רבנים: סירוס בעלי חיים – מנוגד להלכה
רבני פורום חותם מתנגדים להצעת החוק המבקשת לחייב סירוס בעלי חיים בטרם יועברו לאימוץ. הרב יעקב אריאל: "סירוס אסור על פי ההלכה והוא גורם צער רב לבעלי החיים"

הסירוס - אסור על פי ההלכה
צילום: שאטרסטוק

הרב יעקב אריאל
פלאש90
הרב יעקב אריאל, נשיא פורום חותם המתנגד לאישור הצעת החוק, טען הערב כי "על פי התורה חל איסור מוחלט לסירוס שגורם לעקירת אברי המין, ובמידת הצורך מותר לבצע אך ורק במקרה של פיקוח נפש סירוס הורמונלי, שמהווה למעשה פעולת סירוס מוחית. מדברים על הסוגיה כמצריכה פתרון בשל שהיא פוגעת בסביבה, אבל לא מתייחסים לעובדה העיקרית - שהדבר גורם לפגיעה הומנית ואנושית קשה מנשוא בבעלי חיים וגרימת צער רב".
"לצערי הרב ישנה כאן תחושה כי מגישי החוק מנסים לעשות מחטף לפני שהכנסת מתפזרת, וזאת בחוק שיש לו השלכות קשות מנשוא על מצבם של בעלי החיים", טען הרב אריאל, "לאלו שאומרים שהדבר יוצר בעיה תברואתית קשה אני מציע לעסוק בסוגיה העיקרית היא ובמקום שמשפחות יגדלו שניים שלושה כלבים ויותר שיגדלו ילדים".
הרב דוד איגנר, אף הוא חבר פורום חותם, ציין כי "בעיית בעלי החיים המשוטטים ידועה ומוכרת, ואכן חשוב מאד לתת לה מענה. אולם בו בזמן אין זה מתקבל על הדעת כי יאומץ דווקא פתרון הסירוס והעיקור הניתוחי המנוגד באופן ישיר להלכה. יש פה ניסיון לעשות מחטף של ממש, והצעדים
הרב איגנר מסביר כי בתורה ישנו איסור מופרש לעיקור וסירוס בעלי חיים לפיו: "וּמָעוּךְ וְכָתוּת וְנָתוּק וְכָרוּת לֹא תַקְרִיבוּ לה', וּבְאַרְצְכֶם לֹא תַעֲשׂוּ" (ויקרא). על פי איסור זה אין לגרום לבעל חיים לאבד באופן מוחלט את יכולת הרבייה שלו. עוד מציין הרב איגנר כי האיסור מתייחס הן לזכרים והן לנקבות, והוא מתבטא בהוצאת אברי ההולדה של בעלי החיים או בכל פעולה שגורמת לביטול קבוע של יכולת ההולדה שלהם.
"דרכי התורה הן הומאניות ונותנות מענה לסוגיות השונות", אומר הרב איגנר ומוסיף כי "גם לבעיה זו יש בנמצא פתרון מקובל הלכתית – העיקור ההורמונאלי. אמצעי מניעה הורמונאליים, דוגמת זריקות או השתלת שבב המדכא את הפעילות המינית, הנם לגיטימיים על פי הלכה היות ואינם פוגעים לצמיתות ביכולת הרבייה של בעלי החיים אלא רק לזמן קצוב".
קבלו את מקור ראשון לשבועיים היכרות ללא תשלום » היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg