"צער ותדהמה": מועצת הרבנות הראשית נגד בג"ץ
מועצת הרבנות הראשית ביקרה בחריפות את החלטת בג"ץ, בנוגע לפסיקה לגבי חוק המרכולים: "החלטת השופטים מבטאת שאין זה נושא למשפט, אלא שאלה של השקפת עולם. זה מדרון תלול לפגיעה בקדושת השבת בכל הארץ"
מועצת הרבנות הראשית פרסמה היום (שני) ביקורת עזה נגד החלטת בג"ץ בנושא חוק השבת - שקבעה כי מרכולים בתל אביב יוכלו להישאר פתוחים בשבת. בדיון השתתף הרב הראשי לישראל לשעבר ורבה של תל אביב ישראל מאיר לאו, שפירט באריכות בפני הרבנים את הניסיונות שפעל כדי למנוע את חילולי השבת במרחב הציבורי בתל אביב.
''פגיעה קשה בשמירת השבת במרחב הציבורי''. AM:PM
צילום: גדעון מרקוביץ
בהחלטת המועצה נכתב כי "מועצת הרבנות הראשית לישראל דנה בהחלטת בית המשפט העליון בנושא פתיחת בתי עסק בשבת. המועצה מביעה את צערה ותדהמתה על החלטה זו, ורואה פגיעה קשה בשמירת השבת במרחב הציבורי. העובדה שהחלטת השופטים נקבעה על פי אורח חייהם, מבטאת יותר מכל שאין זה נושא למשפט אלא שאלה של השקפת עולם".
עוד הובהר על ידי המועצה: "ההחלטה היא מדרון תלול לפגיעה בקדושת השבת בכל הארץ. מייסדי המדינה הבינו את החשיבות וערך השבת וחבל שהליברליות פוגעת קשות באחד מסמליה המרכזיים של היהדות ובחברה בישראל - הנפגעת מהחלטת הבג"ץ. השבת, אות ברית בין הבורא לעמו, היא אחד הביטויים לייחודו של עם ישראל, להעמיד צרכים מול ערכים זו אינה שאלה משפטית".

הרב ישראל מאיר לאו
צילום: יוסי אלוני
בסיום דבריה פנתה המועצה לממשלה וביקשה: "המועצה קוראת לממשלת ישראל ולכל נציגי הציבור וחברי הכנסת שהשבת יקרה לליבם, לפעול ולחוקק חוקים שישמרו את כבוד הדגל היהודי מדורות – שבת קודש".
נשיאת בית המשפט העליון, השופטת מרים נאור, פרסמה בסוף השבוע שעבר במהלך טקס פרישתה את פסק הדין האחרון שלה, בנושא "בג"ץ המרכולים" - וקבעה כי המרכולים בתל אביב יישארו פתוחים בשבת.

''חיים משותפים אינם 'הכל או לא כלום'''. מרים נאור
צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
בפסק הדין כתבה נאור: "בצד ההגנה על צביונה הייחודי של השבת יש לאפשר לכל פרט ופרט לעצב את השבת שלו על פי דרכו ועל פי אמונותיו ולצקת בה תוכן כראות עיניו. לא בכדי ראה המחוקק לנכון להטיל את מלאכת האיזון הזו על הרשות המקומית.
"מלאכת האיזון שהוטלה על הרשות המקומית אמנם אינה פשוטה, אך היא הכרחית לקיום חיים משותפים בחברה רב-גונית כשלנו. חיים משותפים אינם 'הכל או לא כלום', אלא מבוססים על סובלנות לדעה שונה, כבוד הדדי וויתורים הדדיים - לא תפישה של 'אני לא אחתום על חילול שבת', אלא הכרה בחיוניותה של תפישת 'חיה ותן לחיות'. בחינת התיקונים, נקבע, מצביעה על כך שנועדו לשקף נקודת איזון ייחודית המתאימה לתל אביב, תוך התחשבות במעמדה של השבת, בהרכב האוכלוסייה בכל שכונה, בדרך חייה ובאופיה של העיר".
מקור ראשון במבצע היכרות. הרשמו לקבלת הצעה אטרקטיבית » היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg