צוק

”צוק איתן“: להכריע את הרשעה מהעולם

לא ניתן להגיע לשלום ללא מלחמה ברע, לא ניתן להגיע לעולם מוסרי ואידיאלי, מלא בדעת אלוהים ובאהבת הבריות ללא הכרתה בלתי מתפשרת של אויבי ישראל

הרב רא''ם הכהן | 22/7/2014 13:14 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
תגיות: צוק איתן
בנאומו לאומה השבוע, הודיע ראש הממשלה בנימין נתניהו שאין מלחמה צודקת יותר מהמלחמה הנוכחית. מאחורי אמירה זו מתאחד כל הציבור, על כל גווניו. בימים אלו החלוקה הרגילה בין אדם ממוצא זה או אחר ומרקע זה או אחר איננה רלוונטית. ישנו רק עם ישראל שיוצא להילחם יחד, ומטרתו היא להכות בחמאס לכלות את הרשעה על מנת להציל את עם ישראל.

אחדות זו איננה רק מרכיב טקטי בקרב, היא הבסיס שעליו נשען צה"ל והממשלה, ממנה הם שואבים את היכולת להילחם באויב.

כוחות צה
כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה, היום צילום: אי.פי.איי
בימי שלום, בהם עם ישראל יושב לבטח, לכל אדם ישנם גם שאיפות אינדווידואליות ורצונות למימוש העצמי, הבאות לידי ביטוי במסגרת החברה האזרחית. אולם, במלחמה עם ישראל הופך משילוב של בודדים, לגוף מאוחד שהמשותף לו הוא הרצון לנצח בקרב.

ולפיכך בעת יציאה למלחמה על כל לוחם להעלות לנגד עיניו את גורל עמינו מתוך התמזגות בנשמת כנסת ישראל, כדברי המשנה בסוטה שלמלחמת מצווה הכל יוצאים ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה.

מלחמת החמאס במדינת ישראל היא רק חלק משרשרת של איומים על עצם קיום המדינה וקיום העם שהחלו מיד בעצם הקמתה, וקיבלו פנים שונות. לפיכך, מלחמה זו איננה רק "פיקוח נפש" של יחידים בישראל, זוהי מלחמה על יחוד ה' בעולם, על היכולת שלנו להמשיך ולשמש כמגדלור מוסרי לעולם כולו, ולקרוא בהמנון הלאומי שלנו: "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד".

עם ישראל היוצא למלחמה איננו נושא עמו רק בשורת הרג ואובדן לרוע המתגלה בארגון החמאס ובשאר הגרורות של האסלאם הרדיקלי. הוא יודע
שמתוך ההליכה לקרב, הוא נושא עמו את בשורת האלוהות האוניברסלית, בשורה הכוללת בתוכה את חזון העתיד לבוא הטמון בדברי ישעיהו הנביא (פרק ב'): "לא ישא גוי אל גוי חרב ולא ילמדו עוד מלחמה".

בראייה שטחית, אין שום קשר בין חזון השלום העתידי של ישעיהו לבין המלחמה ברשע המתגלם בחמאס ובכל שונאי ישראל. אך בהסתכלות עמוקה יותר ,לא ניתן להגיע לשלום ללא מלחמה ברע, לא ניתן להגיע לעולם מוסרי ואידיאלי, מלא בדעת אלוהים ובאהבת הבריות ללא הכרתה בלתי מתפשרת של אויבי ישראל.

בשעת מלחמה הרגשת האחדות של העם היא בשיאה. היא נובעת מכך שכולנו נמצאים בסירה אחת. זוהי ברית הגורל המשותף לנו. כולי תקוה שגם בימי שלום האחדות תישמר בקרב עמינו על ידי מציאת ברית היעוד המשותפת לנו.

הכותב הוא ראש ישיבת עתניאל.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

טור אורח

nrg מציע במה לכותבים אורחים על ענייני השעה

לכל הטורים של טור אורח

עוד ב''טור אורח''

פייסבוק