הטכניון נכנס לעסקי מרוצי המכוניות

קבוצה של 25 סטודנטים בהובלת ראשי החוג להנדסת מכונות בנו רכב פורמולה שישתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים בעיר ורונה באיטליה

אסף גולן | 10/7/2013 17:41 הוסף תגובה הדפס כתבה כתוב לעורך שלח לחבר
הטכניון הציג השבוע רכב פורמולה ייחודי שנבנה על ידי 25 סטודנטים, במסגרת תערוכת פרויקטי תכן של הפקולטה להנדסת מכונות. מכונית המרוץ שצבעה אדום ונוצץ, תשתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים FSAE שתתקיים בספטמבר הקרוב בעיר ורונה באיטליה. בתחרות ישתתפו קבוצות סטודנטים מ-50 אוניברסיטאות ברחבי העולם. מהירות הרכב המקסימלית מגיעה ל170 קמ"ש והוא בעל יכולת תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש ב-4 שניות בלבד.
 
הסטודנטים חושפים את רכב הפורמולה החדש שבנו
הסטודנטים חושפים את רכב הפורמולה החדש שבנו מורן מעיין, דוברות הטכניון

אחמד עומרי, סטודנט לתואר שני בטכניון, היזם ובעל החזון, הקים לפני שנה וחצי את קבוצת הפורמולה בפקולטה להנדסת מכונות. הוא הכין מצגת והזמין את הסטודנטים להרצאה שלו בנושא. לתדהמתו, הגיעו 80 סטודנטים ומתוכם התגבשה קבוצה של 25 סטודנטים וסטודנטיות, כולם שותפים לחזון בניית רכב הפורמולה שישתתף בתחרות הפורמולה העולמית לסטודנטים.

לפרויקט נרתם פרופסור ראובן כץ, ראש מגמת תכן וייצור בפקולטה להנדסת מכונות בטכניון, אשר דאג להם למעבדה ולשילובם במסגרת קורס פרויקטי גמר שנתיים. "בעזרת קשרים שונים ומעט מזל גייסנו מתורמים שונים כ-400 אלף שקלים" מספר אחמד, "חלקם במזומן וחלקם בתמיכה בייצור ובלוגיסטיקה. יצאנו לתערוכות, הקמנו דוכנים, נסענו למפעלים שתרמו לנו יכולות ייצור והשגנו ימי אימון בנהיגת קרטינג בקניון חיפה.

רבים לא האמינו שזה יכול לקרות אך הפרויקט תפס תאוצה. במהלך הבנייה התמודדנו עם שני אתגרים מרכזיים: הראשון האתגר ההנדסי הדרוש לבניית הרכב, משום שכולנו חסרי ניסיון ולא בנינו כלום בעבר, והשני, האתגר הניהולי".
 
תחילתה של מסורת חדשה. הטכניון
תחילתה של מסורת חדשה. הטכניון צילום: אלכס רוזקובסקי
דוריס פיטילון סטודנטית בפקולטה להנדסת מכונות שימשה כמנהלת הכספים והרכש של הקבוצה. "התחלקנו לקבוצות אחריות וכל קבוצה היתה אחראית על מכלול אחר ברכב: מנוע, דוושות, בלמים, שילדה, מתלים וחיפוי. נמשכתי לפרויקט כי רציתי לעשות משהו פרקטי במהלך הלימודים ולא רק תיאורטי, בניית הרכב היא הנדסת מכונות במיטבה.

החזון והאתגר בבניית הרכב גיבשו מאוד את הקבוצה. היו רגעים שחשבנו שזה לא יקרה, ועכשיו שאני רואה את הרכב  – זו התרגשות אדירה עבורי". מיכאל קוצנקו, סטודנט שנה ד' בפקולטה להנדסת אווירונאוטיקה וחלל, היה אמון על חיפוי ועיצוב הרכב. "ברגע ששמעתי על הפרויקט ידעתי שאני בפנים," הוא מספר, "בניית הרכב הייתה עבורי הגשמת חלום מילדות. אני אחראי על עיצוב הרכב ועל האווירודינמיקה שלו. בנינו את הרכב הרבה יותר חזק ממה שצריך ואני מאוד גאה בתוצאה".

"אנו מקווים שהתחלנו מסורת בפקולטה להנדסת מכונות אשר תעבור מדור לדור ותשפר מדי שנה את ביצועי הרכב על ידי שימוש בכלי תכן ואנליזה מודרניים לטובת שיפורים טכנולוגיים, כפי שמקובל במיטב האוניברסיטאות בעולם", אמר פרופסור פנחס בר יוסף, דיקן הפקולטה.
היכנסו לעמוד הפייסבוק החדש של nrg

תגובות

טוען תגובות... נא להמתין לטעינת התגובות
מעדכן תגובות...

חדשות לסקרים

חדשות לסקרים