
”צוק איתן“: להכריע את הרשעה מהעולם
לא ניתן להגיע לשלום ללא מלחמה ברע, לא ניתן להגיע לעולם מוסרי ואידיאלי, מלא בדעת אלוהים ובאהבת הבריות ללא הכרתה בלתי מתפשרת של אויבי ישראל
אחדות זו איננה רק מרכיב טקטי בקרב, היא הבסיס שעליו נשען צה"ל והממשלה, ממנה הם שואבים את היכולת להילחם באויב.

כוחות צה"ל על גבול רצועת עזה, היום צילום: אי.פי.איי
ולפיכך בעת יציאה למלחמה על כל לוחם להעלות לנגד עיניו את גורל עמינו מתוך התמזגות בנשמת כנסת ישראל, כדברי המשנה בסוטה שלמלחמת מצווה הכל יוצאים ואפילו חתן מחדרו וכלה מחופתה.
מלחמת החמאס במדינת ישראל היא רק חלק משרשרת של איומים על עצם קיום המדינה וקיום העם שהחלו מיד בעצם הקמתה, וקיבלו פנים שונות. לפיכך, מלחמה זו איננה רק "פיקוח נפש" של יחידים בישראל, זוהי מלחמה על יחוד ה' בעולם, על היכולת שלנו להמשיך ולשמש כמגדלור מוסרי לעולם כולו, ולקרוא בהמנון הלאומי שלנו: "שמע ישראל ה' אלוהינו ה' אחד".
עם ישראל היוצא למלחמה איננו נושא עמו רק בשורת הרג ואובדן לרוע המתגלה בארגון החמאס ובשאר הגרורות של האסלאם הרדיקלי. הוא יודע
בראייה שטחית, אין שום קשר בין חזון השלום העתידי של ישעיהו לבין המלחמה ברשע המתגלם בחמאס ובכל שונאי ישראל. אך בהסתכלות עמוקה יותר ,לא ניתן להגיע לשלום ללא מלחמה ברע, לא ניתן להגיע לעולם מוסרי ואידיאלי, מלא בדעת אלוהים ובאהבת הבריות ללא הכרתה בלתי מתפשרת של אויבי ישראל.
בשעת מלחמה הרגשת האחדות של העם היא בשיאה. היא נובעת מכך שכולנו נמצאים בסירה אחת. זוהי ברית הגורל המשותף לנו. כולי תקוה שגם בימי שלום האחדות תישמר בקרב עמינו על ידי מציאת ברית היעוד המשותפת לנו.
הכותב הוא ראש ישיבת עתניאל.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg