגישה של חברי IsraCHI, בה נידונו רעיונות לפעילויות וייחצון יום השימושיות. בין השאר התארחה שם אליזבת' רוזנצווייג, חַברת UPA וּועדת יום השימושיות ומדענית מחקר בכירה בקודאק. "זה לא אתה שדפוק, זו התוכנה שדפוקה", סיכם שם שרון את המסר, וסחט מחיאות כפיים מהקהל כשאמר ש"צריך לפרק את ה-usability ל-ability to use".
|
 |
 |
 |
 |
|
 |
|
 |
 |
 |
 |
|
בעיות שימושיות בחיי היומיום
|
 |
|
 |
 |
 |
|
לבקשתנו הציג שרון בעיות שימושיות יומיומיות:
• מדוע בטלפונים הניידים של מוטורולה הכפתור הירוק (לצלצול או למענה) ממוקם בצד ימין והאדום (לניתוק) בצד שמאל, כאשר בשאר הטלפונים זה הפוך?
• מדוע לוקח להורים שלי יומיים לגלות איך מדליקים את הטלפון הנייד החדש שלהם?
• מדוע אין כמעט אף אדם בעולם שיודע לתכנת את מכשיר הוידאו שלו להקלטת תוכניות טלוויזיה?
• מדוע מכונות למכירת כרטיסי הרכבת תמיד גורמות לך לאחר את הרכבת?
• מדוע באתרי האינטרנט של עסקים קטנים בדפי זהב, מספר הטלפון והכתובת של בית העסק נמצא בתחתית הדף?
• מדוע כשאני רוצה לפתוח את תא המטען לבדיקה בטחונית בכניסה לחניון, אני תמיד פותח בטעות את מיכל הדלק?
• מדוע כשאני שוכר רכב אני לא יודע אם מיכל הדלק הוא בצד ימין או שמאל (ותמיד נכנס לצד הלא נכון בתחנת הדלק)?
• מדוע היה צריך לסבך אותנו עם המעבר לשבע ספרות במספרי הטלפונים הניידים, ולא חשבו על זה מראש?
• מדוע כשאני מקליד מספר טלפון ב-Word או באימייל, תמיד הוא מופיע כשהקידומת בצד ימין והמספר בצד שמאל? |  |  |  |  | |
|
|
|
|
 |
|
|
|
|