 |
/images/archive/gallery/221/769.jpg חרדים טובלים במעין. צילום:
רובי קסטרו  |
|
|
רבקה שמעון העלתה את סוגיית דיני הנידה וגררה גל של תגובות ושיח ציבורי מעמיק. NRG יהדות ליקט מבחר מתוך מאות התגובות שהגיעו |
|
|
 | דפדף ביהדות |  | |
תגובות גולשים 29/12/2004 9:44 |
|
|
|
|
 |
רבקה היקרה! התרגשתי מאוד מכתבתיך, עד דמעות. דיני הנידה עבורי הם יותר ציווי ורובם נבצרו מהבנתי. לפני נישואיי עברתי הדרכת כלות מדהימה אך אין מקום להקל את הכאב המגיע בעקבות הצוויים אשר אנו נדרשות למלא. כמחצית החודש לעמוד בגזירות, פשוט גזירות קשות ביותר. לעיתים אני מרגישה כאילו ניתן לי עונש על אושרי ולא מתנה, לקיים מצוות. גם פסיקתו של מר''ן עובדיה יוסף מפחיתה יום בלבד. אני מצפה וממתינה ליום בו יקום רב רם מעלה ויעשה עימנו צדק. (בייגלה).
ויפה שעה אחת קודם... בחירת במה פופוליסטית מעידה על מגמתך הלא-כשרה. היית צריכה לדעת שתגרמי לעג, זלזול בתורה וזלזול בכבודה, בלי לדבר על קריאות לריפורמה וכו'. ממילא כל זמן שאין סנהדרין - את יודעת טוב מאוד שלא יהיו שינויים כל כך מרחיקי לכת אז מה את מרויחה מכל זה! מצד שני, את יודעת מה את מזיקה. היום קיימים כ''כ הרבה במות לדיונים הלכתיים ורבניים - אם באמת איכפת לך לעשות שינויים- העיתון זה המקום האחרון שרבנים יגיבו אל דברייך בחיוב או בכלל! הענווה, הצניעות והכוונה לשם שמיים היו אמורים להביא אותך לפרסם את דברייך בבמה מתאימה ולא בבמה חילונית עויינת. תחשבי פעמיים ותתיעצי עם חכמים וחכמות יותר ממך בענייני הציבור לפני הניסיון הבא שלך להשיג כותרות ו''תשומי''. (חושד במגמותייך). תפקידה של מדריכת הכלות לקרב את בני הזוג לדברי התורה ולגרום להם לשמור הלכה כהלכתה בשמחה ובאהבה. ממתי קושי בהתגברות על היצר הוא סיבה לשנות דברי סופרים? עייני רבקה בתגובה 126 אני חושב שמדריכה אשר מפקפקת בדרך ההלכה צריכה להשעות את עצמה מהדרכת כלות. ההנהגה שנתנה במקרים מסוימים לספור שבעה ימים מיום ראית הדם ולטבול ניתנה בדיעבד ורק במקרים מסוימים -כרע במיעוטו, לכלות אשר לא היו מוכנות לטבול בכלל. ולא כפסיקה כללית!. כאדם שומר מצוות את ודאי מודעת לכך שאסור להסיק מסקנות הלכתיות מאדם לאדם ,וכל שאלה נידונה באופן אישי. הרפיון שחל בשמירת ההלכה הזו נגרם בגלל אנשים כמותך המפקפקים בדרך המסורתית הקיימת בעם ישראל מימים ימימה. (הרב י שלום, גוש עציון).
בתוך אחד שניגש בקרוב למבחן סמיכה ברבנות הראשית בדיני נידה. אני רוצה לומר:
1.שאין כאן שאלה בדיני נידה אלא שאלה בדיני המסורה של התורה שבע''פ. לדומא מדוע אסור לנגן בגיטרה בשבת הלא זה ''רק'' גזירה של רבנן שמא יתקן אם הגיטרה תתקלקל? כלומר הגזירא של ר' זירא זה לא התחדש היום אלא נכתב בגמרא שהיא ורק היא סמכות ההלכה של התורה שבע''פ.
2.לגבי ההבחנה בין נידה לזבה, דבר זה נתון במחלוקת ראשונים מפורסמת בין הרמב''ם לשאר הראשונים ולכן זה לא קשור ל''ידיעה של הרבנים'' (וכל זה מתקשר להערה הקודמת).
3. לגבי הרב עובדיה - זה לא חדש ולא חידוש כך נוהגים הספרדים מאז ומעולם ומאז ומעולם הספרדים נהגו כהבית יוסף והאשכנזים כהרמ''א.(בתוך מדריכת כלות את אמורה לדעת...).
4. פסיקת האשיות הנעלמת היא תמוהה ביותר...הדבר היחיד שמקילים הוא שלספור מיד אחר שמפסיק הדם, וגם זה בד''כ לוקח 4 ימים כך שאין כ''כ נפקא מינה. (יעקב ישראל). טענות הלכתיות רבות משקל העלית במכתבך. אני מוכרח לציין כי החומרות האלה גורמות לעבירות רבות גם אצל אנשים מקפידים בד''כ. גורמים לגברים נשואים מחשבות ומעשים אחרים וכו'. למשל חז''ל לקחו לעצמם וביטלו את דם הטוהר לאחר לידה האם לקחו בחשבון את הבעיות שיוצרו מחודשיים וחצי ללא יחסי מין? לדעתי לא. לא בכדי החומרות הם תוצר של עינוי עצמי של לאחר החורבן ולא היו בתקופת התנאים. (בוגר הסדר, פתח תקוה).
|
 |
 |
 |
 |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|